Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping! Del: 6

Eftersom jag ska köpa minst tre sortes sill och två sorters lax så tänkte jag att nån kanske vill ta över nåt av mig?

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2009-11-29 18:33:43 följande:
    När började dom äta hela portioner me mat då?Mathilda dricker ersättning blandat med Majsvälling då hon började vägra ersättningen å magen mår bättre av den här kombinationen. Sen äter hon en portion me mat å lite fruktpure til efterrätt till lunsch å ett mål gröt på kvällen.så hon får 3-4 mål flaska å två mål mat nu...Det värsta av allt är väll att bajset börjar så smått luckta bajs
    Vi började med smakisar på deras 4 månaders dagar, sen en månad senare ungefär så åt de hela portioner med mat.
    SmileyMalin skrev 2009-11-29 21:09:12 följande:
    vilken tid är det tänkt på söndag?kom på att jag har tävlingen med vovvarna på lördagen och sedan träningh på söndagkvällen, så det kanske krockar? 
    Vi har inte bestämt nån tid ännu, men för mig skulle det passa bäst vid 15-16 tiden.
    Lillisen har babysim till 14.30 så efter det blir det iaf.
    SmileyMalin skrev 2009-11-29 21:19:42 följande:
    då får jag nog hoppa den här gången...Träningen börjar vid 18:00 och då måste jag ju hinna hem imellan också!
    Vad tråkigt
    T C skrev 2009-11-30 14:02:36 följande:
    Hej!Jag är ny!!!Bor i Linköping med man och en liten kille som blir 2 i februari.Kommer inte från Östergötland (Skåne och en tid i Blekinge) från början utan bara bott här 2,5 år. Har undervisat på distans i ett halvår innan jag blev gravid och sen blev jag tyvärr arbetslös. Såg att nån ville/tänkte läsa på distans, har ni frågor om det så svarar jag gärna på det. Eftersom jag jobbat på distans och nu arbetslös så har jag inte lärt känna fler människor här. Men ni verkar vara ett härligt gäng så nu inför flytt till nytt ställe i Lambohov tänkte jag säga hej till er.MVH.
    Välkommen hit! Min minsting blir 2 år i mars. Min stora kille blir 5 år i mars.
    Vi är flera stycken i denna tråd som bor i Lambohov, jag, min sambo och våra barn bland annat
    thelifesaviour skrev 2009-11-30 17:12:04 följande:
    Fy sjuttsingens vad jag har ont i halsen! :(
    Usch då Jag hade det i helgen, men idag är det som bortblåst..
    T C skrev 2009-11-30 19:35:34 följande:
    Tack, för välkomnandet.Ska läsa lite mer av trådarna nu. Ser fram emot att lära känna er bättre :)Hör av mig mer sen."JennyoPatrik": Vad ska du läsa på universitetet?"Leos och Vincents mamma": Vad kul med fler från Lambohov, och särskilt med barn som är i samma ålder som min kille. Jag känner inte till området där ute så det ska bli spännande. Svårt med dagisplats, står i kö. Men då jag har en plats här i stan så hamnar jag längre ner i kön. Är inbjuden till att komma och titta på familjekooperativet Galaxen, så vi får se hur det går :)Flytten till Lambohov går den 4 januari.
    Vilken gata ska ni bo på? Våra barn går på ett helt nyöppnat dagis (som öppnade i april i år).
    T C skrev 2009-11-30 19:49:41 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-30 19:37:35 följande: Lantmannagatan "200 nått" (vill inte skriva ut hela numret i ett öppet forum)Flera förskolor i närheten, men där var ingen plats.Var det dagiset kommunalt?
    Ok. Vi bor oxå på Lantmannagatan.
    Ja, detta dagis är kommunalt, men det är fullt, vet att det är minst 10 i kö.
    Firstandhappy skrev 2009-12-01 11:17:09 följande:
    välkomna alla nya, bor i lambohov med men sönerna på 2 år och 5 mån...nu till käket på söndag!!såg att det bara va skinka o dopp i grytan kvar, nån som vill byta?? jag äter inte skina direkt o absolut inte dopp i grytan!!Becka!! Jag har massa sill hemma så jag kan ta det av dig!!Linda; jag kommer helt solo, inga barn alls Wiiiii..Sanna! ska jag hämta dig innan??
    Jag är inte heller superförtjust i skinka och har aldrig griljerat en skinka eftersom vi inte äter det hemma (är aldrig hemma över julen), så jag tar helst inte det.

Ok, då kan du ta sillen då? Det var väl senapssill, inlagd sill och löksill?

Julmiddag 6 december hemma hos Fru T kl. ?

Becka: prinskorv, julmust och lax

Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar

Lillisen: Janssons, sylta, sillsallad, glögg

Linda: Potatis, Stuvad spenat, ägg, å rissalamanta :) skogaholmslimpa (ja gillar inte vörtbröd)

Sanna: vörtbröd, rödbetssallad, pepparkakor

Ewa: Sill

Saker som behövs:
    Skinka + spad (för dopp i gryntan)+senap

Nåt gott till efterrätt kanske? Typ lussekatter eller nåt godis
    ...
    Fyll på!

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6