Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Mandarin skrev 2010-01-03 19:06:50 följande:
    Idag har vi haft födelsedag här hemma   . Farmor ringde på morgonen och underade hur det känndes att vara kärning , hummm  hon skojade bara.  Jag har fått penngar, blommor,badgrejer från Amanda och en trislott. Pappa och hans tjej har infuensa  så de kommer när Alex fyller om 10 dagar. Hushiars paket har jag inte fått ännu.... nyfiken i en strut, han säjer själv att om han fick en sådan skulle han uppskatta den.  Jag får se imorgon...
    Grattis!
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-01-04 12:55:53 följande:
    Hej.Tänkte bara höra med er innan jag ringer bvc. Vet att barn kan bli lite lös i magen och gnällig när det är tänder på g. Han har inga tänder än men har varit jätte lös i magen sedan i morse. Det är som vatten och han har varit skrikig. Har bytt 4 ggr sedan kl 6. Är det normalt eller bör man rådfråga med sköterskan?
    låter som vanlig diarre
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-04 13:34:18 följande:
    Att folk alltid ska lägga sig i..jag och barnen var på mcdonalds idag. Det satt ett par vid ett annat bord som glodde som bara den och yttrade sig om att det var såå synd om Vincent som var så liten och åt hamburgare. Han har precis börjat att få en egen hamburgare för att vi ska få ha våra ifred, men han äter typ bara en fjärdedel av den och mest bröd..guud såå farligt! Blir såå trött!
    jag skull nog kläck en dryg kommentar tillbaka.barn dör inte av en hamburgare!
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-04 17:03:13 följande:
    Mc Donalds har bara 100 % nötkött i sina hamburgare Det är inte ens krydda i köttet utan det tillsätts senare. Det vet jag med säkerhet eftersom jag varit restaurangchef där i många år. Det är inte särskilt onyttigt alls, det är pommesen i så fall, men man kan ju välja frukt eller morötter istället.
    tom pommen är ju nyttigare nu sen de bytte oljan om jag minns rätt
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2010-01-04 18:45:11 följande:
    sicken söt bebbe
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-04 17:20:13 följande:
    Det stämmer! Men friterat är ju alltid friterat trots allt... Barn äter betydligt onyttigare saker hemma (halvfabrikat tex). Man kan ju välja bort ketchupen om man vill det så blir det ännu bättre Lucas fick naturell hamburgare förut, men han har alltid gillat smaker så han vill ha allt på och det får han. Det är ju inte så att vi äter där flera gånger i veckan och han äter ju inte heller upp en hel hamburgare. Att folk orkar lägga sig i. Alla gör väl som de vill med sina egna barn!
    fast de flesta har väll bytt ut oljan nu

jag förstår att du slutade på mc donalds.de som jobbar ser ju inte ut att vara en dag äldre än 20 år
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2010-01-04 20:08:44 följande:
    Här är några nytagna kort på min lillfis i den mycket populära hoppgungan
    så söt
    JePaLuLi skrev 2010-01-04 20:20:03 följande:
    Det skulle vara intressant att veta vilken restaurang du har jobbat på?Jag har jobbat på alla 4 i Karlstad, och sen blev jag rekryterad till Arvika för att hjälpa den restaurangen på fötter igen.Har även gjort några gästspel i Kristinehamn, Karlskoga och Säffle. Jo, fast friterat är ju fortfarande friterat = onyttigt.Det hade inte så mycket med åldern att göra. Vi var väldigt många i samma ålder, jag har flera av mina vänner som är kvar som är äldre än mig.De flesta i kassan osv är ju dock unga, det är en riktigt bra utbildning och de får en bra start i yrkeslivet. Min styvpappa är chef på Kraft (de som har Gevalia, Marabou, Estrella osv) i mellansverige och han säger att de som jobbat på Mcd går före högskoleutbildade, just för att det är en så bra skola. Jag är väldigt glad för att jag har mina certifikat därifrån, jag har aldrig stått utan jobb. Fick jobb som kassachef på Ica Maxi och säljare på OnOff pga min bakgrund. Gud så söt hon är!
    då är det ett bra ställe att börja på som ung.du har mycket kunskap om mc donalds.har du inte funderat på att bli chef för mc donalds? när du har så mycket kunskap om deras företag
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2010-01-04 20:55:27 följande:
    ang jobb överhuvud taget vare sig det är inom McD eller äldreomsorg eller wtf det nu kan vara så kan det vara bättre att HA ett jobb även om det är dåligt betalt o man inte trivs super än att gå hemma o gnälla om dagarna.. finns mycket annat man kan vinna genom det än bara pengar!
    tyvärr så får man inte ens lön på alla jobb...jag fick jobba(arbetsträna) i ca 4 månader.jag jobbade och slet som en tok.förstörde kroppen totalt på köpet
    .och min lön var 0 kr då jag inte har nånrätt till a-kassa
    dinana skrev 2010-01-04 20:49:00 följande:
    Blev det någon tripp till Norrköping idag?
    jepp,men jag fick ge upp då sonen var stökig.
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2010-01-04 21:32:04 följande:
    Jag skulle absolut välja jobb innan att sitta hemma och tycka synd om mig själv oavsett om det gav betalt eller ej...
    noll kronor betalar ingen mat på bordet eller ett dyrt busskort.sen tycker inte alla synd om sig själva.
    ...du ska vara glad som inte har sådan värk att du bara vill "dö" för att smärtan/värken är olidlig emellanåt!du vet inte vad du talar om

försök att leva en dag där varje millimeter steg är ett helvete,ingen värktablett hjälper,du inte kan stå,sitta,ligga eller ens sova.{#lang_emotions_frown}

och det handlar inte om att tycka synd om sig själv.man ska kunna LEVA på sin lön!

nu har jag turen och jobbar hemma....med en låg inkomst.bättre än att förstöra kroppen ännu mera på ett icke betalt jobb!
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-04 22:09:13 följande:
    Menar du att du hellre jobabr på ett ställe där du blir dåligt behandlad och inte trivs än på ett ställe du trivs, bara du får pengar.
    hon jobbar nog gratis och tycker även om mobbning på en arbetsplats är okej
    dinana skrev 2010-01-04 22:00:15 följande:
    Fick precis veta att min kollega skall öppna upp en leksaksbutik där de skall sälja VillerValla kläder och massa underbara leksker. Gaaaaah... jag vill med!!!! Kanske skulle hyra en lokal å sälja barnkläder.. någon som hänger på.
    åhh vad skoj.jag kan kolla med D,han ska ju öppna eget
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-04 22:19:39 följande:
    Ah okej... ja det kan man ju fråga sig.. men drömmer gör ju alla. Vill man något tillräckligt mycket så går det alltid att lösa. Är glad att jag fick en så bra mjukstart på mitt arbetsliv. Och det vara bara genom en annons i tidning som vi råkade ramla över. Sen skrev en litet mail om de var intresserade av att få en praktikant eller liknande.. Vips så hade jag jobb och fick göra det jag drömt om. Nu hoppas jag ju bara man kan få samma chans igen fast på nytt ställe. Älskar verkligen att jobba med leksaker och barnkläder.
    barnkläder är skoj.flera i min släkt tycker att jag ska fixa egen affär.men jag funderar på internetförsälning.får se hur det blir.nästa gång jag springer på D så ska jag fråga om råd,eller om jag kan hyra in mig i hans butik{#lang_emotions_smile}i framtiden
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6