Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping! Del: 6

Nu börjar äntligen fredagen på riktigt Jag ska hämta barnen på dagis nu och sambon är på väg hem från jobbet..blir nog att baka pepparkakor idag
    Sen blir det fredagsmys med hela familjen senare i eftermiddag.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2009-12-04 15:16:38 följande:
    Mathilda går inte lämna (för att tex diska) på golvet längre! Hon är en hejare på att förflytta sig eller ligger hon på rygg så går hon upp i brygga å skuter sig fråmmåt å ligger hon på mage så backar hon med hjälp av armarna... sen snurrar hon från mage till rygg å tilbaka som en liten toka. Just nu ligger hon på mage i soffan med fötterna spjälade mot ryggstödet å juckar Fullt ös medvetslös
    Hehe, välkommen till klubben
    thelifesaviour skrev 2009-12-04 15:01:27 följande:
    Alla maskiner färdigtvättade. Vad händer? Bajsfest!! The life as a småbarnsmamma.
    Mysigt
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-04 18:37:06 följande:
    Bara för att jag sa häromdan att mina barn inte öppnat kalendern vid fel tidpunkt, ja då kan ni gissa vad som hände klockan 03:01 i natt? Jag fick dom i alla fall att somna om efter att dom fattat att det var natt och inte morgon.Leo och Vincents mamma: vad roligt att det gick bra på utvecklingssamtalet. Det är så otroligt mycket värt när man känner att barnen trivs och att allt flyter på.
    Haha

Ja, det är verkligen skönt Och han trivs ju så bra med dina barn oxå på dagis
    Fröken sa idag att de tre leker jättebra ihop och att de frågar efter Leo när han inte är där Och Leo pratar massor om dem oxå. Så vi får komma och leka snart igen
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-04 21:01:14 följande:
    Det där med skostorlekar är en märklig värld. Vi har skor i storlek 27 och 29 här hemma som är lika stora inuti. Det varierar så mycket mellan olika märken. Om man köper skor i en skoaffär så brukar de mäta barnets fot och sedan mäta inuti skon. Jag har köpt en sådan mätare på Maxi för att man ska kunna ha koll på när skorna blir urväxta. Om det inte är skor att gå i utan bara att vara söt i så finns det jättefina mjuka på Maxi har jag sett. Det borde bli ungefär storlek 16 som passar din tjej. (Gud så gulligt! Jag tror jag måste ha en bebis...)
    Jag med vill ha en bebis Om ett år kanske..inte just nu för nu har jag fullt upp, men bebissugen är jag allt!
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-04 20:51:08 följande:
    Absolut! Ni är så välkomna så.
    Tack

Ser på Idol och gud vad Erik är bra! Vilken röst, jag ryser när han sjunger.

Indratvillingmamma skrev 2009-12-04 21:17:36 följande:
    Om allt vore lite enklare... Jag är lite avskräckt efter kämpig graviditet, katastrofal förlossning och slitsam bebistid. Nu har ju allt liksom blivit så enkelt när barnen blivit "stora". Men kommer man någonsin att släppa tanken på en till? *funderar högt*
    Usch, det låter inte skoj. Jag kan också känna lite så med Leo iaf. Han är ju så pass stor nu och så självgående och man kan hitta på så roliga saker med honom.
    Vincent är fortfarande liten, men ändå inte, han börjar bli stor han med. Men ändå för liten för att skaffa en bebis till just nu. Jag vill att han ska vara runt 3 år.
    Fru T skrev 2009-12-04 21:57:54 följande:
    Vilken bjässe du måste ha den storleken har 1åringar i min närhet..Mathilda är på väg upp till 74 nu i vissa märken å har precis plockat undan allt i 62 från garderoben... Alldes lagom fin å följer sin egna kurva exemplariskt..
    Precis vad jag skulle säga oxå.
    thelifesaviour skrev 2009-12-04 22:15:41 följande:
    Härligt med stora bebisar!Stina har precis börjat med 56, men har fortfarande det mesta i 50. Är så skoj att få börja använda en del av allt 56 vi har. Stina följer också sin kurva jättebra, höjer lite gran på vikten, hon tar ikapp en del. Ligger ganska jämt på längden. Men både jag och Linus är ju kortisar så, det är väl inte så märkligt. :)
    Gud så sött och puttigt
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6