• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • playmate86

tänkte kolla med er som har gett eller ger minifom droppar hur många droppar har ni gett som max???

på flaskan står det 10 droppar före varje måltid
    bvc sa att vi kunde öka till 15 droppar före varje måltid
    men har läst på andra trådar här på fl att en del ger upp mot 35 droppar före varje måltid. är det verkligen bra för barnets mage och så blir lite förvirrad...

• thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-12-16 01:17:49 följande:
    tänkte kolla med er som har gett eller ger minifom droppar hur många droppar har ni gett som max??? på flaskan står det 10 droppar före varje måltid bvc sa att vi kunde öka till 15 droppar före varje måltid men har läst på andra trådar här på fl att en del ger upp mot 35 droppar före varje måltid. är det verkligen bra för barnets mage och så blir lite förvirrad...
    Vi har alltid gett tio, i början innan varje måltid, sen minskade vi efter som. Nu, inget alls.
  • Indratvillingmamma
    Tingelingstar skrev 2009-12-15 21:20:47 följande:
    Det mesta man köper åt bebisar har man inte användning för mer än några månader .
    Det har du i och för sig rätt i.
  • Maria84

Det snöar, snöar och snöar Åh vad jag hoppas på en vit jul i år!
    Sambon ska ge sig ut och ploga vägen här strax.
    Och jag lovade Lucas igår att vi skulle ut och åka pulka på fm så snart ska vi ge oss ut i blåst och snöyra
    Ska till stan en sväng sen och hämta lite grejer så jag funderar på att hämta Liam på fritids också så han kommer hem tidigare och kan vara ute och leka i snön medans det fortfarande är lite ljust ute.

• Familjetrollet
    tänkte kolla med er som har gett eller ger minifom droppar hur många droppar har ni gett som max???på flaskan står det 10 droppar före varje måltidbvc sa att vi kunde öka till 15 droppar före varje måltidmen har läst på andra trådar här på fl att en del ger upp mot 35 droppar före varje måltid. är det verkligen bra för barnets mage och så blir lite förvirrad...
    vår tös fick 25 droppar vid varje måltid till slut,det var bvc som sa att vi skulle öka dosen ju större tösen blev

huga vad snö det är ute.de är igång och plogar för andra gången nu.här ska jag och barnen gå till pulkabacken i eftermiddag/kväll,sen blir det en tur till rasthagen med F
  • tomcar1

Ska ut och köra till sjukhuset efter lunch. Gillar det inte. Talade med maken förut som är van lastbilschaufför och väglaget är inte kul....

• Tingelingstar
    tänkte kolla med er som har gett eller ger minifom droppar hur många droppar har ni gett som max???på flaskan står det 10 droppar före varje måltidbvc sa att vi kunde öka till 15 droppar före varje måltidmen har läst på andra trådar här på fl att en del ger upp mot 35 droppar före varje måltid. är det verkligen bra för barnets mage och så blir lite förvirrad...
    20 droppar som mest. Ring eran sköterska och hör med henne om hur mkt ni kan öka till om du upplever att det inte hjälper med 15.
    tomcar1 skrev 2009-12-16 10:26:39 följande:
    Ska ut och köra till sjukhuset efter lunch. Gillar det inte. Talade med maken förut som är van lastbilschaufför och väglaget är inte kul....
    Ta det lugnt!
  • kitty3465

JennyoPatrik: jepp vi får nog vänta till nästa vinter innan arvid får åka i pulkabacken. mkt man ser fram emot att göra när barnen blir litte större samtidigt som man tycker tiden går alldeles för fort!

SmileyMalin skrev 2009-12-15 20:45:42 följande:
    eller hur!dessutom bestämdes den här hastigheten när det bara låg 3 hus intill vägen och det inte bodde barnfamiljer i någon av dom. Nu är det 5 hus precis intill vägen och det bor barnfamiljer i 3 av dom! Det borde ju ändra läget lite tycker man...
    Vi bor oxå vid en liten smal landsväg som typ aldrig blir plogad o här kör folk minst 1oo sommar som vinter. Klippt livsfarligt och heeelt uteslutet att gå promenader på.

Idag har vi varit på BVC Arvid väger nu 7500 gram och är 66 cm lång :D Min lille tjockis. Fick 3 månaders sprutan idag med, två i låret samtidigt. Usch det va jobbigt tyckte jag o Arvid gillat inte heller minst sagt..Nu sover han gått iallafall.
  • JePaLuLi
    kitty3465 skrev 2009-12-16 11:34:18 följande:
    JennyoPatrik: jepp vi får nog vänta till nästa vinter innan arvid får åka i pulkabacken. mkt man ser fram emot att göra när barnen blir litte större samtidigt som man tycker tiden går alldeles för fort! Vi bor oxå vid en liten smal landsväg som typ aldrig blir plogad o här kör folk minst 1oo sommar som vinter. Klippt livsfarligt och heeelt uteslutet att gå promenader på. Idag har vi varit på BVC Arvid väger nu 7500 gram och är 66 cm lång :D Min lille tjockis. Fick 3 månaders sprutan idag med, två i låret samtidigt. Usch det va jobbigt tyckte jag o Arvid gillat inte heller minst sagt..Nu sover han gått iallafall.
    Ja varje tid har sin charm. Jag tycker det blir roligare för varje dag, men samtidigt är det ju mysigt när de är så där ytte pytte små. Tiden går ju som sagt alldeles för fort!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • Leos och Vincents mamma

Åh, jag är så jäkla stolt över mig själv! Jag fick betyget i Folkhälsokunskapen nu som jag tyckte var så tråkig. Och jag fick MVG! Gud jag är så glad så jag nästan börjar lipa Nu väntar jag bara på betyg i ett ämne till, än så länge är det MVG i tre ämnen av fyra.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6