Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

dinana skrev 2010-01-04 22:54:42 följande:
    ja, humm... skrev jag inte det... asch.. försvann visst när jag raderade texten... skrev det först.. jaja.. det var inte meningen att jag skulle gå på alfakassa då.. men men.. jag blev ju sjukskriven.. men fick ju inte ut något på det.. kändes ju rätt meningslöst liksom. gick hemma med noll kr i fickan.. då hade jag hellre jobbat om jag kunnat.. men eftersom jag var sjukskriven tills han föddes så gick ju inte det det märkliga är att jag fortfarande har samma problem som då men inte går man sjukskriven för det. Är trött på att inte ha någon full känsel i högerhanden. Kan inte göra något vettiogt längre. Kan knappt skriva då jag tappar pennan hela tiden. Lagom kul på högskoleprovet om vi säger så... tjong så for pennan iväg.
    låter inte skoj.har handen blivit sämre?hoppas du får en hand som fungerar bra snart igen
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-01-05 09:41:10 följande:
    Fasiken så tung i huvudet jag känner mig idag, varit för varmt i sovrummet inatt. Är så trött på min kropp just nu.. Bim + 4 idag och ingen tant och inget plus. Så här har den aldrig krånglat förut, vilken bra början på året. Det underlättar ju inte direkt. Måste sätta mig och kolla runt ev praktikplatser i dagarna nu så jag kan hänga mig på telefon på måndag. Har inte den blekaste var jag ska ge mig ut och inom vilket område. Pulkaåkning var det tänkt idag, men jag tror vi väntar lite och ser om det vill gå ned lite i grader först för nu är det liiiite för kallt
    hoppas du är gravid.ibland visar inte första testet ett +.
    Maria84 skrev 2010-01-04 23:49:08 följande:
    Vad glad jag vore om jag hade ett jobb och det behöver inte ens vara heltid! Skulle vara glad för minsta lilla men det är svårt att hitta nåt, framför allt om man inte har jobbat tidigare. Vet inte hur många ansökningar jag har skickat in till.
    jag har jobbat på cloetta,en mataffär i hjulsbro,servicehem,dagis,sommarkollo som ung.en second hand som jag stormtrivdes på.sen har jag vart arbetslös mellan de större barnen,och när vi väntade sista barnet så jobbade jag på en second hand affär som var toppenbra.men när jag kom tillbaks efter mitt MA så blev jag utfryst,ingen hejade på mig.jag var osynlig.jag slutade just för att sorgen efter vårt döda barn och utfrysningen var ett helvete samt att lönen var 0 kr,villket gjorde att ekonomin blev sämre.

maken och jag har kommit fram till hur vi vill ha i vår familj.men det sticker visst många i ögonen att man är "hemmafru"vad är det för fult med det?tydligen är folk avundssjuka....

jag umgås med våra kära barn.vi får mycket tid tillsammans.jag tar hand om hemmet och barnen,städar,tvättar osv.maken har sitt jobb och jag har mitt jobb här hemma.sen har jag även ett jobb hemma som jag bara älskar och det är att sy barnkläder och babysaker  som är omtyckta av många köpare.sen har jag även turen att jobba som dagmatte ibland.

och ni som klagar på att jag klagar hela dagarna i denna tråd.villket jag inte ens gör!ni kan bara hålla tyst.ni vet inte ett dugg om min/vår bakgrund.och ni kommer inte få veta den heller,för den vet bara ytterst få i min närhet.

sen finns det många som gnäller i denna tråd,men vissa är ju poulära och när de gnäller så är det helt okej.
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2010-01-05 11:00:12 följande:
    Ja, jobbar gratis gör jag. Bla webmaster för www.island.liu.se utan någon ersättning. Dessutom gör jag en hel del andra saker för min sektion. Vad jag inte förstår är vad mobbing har med saken att göra?Ta inte altl så personligt, vi pratar liksom inte om dig.
    det är inte så svårt att fatta att ni mear mig.för det är bara typ jag och nån mer som är hemmaförälder i denna tråd

vissa säger att det är bättre att jobba gratis.för vissa kanske det fungerar.men för oss blev ekonmin sämre ,plus att jag blev så illa behandlad på sista jobbet.ska man vara glad och jobba gratis, bli utfryst och må skit för att vara värd nått i vissas ögon?

denna tråd blir bara värre och värre...

ni kan sluta upp med att kränka folk ni inte ens vet ett dugg om.men vissa måste kränka andra för att må bra själva...
  • Familjetrollet

nu ska jag umgås med mina kära barn,sortera en massa tvätt,fixa diskmaskin och städs.och ni som anser att jag bara sitter hemma och gnäller kan ta er där bak{#lang_emotions_laughing}
    det finns jobb hemma oxå.barnen är det finaste man kan ha och maken oxå.jag umgås hellre med dem än tar ett dåligt jobb utan lön

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-05 13:14:50 följande:
    Nej för du gnäller ju istället om hur jobbigt du har det och det är jobbigt med din son och ni fick flytta för dina barn blev trakaserade o gud vet vad.
    kan tillägga att jag jag gör allt för mina barn. de mådde inte bra pga det som skedde i ryd så då flyttade vi till ett tryggt ställe.men det fattar du nog inte....

och sen är du jävligt bra på att gnälla själv,men det märker du inte{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-05 13:25:12 följande:
    Nu har det fan gått för långt!! Att önska att någons barn ska råka illa ut är för jävligt!
    ja du tycker ju att jag GNÄLLDE för ATT VÅRA BARN BLEV MISSHANDLADE,KRÄNKTA OCH UTSATTA FÖR EN ANTASTARE.

släng fan inte skit på mig !du bad om att få svar på det inlägget.och sen en sak till ge fan i att dra in våra barn!

gå och tjut lite{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-05 13:25:12 följande:
    Nu har det fan gått för långt!! Att önska att någons barn ska råka illa ut är för jävligt!
    ja du tycker att det är jättekul att våra barn blev det!och sen har du mage att sitta och säga att jag GNÄLLDE när vi hade ett helvete i ryd med detta!
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2010-01-05 13:51:23 följande:
    Familjetrollet. Att önska andras barn skada, det är inte okej på några grunder, många gånger har jag förundrats över saker du skriver, men jag känner inte dig och jag bryr mig i vanliga fall inte särskilt, du är heller ingen jag skulle vilja lära känna. Men det där är att gå för långt. Nu har du bevisat på vilken nivå du ligger, andra, inkusive jag själv, kan säkert bete sig barnligt och tråkigt ibland, men inte ens i närheten av vad du just visat.
    när folk tycker att det är jättekul och bra att våra barn blev misshandlade och kränkta mm i ryd då har det banne mig gått för långt.becka är jätteduktig på att gnälla på det mesta

men när hon drar in våra barn i nått då har hon gått för långt.hon tycker att det var jättebra för hur våra barn blev utsatta,då kan hon räkna med att få samma sak tillbaka!
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-05 13:57:16 följande:
    Vart står det att någon förtjänar att bli dåligt behandlad?? Självklart gör man det som är bäst för sina barn!
    jag gör allt för mina barn.sen vad becka hört ryktesvägen tänker jag inte stå för.hon anser ju att gnällde när vi hade ett helvete i ryd.hon vet inte ett skit om hur det var för vår familj.sen drar hon in våra barn och tycker att det är jättebra.sen gnäller hon när jag önskar henne samma helvete som vi hade.

ja hon saknar då empati!
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-05 13:59:21 följande:
    VAR har jag skrivit att det är ok att era barn har blivit misshandlade??????Det jag skrev var är att du är lika duktig själv på att gnälla, eftersom du gnällt en jäkla massa i tråden om hur jobbigt du har det hemma och du ska lämna tråden och inte kan sitta vid datorn för ni har det så jobbigt, likt förbannat är du tillbaka dagen efter iaf.Att barn blir misshandlade är ALDRIG ok!!Jag ska ju för bövelen jobba med såna barn sen så jag tycker verkligen inte att det är ok.
    du drar ju upp det jämt!klart man blir arg och sårad av dina inlägg om våra barn.mår man skit så orkar man inte ens se framåt,men det vet du inget om.

när man vill lätta sitt hjärta med hemska händelser här i tråden så får man bara skit!höra att man gnäller osv!

inget duger åt er.

du gnäller själv vecka in och ut,likaså flera andra i tråden.men när jag och en viss annan person skriver om nått jobbigt så gnäller vi bara.men när ni övriga skriver och en massa hesmkt så är det bara gullegull.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6