• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2010-01-21 06:48:22 följande:
    Åh börjar tappa modet, på annandagen beställde jag en Alpaca long mix cardigan från BlueLawn (med den hutlösa frakten 350 kronor). Fick mail den 29 december att den var skickad (och pengarna dragna). Tror ni jag fått mitt paket? Inte alls! Hur länge är det rimligt att vänta? Har mailat dem via google-checkout och även direkt till företaget. Inget svar. Är det någon som har erfarenhet av detta företag?Med den frakten förväntar man sig nästa en svettig engelsman som kommer springande med mitt paket .
    Jag beställde också i den vevan och jag fick mitt paket förra måndagen. Och de har svarat mig dagen efter på mail och är trevliga i tfn. Fick en felaktig vara och det är inga problem. Ska lämna till skräddaren och få pengar tillbaka från bluelawn för kostnaden så jag tycker att de är bra. Men det verkar mystiskt att inget paket kommit ännu faktiskt. Ring dem och be om trackingnumber. Den dyra frakten beror på att de valt ett dyrt alternativ där de levererar hem paketet till dörren. Är ingen hemma hamnar det på postkontoret och du får hem en avi på vanligt sätt. Det kan ju vara så för dig och så har den avin kommit bort. Det tar ju två veckor innan man får en påminnelse. De kollade upp var mitt paket var när jag ringde och frågade och sa att de varit hos mig på morgonen (den dagen jag ringde) och ingen var hemma så jag skulle få en avi nästa dag. Men då bad jag om sändningsnr istället så kunde jag med hjälp av det hämta ut paketet den dagen iaf.

Lycka till!
  • Frusna flickan
    Ullis 10 skrev 2010-01-21 07:08:53 följande:
    Blå Fonda beställd hos CD undrar om det finns några kvar - alla här verkar ha gått hårt åt lagret?!:)
    Grattis! ja de har verkligen gått som smör på CD..

När jag väl funderat klart och bestämt mig för den rosa var den slut i alal stl utom 1 Så det blev en blå för mig också men jag tror att jag blir jättenöjd med den. Lite mer diskret. Det blev också en frill i rosa och en vit samt appeteaser-klänning i ljusblått. Kan man använda den som klänning om man har en liten underkjol ?
  • Frusna flickan
    Frusna flickan skrev 2010-01-21 09:00:52 följande:
    Grattis! ja de har verkligen gått som smör på CD..När jag väl funderat klart och bestämt mig för den rosa var den slut i alal stl utom 1 Så det blev en blå för mig också men jag tror att jag blir jättenöjd med den. Lite mer diskret. Det blev också en frill i rosa och en vit samt appeteaser-klänning i ljusblått. Kan man använda den som klänning om man har en liten underkjol ?
    Jag menar alltså.. Ser appeteaser ut som en underklänning tycker ni?

Måste säga grattis till alla som fått tag i den underbara nymph l/s.. Underbar klänning. Känner att jag kunde skippat allt annat och tagit den ist. Nu blev det ju ändå 6000 kr shopping Men den är ju inte så lätt att få tag på vad det verkar. Vet ännu inte ngn butik i Gbg som ska ta in den.
  • Ullis 10

Ja, jag var eg mer sugen på rosa, men marin funkar nästan bättre och jag har inte så mycket i den färgen. Misstänker att det blir mkt rosa ändå:)

• Sue  Ellen

God morgon!

Ingen mer än jag som besällt en VIT Fonda Dress...?

• Sue  Ellen
    smulan0 skrev 2010-01-21 09:25:50 följande:
    mollyista.blogspot.com/2010/01/fonda-dress.ht... Här är en till. För ni är väl inte samma person eller???
    Nej, vi är inte samma. Här är jag:
    lilla-ji.blogspot.com/

Velar fortfarande: vit - blå - vit - blå - vit - blå...???? Fonda dress, alltså... Kanske ska beställa den blå också och bestämma mig i lugn o ro här hemma när de kommer i posten??
  • smulan0
    Sue Ellen skrev 2010-01-21 09:28:47 följande:
    Nej, vi är inte samma. Här är jag: lilla-ji.blogspot.com/ Velar fortfarande: vit - blå - vit - blå - vit - blå...???? Fonda dress, alltså... Kanske ska beställa den blå också och bestämma mig i lugn o ro här hemma när de kommer i posten??
    jag som också har små barn hade aldrig klarat en vit. Det hade blivt omöjligt i vardagen och så hade jag bara blivit sur! Men den är sjukt snygg! Den blå är jag jättesugen på och velade mellan den och svart. Tror den är jättesnygg med tex ett par 3/4 vita jeans i sommar eller med tex bloomers i grått! Eller kanske korta vita tights med lite spetskant längst ner...

Kul att se din blogg, ska genast kolla in!
  • Sue  Ellen

Pratade precis med Anna på C-D, de skickade MASSOR med Fonda Dressar igår, kanske man får sin redan IDAG?! Hoppas, hoppas!

• Stargirl
    Sue Ellen skrev 2010-01-21 09:21:51 följande:
    God morgon! Ingen mer än jag som besällt en VIT Fonda Dress...?
    Nope....jag har inte beställt ngn färg alls....men nu börjar jag vela. Ska man ändå köpa en hehehhee....vit blir det då ingen. Kan inte hålla mig ren i en sådan. Kanske den blå.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III