Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping! Del: 6

thelifesaviour skrev 2009-12-03 21:58:50 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-03 21:55:29 följande: Det låter sunt. :D
    Nu ska jag gå och sova, är så trött! Godnatt på er alla!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Har nyss varit på utvecklingssamtal med Leo och det gick superbra, han fick så mycket beröm så det var inte klokt! Han är superduktig med allt och väldigt social och alla kompisar tycker om honom jättemycket och frågar efter honom innan han har kommit på morgonen eller om han skulle vara sjuk.
    Han är tydligen den som håller ihop gruppen och alla vill leka med honom. Han är jätteomtyckt av fröknarna oxå och han är väldigt duktig på att pyssla, hålla på med bokstäver, siffror och klockan.
    Vad stolt man blir då Både jag och sambon känner oss lyckade som föräldrar nu och känner oss så lyckligt lottade över att ha två duktiga och härliga barn som tar för sig av livet

Var bara tvungen att skriva av mig lite av lyckan jag känner just nu..

JePaLuLi skrev 2009-12-04 11:48:45 följande:
    Låter som blogginlägget jag skrev förut
    Jaså, ok, där har jag inte läst. Kul att vi känner likadant för våra barn då.
    dinana skrev 2009-12-04 11:06:58 följande:
    Ah precis som med Molly då. Jag var ju på utvecklingssamtal för ett tag sedan och de sa samma sak om henne då. Hon är kompis med alla och de brukar fråga efter henne när hon inte är där. Hon går ju på 15 timmar i veckan men när hon väl är där så tar hon upp väldigt mycket plats =) Älskar familjerummet och pysselrummet och så klart dansrummet. Alltid kul att få höra en massa bra saker om henne när man kommer dit.
    Visst är det kul när man får höra bra och roliga saker om sina barn
    Alla ska vara otroligt stolta över sina barn.

Jag känner mig så glad över att vi valde detta dagis till barnen, vi är jättenöjda med personalen och båda barnen har utvecklats massor. Det känns extra skönt eftersom Leo inte trivdes bra på sitt förra dagis och där kändes det som de hade nåt emot Leo för de sa alltid att han var så duktig, men ändå hade de alltid nån skit grej att klaga på när jag kom och hämtade.
    thelifesaviour skrev 2009-12-04 12:11:40 följande:
    Suck. Stina har tremånadersökningen, inatt har hon velat amma en gång i timmen ungefär. *vrak* Men det är bara att sätta igång med tvättandet och fredagsstädet. Vi har ju pappan hemma hela dagen idag, så han vandrar omkring och sjunger för stina, som håller på att somna i sjalen. Gos! Vilka duktiga och sociala barn ni har allihopa. :D
    Usch då Men det blir bättre!
    thelifesaviour skrev 2009-12-04 12:18:29 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-04 12:15:12 följande: Ja, det är inte så farligt. När hon var mindre så ammade hon ju i typ en timme åt gången, det gör hon oftast inte nu, så nu gör man det bara på rutin. Även om man svär lite just då, när hon vaknar för förielfte gången. Haha.
    Vet hur det är. Mina barn är ju visserligen uppfödda på ersättning. Men jag vet hur det var innan nån upptäckte att Leo inte fick sig av min mjölk för han inte kunde suga..han var tre veckor när det upptäcktes och då hade jag ammat typ konstant dygnet runt i tre veckor och det förstår man ju nu eftersom han var ju superhungrig stackarn, så han skrek och ville snutta var 15:e minut, guud, vi var som vrak då både jag och sambon. Tills de upptäckte detta då och vi började med ersättning, vilken skillnad! Helt plötsligt åt han bara en gång om natten och när han var 6 veckor började han sova hela nätterna istället.

Vincent började sova hela nätterna när han var två månader, men innan dess åt han ca 2-3 ggr varje natt och det var ju bökigt när man skulle göra iordning en flaska varje gång.
    thelifesaviour skrev 2009-12-04 12:32:08 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-04 12:25:35 följande: Ja, flaskor på natten är bökigt, tycker jag. Jag har ju inte tillräckligt mycket mjölk för att det ska räcka att helamma, så vi tutar ju i henne lite ersättning när hon säger till om att hon vill ha det.
    Ja, nu hade ju vi visserligen doserare, nappflaska och en termos med vatten vid sängen varje natt, så det var bara att resa på sig o göra iordning en flaska på en halvminut Sen kokade vi flaskorna på morgonen. Så egentligen var det kanske inte så mycket bökigare än att ta fram bröstet Men just då tyckte man det.
    thelifesaviour skrev 2009-12-04 12:43:26 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-04 12:38:00 följande: Vi säger det varje kväll. Nu ska vi ta fram termosen och doserarna till sängen, men det gör vi aldrig. :D Så vi får nog skylla oss själva. Kokar flaskorna gör vi bara en gång i veckan, när vi kommer ihåg det, annars är det vanliga disken som gäller. Önskar jag var haj på att liggamma, det skulle nog bli lite enklare då. Haha.
    Hehe

Ja, många säger ju att liggamma är väldigt bra om både mor och barn gillar det och får in tekniken, för då kan man ju amma medans man sover Jag fick lära mig det på BB, men fick aldrig in tekniken på det.
    thelifesaviour skrev 2009-12-04 12:46:40 följande:
    Nähä.. Tvättstugan var det ja.
    Lycka till Jag tvättar och hänger tvätt samtidigt som jag pluggar, men det går lite segt idag, vet ju att det är fredag och att både barnen och sambon kommer hem om två timmar
    JePaLuLi skrev 2009-12-04 14:42:00 följande:
    Jag tror nog att alla känner så för sina barn. Alla barn har ju sina starka sidor. Det var bara det att ordvalet var läskigt lika.
    Klart att alla känner så för sina barn. Det ska alla göra, annars är det ju nåt fel.
    Ok, men detta är mina egna tankar iaf efter mötet imorse på dagis.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6