• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-12-15 13:41:24 följande:
    Här står det två pulkor på vinden o "skräpar". Kanske dags att knata upp och hämta ner dom innan snön försvinner igen. Kälken står tyvärr kvar upp i norr då jag yttrade mig om att det inte skulle bli så mkt snö här nere ändå så man kunde åka. Haha! Tji fick jag. Får se till att ta ner den nu när vi åker uppöver och hålla tummarna för att snön vill ligga kvar även efter nyår ett tag.
    här ska vi inskaffa nya pulkor då barnen körde slut på de förra.snoxracern blir inte använd allt för ofta .
    JePaLuLi skrev 2009-12-15 15:29:13 följande:
    Vi har varit ute och åkt massa pulka idag. Oj, så kul vi hade!Linus blev vansinnig när pulkan stod sill
    det verkligen lyser om små barn som åker pulka
    dinana skrev 2009-12-15 13:20:41 följande:
    Vi har flera pulkor.. tror vi testat på de flesta modeller... Det viktigast eär att man har en med hög rygg tycker jag.. för barnens skull... speciellt när de är små. Och oj vad skojigt vi hade igår när vi i pulkabacken. Leonard skrattade för fullt... fast han fick baa åka i lilla backen... Men Molly hon åkte i stora backen med de stora barnen..
    vi får ta en sväng nån dag i pulkabacken

varför har ni sådana problem om FB?man väljer ju själv vem man vill ha som vän där,eller?jag fattar nog att en viss/vissa person i denna trådsyftar på mig.riktigt barnsligt!

jag kan svara varför jag tog bort vissa på FB.det gjorde jag därför att jag inte känner för att ha peroner som vänner när jag inte umgås med dem.sen har ju två i denna tråd tagit bort mig som vän på FB för ett tag sedan utan anledning.ska jag då sitta och beklaga mig över detta på FL?är ni rädda att missa att det skrivs nått på FB som ni inte kan gotta i er eller vad är problemet?tyvärr så skrivs det inget om denna tråd eller folk i denna tråd på FL.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-15 13:29:02 följande:
    Idag kom Leonards vintermössa och den sitter pergekt.. så nu slipper vi små frusna öron... *hihi* Får mig att tänka på våra små lammungar förr som brukade förfrysa sina små öron när de var ute i backen å skuttade i snön. Kanske inte lika kul för dem då de bara hade små stumpar kvar när våren analkade..
    ja nu har vintern kommit.här sitter jag och huttrar då balkongdörren står halvöppen.goa valpen älskar att vara ute.ska bli kul och se hur han beteer sig ute sen på promenaden
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-12-15 15:48:00 följande:
    vi får ta en sväng nån dag i pulkabacken 
    ja det får vi göra.

idag skall man ta en sväng förbi affären å fixa ingredienser till Mollys födelsedagstårta.

jag har också en badhjälp ståendes här. Leonard avskydde den verkligen... klämde ju på de små kulorna där nere.. vart helt omöjligt att få honom att ligga i den. men så vart han ju så stor också så var svårt att få ner honom i den. men om någon vill ha den (ljusgrön/gul) från babyproffsen (kostar ca 130 kr) men kan skänka bort den för en liten summa om någon vill ha den.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • thelifesaviour

Jag skulle inte vilja använda en badhjälp.. Hälften av syftet med badet är ju massagen, den missar man ju på ryggen om man har badhjälp. Jag brukar ha några fingrar under nacken och en hand under rumpan bara, gosig massage för bebisen. :) Fast kan förstå varför man har dem också. I början är de ju rätt läskiga att bada. :D

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-15 15:55:32 följande:
    ja det får vi göra. idag skall man ta en sväng förbi affären å fixa ingredienser till Mollys födelsedagstårta. jag har också en badhjälp ståendes här. Leonard avskydde den verkligen... klämde ju på de små kulorna där nere.. vart helt omöjligt att få honom att ligga i den. men så vart han ju så stor också så var svårt att få ner honom i den. men om någon vill ha den (ljusgrön/gul) från babyproffsen (kostar ca 130 kr) men kan skänka bort den för en liten summa om någon vill ha den.
    åhh tårta är gott.här dröjer det till nästa person fyller år i släkten.vi gillade inte badhjälpen då den var så obekväm för barnen.
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-12-15 15:59:01 följande:
    Jag skulle inte vilja använda en badhjälp.. Hälften av syftet med badet är ju massagen, den missar man ju på ryggen om man har badhjälp. Jag brukar ha några fingrar under nacken och en hand under rumpan bara, gosig massage för bebisen. :) Fast kan förstå varför man har dem också. I början är de ju rätt läskiga att bada. :D
    de blir riktigt hala när man använder babyolja i vattnet.vi slängde våran då vi ansåg den vara livsfarlig då den blev hal.här hjälpte maken till när barnen skulle badas när de var bebisar.det är lättare att vara två när en bebis ska badas
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-12-15 16:05:17 följande:
    de blir riktigt hala när man använder babyolja i vattnet.vi slängde våran då vi ansåg den vara livsfarlig då den blev hal.här hjälpte maken till när barnen skulle badas när de var bebisar.det är lättare att vara två när en bebis ska badas
    Vi brukar alltid vara två i rummet, när en badar henne, känns bäst så. Man får hjälp om något skulle hända. Och så är det ju så roligt! :)
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-12-15 16:03:10 följande:
    åhh tårta är gott.här dröjer det till nästa person fyller år i släkten.vi gillade inte badhjälpen då den var så obekväm för barnen.
    Nej håller helt med.. badhjälpen är ingen hjälp, snarare själpt (stavas det så). Den var obekväm och Leonard grät floder när vi försökte lägga honom i den. Men på ett sätt är den ju bra då man slipper och hålla upp dem.. och när man har en kloss på nio kilo så är den nästan oumbärlig.. men sååå obekväm för lillen så det blev bara att använda en kort stund.... då vartd et roligare att bada med mamma...
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Tingelingstar

Jag tyckte om våran badhjälp. Badar alltid tillsammans så det var rätt så skönt att ha händerna fria då och då. Inga kulor klämdes men vi har en lite dyrare variant med halkskydd så han gled inte ner. Upplevde att det var lite läskigt att bara hålla med en hand när han blev större och sprattlade hejvilt.

Nu vill jag ha en badstol så han själv kan sitta och leka med leksakerna utan att jag har några händer i vägen.

• thelifesaviour

Idag hade vi första föräldraträffen på BVC, var hur roligt som helst att träffa flera från föräldragruppen på MVC, få se deras små. Jättetrevlig grupp var det iaf.

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6