• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del III

fru vanheden skrev 2009-11-13 07:00:43 följande:

Ja, jag tycker att den är det..Köpte först en 2 men den var verkligen rymlig så jag chansade och sålde den och köpte en strl och den satt mkt bättre...Lite trängre i armarna men det rättade till sig snabbt Så är du sugen på den så gå absolut inte upp i strl.Den är underbart fin iaf tycker jag
    Tack!

Frusna flickan skrev 2009-11-13 09:01:03 följande:
    Jag tycker att den är rymlig men om den blir trång någonstans är det över axlar/ärmar liksom..
    Tack!

Får se vilken storlek det blir.....ska se om de har någon av storlekarna hos lokala affären. De har inte den i Royal så jag får väl beställa den via nätet i så fall.
  • Morty
    Mabimao skrev 2009-11-13 17:14:33 följande:
    vet inte varför slutet på meningen blev klickbar......
    Har Japan kanske .ja på sina internetadresser

Önskar dig också en trevlig helg!
  • Morty
    MammatillO skrev 2009-11-15 22:30:56 följande:
    Åhh överlycklig hittade en once in a life time coat i svart
    Grattis! Jag antar att hittade innebar att du köpte den.
  • Morty
    Chivaz skrev 2009-11-16 13:40:08 följande:
    Jag är ett ganska nytt Odd Molly fan och undrar om någon vet vilka butiker i Malmö som säljer dessa underbart fina kläder?
    Hej! Välkommen till underbara Odd Molly världen!!!

Det finns bl a Ajabajakids (finns även som webshop), Åhléns mellen Gustaf Adolfstorg & Stortorget, Iisa of Malmö (Stora Nygatan 31). Det är de jag kommer på just nu.
  • Morty

Jag var och provade Revolution blouse nu på lunchen. Det var iofs en 1:a jag brukar ha 2. Men OJ vilket tält det blev på mig!!! Riktigt indiantält ni vet de som går ihop i mitten där uppe och sen står ut nere vid marken. Har set andra som haft denna skapelse på sig i sina bloggar bl a och inte fasiken se de/ni ut som indiantält. Kan de bero på kanske att storleken var för liten eller boopsen gör att det får den formen. Jaja, fick mig ett gott skratt och jag som suktat så efter denna vete sjutton om det är lönt att satsa på den.....

• Morty
    malinoski skrev 2009-11-16 15:05:46 följande:
    Haha.. fick mig ett gott skratt!Det är fördelen med att prova saker - ibland kan man faktiskt släppa plagg som man har varit lite besatt utav. Men så händer ju tyvärr det motsatta allt för ofta också, provar jag så blir jag oftast lite besatt.. :)
    Ja, jag hade jätteskoj i affären. Men visst är det tur att man kan testa. Jag som SÅ gärna ville ha Revolution blouse i Royal. *suck* Men jag hittar nog något annat och sukta efter.
  • Morty
    isako skrev 2009-11-16 20:49:48 följande:
    hahahahahah Du är ju för söööt!!! Tjejer  -  Behöver ert råd... Om ni kollar på Bambis sida på Pre-spring. Jag vill ha #228 Alchemistry tunic  Men velar lite när det gäller färg. Rent spontant fastnade jag för vitt. Sen kom jag och tänka på att jag ju har Sommer of 2007 i vit med cerise och T88 button down i vitt... Blir det inte kaka på kaka? Alternativet är den blå istället... Vad säger ni töser?
    Gillar du inte den rosa? Eller du trivs inte i rosa kanske... då hade jag valt den ljusblåa för att inte ha för mycket i samma färg.
  • Morty
    malinoski skrev 2009-11-20 08:49:17 följande:
    Vad lugnt det har börjat bli här.. Har alla börjat blogga tro?
    Alla väntar på vårens nyheter kanske.....
  • Morty

Frusna flickan skrev 2009-11-20 08:56:51 följande:

Jag håller med.. Jag har inte tid att läsa allas bloggar utan tyckte att det var bra att de flesta skrev viktig info här.. Lite ledsen över det lugna tempot här numera. Jag har i alla fall invigt bildtråden här nu. Glömde skriva att min hearted är i stl 3 på bilden som råkade bli GIGANTISK, sorry. Tog en smygbild med mobilen inne på en toa
    Var du tvungen att frestas med den bilden!!!! Kanske ska slå till på en hearted tunik istället för Revolution (indiantältet på mig ) Tål att funderas över.
  • Morty
    Morty skrev 2009-11-20 09:03:48 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-11-20 08:56:51 följande:
    Var du tvungen att frestas med den bilden!!!! Kanske ska slå till på en hearted tunik istället för Revolution (indiantältet på mig ) Tål att funderas över.
    Du var jättefin i den!!!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III