Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-05 14:02:26 följande:
    Men lägg av för i helvete, vilken jäkla ryktesväg???Det jag syftar på har DU själv berättat vitt och brett för ALLA i tråden.
    ska jag dra upp allt du gnällt om i trådarna?du är ganska bra på att gnälla ofta.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-05 14:08:16 följande:
    DU drar in dina barn, DU berättar för oss med gämna mellanrum hur ni har det, därför så vet vi tillräkligt mycket för att veta att ni har det jobbigt!Ingen har någonsin sagt att någon förtjänar att ha ett helvete!Men det kan faktist bli bra mycket ibland.... Jag har ärligt aldrig träffat en människa som råkar ut för så mycket hemskheter och blir så kränkt som du utger dig för att bli!Jag säger inte att det inte är sant å jag säger absolut inte att du förtjänar det däremot så kanske man får tänka efter hur man själv är om man tycker att alla andra är hemska...
    allt har skett.det finns vittnen.andra föräldrar som kan berätta liknande händelser i ryd,polisanmälningar.....listan kan göras lång.ni vet inget om mitt fd liv så ni bör inte uttala er om nått ni inte vet..
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2010-01-05 14:11:21 följande:
    Jag är verkligen förbluffad av vilken skev uppfattning jag själv måste ha. För jag tycker verkligen inte att någon gnäller så hela tiden. Men jag kanske är sellektiv i mitt läsande, jag vet inte. Men det kan också vara så att andra tål att få lite mer raka svar på sitt gnäll och inte är kränkt varje gång man får annat än jakande svar. Då blir gnällandet mer accepterat.
    tydligen gnäller jag jämt enligt vissa i tråden.

folk letar fel i alla mina inlägg.

nu ska jag gnälla lite till.{#lang_emotions_laughing}

nu ska jag busa med barnen och fortsätta att städa
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-05 14:35:36 följande:
    här måste vi nog se oss efter en ny bil för det finns misstankar på att vattentanken frusit sönder i natt... humm.. sambon har bilen till jobbet och så långt har han i alla fall kommit. Men men... glykolen verkar inte hjälpa så värst mycket.Så har ni någon fräsch kombi ståendes så hör av er.
    vi har sålt våran kombi.våra bildörrar fryser igen.mindre kul i detta väder{#lang_emotions_smile}dock har vi våran i värmegarage så vi slipper skrapa rutor.hoppas din sambo kommer hem
  • Familjetrollet
    Familjetrollet skrev 2010-01-05 15:40:02 följande:
    vi har sålt våran kombi.våra bildörrar fryser igen.mindre kul i detta väderdock har vi våran i värmegarage så vi slipper skrapa rutor.hoppas din sambo kommer hem
    med en bilen skulle det stå.
    här ska bilskrället besiktas framöver.maken är sugen på en ny bil.män och deras bilintresse är noll intresse{#lang_emotions_laughing}.

nu är man klar med hushållet för idag.goa maken passar på att sova efter jobbet.så går det när man ser på sport till tidig morgon.

här tar man det lugnt efter en städdag hemma.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-05 15:42:08 följande:
    garage är bra skit fast vi harr kallgarage, inga rutskrap där heller
    bara unken lukt{#lang_emotions_laughing}.tom dörrtröskeln har lossnat i garaget
    dinana skrev 2010-01-05 15:45:22 följande:
    Fast en likadan bil hade jag nog inte velat köpa ändå =P Tycker den vi har är tillräcklgit ful nog. *tsss* Vill ju ha en lite nyare och sportigare modell.
    haha jag tyckte vår volvo var fin,men maken ville ha en liten bil.fast för några dagar sen läxade jag upp honom och sa att nu får han allt ha bilen ett år minst{#lang_emotions_smile}han vill byta bil igen.jag får nog köpa handklovar och sätta fast maken i bilratten
    dinana skrev 2010-01-05 15:46:45 följande:
    Vill också ha garage. Skall bara köpa villan först. Dubbelgarage skall det vara!
    vi har funderat på att flytta till landet. maken vill mot mjölbyhållet och jag mot rakt motsatt håll närmare norrköping.jag kn tänka mig att bo på landet som gammal tant
  • Familjetrollet

ang förlossning.med sonen låg jag inlagd ca 2 1/2 månad innan han föddes pga graviditetskomplikationer.då hade jag den värsta bm man kan tänka sig.men på avd 15 var de underbara och goa
    vi fick stanna på avd 15 i två veckor.då låg det några våningar under bb

med stora tösen han jag bara in och trycka ut tösen.då hade vi en toppenbra bm.

med lilla tösen var det kaos och runt 5 pers med bm och läkare pga komplicerad förlossning

första och näst sista barnet var hemska förlossningar då de höll på att avlida under förlossningen så de fick slita ut barnen.sonen såg jag inte då de sprang till akutrummet och återlivade honom

nu ska töserna tjaffsa igen.ja se barn...stora sonen sover hos en kompis ikväll.så nu blev det väldigt tyst här

• Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-05 15:59:51 följande:
    Under själva förlossningsarbnetet så flöt det ju på så bra så de kanske tyckte att vi klarade oss själva. Det gjorde mig inte så mycket, men just när han hade kommit ut så var de så stressade. Han skulle få på sig kläder direkt och jag skulle in i duschen. Med Lucas fick vi ta den tid vi ville och bara njuta av underverket den första stunden och det gjorde att jag upplever det som en bättre upplevelse. Skulle jag välja igen så skulle jag hellre föda i Eskilstuna, men vi får väl se vart vi bor nästa gång Fast när ni svarat på inlägg så är de inte bortplockade så man fick en rätt bra bild ändå.
    ja de var snabba med att man skull upp och ducsha.sen stod de utanför att sa man skulle kissa så de kunde antecka det.
    på stora tösens förlossningen.så skrattade de då jag ville ha mer än en macka efter förlossningen.jag var vrålhungrig då jag inte han äta innan tösen tittade ut.de sa att oftast orkar man inte äta efter en jobbig förlossning

oftast beror upplevelsen mest på villken bm man har under förlossningen.jag har haft riktigt bra,usla och en hemsk oempatisk bm.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-05 16:03:41 följande:
    Det är kanske är ändå att det var andra barnet? För jag upplevde lite samma sak på BB i Norrköping med Vincent. Vi fick klara oss ganska mycket själva efter snittet, de kom nästan bara in för att göra de rutinmässiga kontrollerna av mig som görs efter snitt.När Leo föddes på samma ställe så var de mera närvarande och kom in ibland på rummet för att småprata och fråga hur det var och hur det gick.Jaha, jag trodde att citeringsinläggen också blev bortplockade när orginalinlägget blev bortplockat. Men då har ni ju en bra bild ändå..
    jag trodde att de kollade snittade mer.var du vaken under förlossningen/kejsarsnittet?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-05 16:08:35 följande:
    Du menar den blåa volvon va.. en  sådan som vi har. Jo, visst den är väl fin.. men tråkig. Jag vill ha en nyare modell. Färgen är okej.. inte röd elelr svart eller gråmetallic som alla andra bilar. En rosa bil skulle man ju ha.Japp, vill också bo på landet. Men gärna nära till stan då. Men tveksam till om jag vill bo i en håla som Linköping. Men men, vi får se.
    jag gillade volvon.en rosa bil skulle vara snyggt.du får bli den första som har det i stan

det är nackdelen med att jag inte har körkort.man vill inte vara strandsatt på landet.vi var på väg att flytta till norrköping ett tag och sen mjölby.allt var nästan klart med mjölby.vi skulle bott i ett radhus,men så kom beskedet om bebisen så det blidde ingen flytt.

men om några år så har vi nog bytt storstad mot en mindre by{#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6