• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Stargirl
    smulan0 skrev 2010-01-20 18:29:33 följande:
    Finns det någon mollytjej som inte beställt en Fondadress? ha ha ha... kommer att bli så himla snygga!Jag körde på en 1a. Brukar ha 2a i koftor och jackor och 1a i det mesta annars.
    Jag ska inte köpa den....bra sugen men det finns annat jag hellre vill ha.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Mabimao
    Sandra G skrev 2010-01-20 18:02:28 följande:
    Jag har 3:a på en del och 4:a på en del. På Deidreress, som jag tycker liknar denna i modellen, har jag 4:a. Tycker om när armar och rygg inte sitter år för mycket. Men jag vet att jag kan ha Deidre i 3 också. MEN, jag chansade på en 4:a. Tror kanske att det inte gör massa om den är liiiter stor. Men jag kan få ångra detta djupt.....
  • Sandra G
    Mabimao skrev 2010-01-20 19:19:02 följande:
    Jag har 3:a på en del och 4:a på en del. På Deidreress, som jag tycker liknar denna i modellen, har jag 4:a. Tycker om när armar och rygg inte sitter år för mycket. Men jag vet att jag kan ha Deidre i 3 också. MEN, jag chansade på en 4:a. Tror kanske att det inte gör massa om den är liiiter stor. Men jag kan få ångra detta djupt.....
    Hoppas den passar. Annars så får man väl byta.
  • Frusna flickan
    Sandra G skrev 2010-01-20 19:27:18 följande:
    Hoppas den passar. Annars så får man väl byta.
    Ja fast det är lite bökigt med frakt osv..

Ja jag är också bra sugen men känner att jag nog behöver prova. Jag håller på att gå ner i vikt (just nu -4 kg) och har dessutom 15% i min butik på ett köp (idrottsrabattkupong) och då måste jag ju hålla ut några dagar till. Men vad sugen jag är på att klicka hem en från CD.... Jag vill ha en rosa men gillar den blå också och den kanske man kan med att ha på kontoret på fredagar med rätt tillbehör, scarf och trista kontorsskor.

Klickade i alla fall hem en rosa frill top - de är ju så sköna!
  • Frusna flickan

Jag MÅSTE ha chrysalis wrap i silk (el vad den nu hette) I rött eller ljuvliga multi (jag som inte brukar gilla multi) Men jag är rädd att få kommer att ta in den. Jag har kollat med några butiker och de ska inte ha den.

Någon som vet butik i Gbg som får den och vilka webshops som ska köpa in den? Jag ska köra på den ist för Nymph l/s som kostar nästan 2000 kr mer, tänker att jag kan ha wrapen till fets med fin underklänning under men även annars - lite bredare användningsområde även o klänningen är ljuuuvlig..

Nymph Nosleeve är ju också jättesöt men jag förstår inte varöfr flera endast tar in den i multi. Jag måste säga att just multi på den är den enda jag inte kan tänka mig. Vad tycker ni andra om den på detta linne? Är det inte konstigt att av de som finns att man då väljer just den enbart? Vilken är er favoritfärg av dessa?

• Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2010-01-20 19:19:02 följande:
    Men är inte din Deideress liiiiiiiiiiiiite stor.... borde den inte flytta norrut???

Slog också till på en Fonda idag. Gjorde ett anorlunda färgval för att vara jag.
  • Morty
    Puffig Pingla skrev 2010-01-20 21:02:54 följande:
    Men är inte din Deideress liiiiiiiiiiiiite stor.... borde den inte flytta norrut??? Slog också till på en Fonda idag. Gjorde ett anorlunda färgval för att vara jag.
    Tell us!!!! Vilken???
  • Ullis 10

Hm.. Jag e sugen på rosa eller marin jag.. Fonda alltså. Tvåa annars, antar att de är normala i strl? Ingen som vet om ajabaja e på g?

• Puffig Pingla
    Morty skrev 2010-01-20 21:04:38 följande:
    Tell us!!!! Vilken???
    Bidde faktiskt en blå. Ratade velour frill dress tunic i den blåa i vintras men jag tror den blå blir suverän till lite sommar kläder. Fräscha vita shorte eller vita jeans.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III