Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping! Del: 6

Fru T skrev 2009-11-27 16:05:08 följande:
    I morgon fyller VärldensBästasteJAG år så snart kommer mamma å ska va barnvakt å mannen å ja ska ta bussen ner te stan å förfesten (han är ledig en fredagskväll, kors i taket)Skumpan ligger på kylning å humöret är på topp I morron kl 10 kommer stora lass med hö till stallet som ska upp på skullen. Jippie (tur att min man tar det
    Åhh, avis jag blir!! Jag är grymt sugen på att festa ikväll, men ska ut nästa lördag så får vänta tills dess.
    Ha det så kul ikväll och grattis i förskott!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2009-11-27 19:33:10 följande:
    du får hänga på nån gång! om du gillar vår typ av musik dvs...ikväll får vi besök från
    " target="_blank">

Det gör jag gärna Är det på Pitch black ikväll?
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-11-27 19:03:04 följande:
    Tack nu är det inte så många dagar kvar tills Linus fyller 1 år tiden går så fort! Nu är det bara lite drygt 1 månad kvar tills Nathalie fyller 2 år jag har redan köpt superfina kläder som hon ska få ha på sin födelsedag Ska era barn klä ut sig på Lucia? Nathalie ska få vara pepparkaksgumma Efter väldigt mycket letande så hittade jag tillslut en jättefin klänning idag!Imorgon ska vi baka pepparkakor Och imorgon ska jag träffa min bästa vän och titta på tärnklänningar igen det ska bli så skoj, klänningen kommer vara vinröd eller guldfärgad!Den 10:e december ska jag träffa plastikkirurgen, mycket spännande! Jag får hoppas att det inte dröjer alltför länge till jag får en operationstid!
    Ja, Leo ska vara tomtenisse (på egen begäran) och Vincent ska få vara pepparkaksgubbe när de ska ha lucia på dagis. Jag hittade en så söt pepparkaksdräkt till Vincent på www.pippilotta.se
    Mandarin skrev 2009-11-28 08:48:12 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-27 20:09:05 följande: Törs du beställa från dom?
    Ja, har gått bra förut. Har nu ett paket som ligger och väntar på att jag ska hämta ut det. Är det nåt fel med dem?
    Familjetrollet skrev 2009-11-28 09:36:47 följande:
    okej.jag har sålt samlarsaker,leksaker,barnböcker mm mmLeos och Vincents mamma skrev 2009-11-27 20:09:05 följande: har du inte sett tråden på FL ang deras företag.de blåser nästan alla kunderna på både pengar och varor!de har vart med i plus.
    Som jag skrev så har jag ett paket från dem som ligger och väntar på att bli uthämtat. Jag beställde i söndags och i torsdags hade jag fått paketet.
    Har beställt från dem förut och det har inte varit några problem alls.

Julmiddag 6 december hemma hos ? kl. ?

Becka tar med prinskorv, julmust, sill och lax (ev mer om det behövs).

Vi har mycket att göra idag, ska strax åka och köpa mera ljusstakar för några var trasiga, sen till Lambohovs centrum och hämta paket, hämta ut biljetter, handla mat, hem och pusta fönster (som älskling får göra), stryka gardiner, hänga upp gardiner och sen slutligen baka lussekatter..

Mandarin: Jag tänkte ta med julmust till alla, så då kanske du kan ta med nåt annat? Så vi får så mycket som möjligt av julmaten eftersom vi inte är så många

Mizzz skrev 2009-11-28 11:57:26 följande:
    Becka, vi är väl hos dig eller mig antar jag, vi blir ju inte så många så det funkar ju vilket som
    Ja, för mig spelar det ingen roll. Men ska Fru T och Ewa med oxå kanske vi ska ta det hemma hos mig (om inte nån av er vill ha det?) eftersom vi tre bor i Lambohov
    Den som vi är hos kan kanske koka potatis?

Nu ska jag och Leo baka lussekatter..
    Julmiddag 6 december hemma hos ? kl. ?

Becka: prinskorv, julmust, sill och lax (ev mer om det behövs).

Mandarin: Potatisgratäng+ Köttbullar

Lillisen: Janssons, sylta, sillsallad, glögg

Saker som behövs:
    Skinka + spad (för dopp i gryntan)+senap
    Rödbetssallad
    Vörtbröd
    Potatis
    Nåt gott till efterrätt kanske? Typ lussekatter eller nåt godis
    ...
    Fyll på!
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6