• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • thelifesaviour
    SmileyMalin skrev 2009-12-15 20:03:29 följande:
    konstigt vilka totala jubelidioter som får ta körkort ändå..... Vårt hus ligger precis efter en kurva med noll sikt på en liten landsväg. Trots att det är livsfarligt att köra mer än max 40-50 km/h så har den här pisskommunen satt hastighetsbegränsningen till 70.... När vi ber dom sänka är svaret "men ingen har ju dött där........" Idag kommer en idiot sladdande på den snorhala vägen i typ 90 km/h! Ett under att jag inte fick in idioten i trädgården! Känns som ett mirakel att varken barn eller hundar blivit ihjälkörda än Funderar på att gömma mig i ett buske och typ köra ut en gammal barnvagn eller når mitt framför nästa fartdåre! Fäörhoppningsvis skulle det då finnas en mindre hjärndöd fåntratt som förpestar världen
    Härlig inställning. "Ingen har ju dött där.." Vi väntar tills det sker, minimera riskerna låter ju onödigt.
  • Indratvillingmamma
    konstigt vilka totala jubelidioter som får ta körkort ändå.....Vårt hus ligger precis efter en kurva med noll sikt på en liten landsväg. Trots att det är livsfarligt att köra mer än max 40-50 km/h så har den här pisskommunen satt hastighetsbegränsningen till 70....När vi ber dom sänka är svaret "men ingen har ju dött där........"Idag kommer en idiot sladdande på den snorhala vägen i typ 90 km/h!Ett under att jag inte fick in idioten i trädgården! Känns som ett mirakel att varken barn eller hundar blivit ihjälkörda än Funderar på att gömma mig i ett buske och typ köra ut en gammal barnvagn eller når mitt framför nästa fartdåre!Fäörhoppningsvis skulle det då finnas en mindre hjärndöd fåntratt som förpestar världen
    Så den dagen någon dör sänker de farten? Jisses. Undrar om jubelidioterna är de som kör bilarna eller de som bestämmer över hastighetsgränserna?
  • dinana
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-15 17:26:02 följande:
    Vi kände aldrig behov av varken badhjälp eller badstol, men jag har bekanta som tagit loss benen från en IKEA matstol och har den i badet, det ska tydligen funka. Då har man dessutom fler användningsområden för stolen. En badstol kan man väl inte ha användning för i mer än ett par månader? Typ när barnet vill sitta upp men ännu inte är stadig?
    Det står nog upp till 8 kilo på badhjälpen.. men det beror ju helt och hållet på barnet... Leonard väger över nio kilo nu och blir sju månader den 19e och han kommer definitivt inte ner i den längre... har han inte gjort på två månader typ.. så. Det beror helt enkelt på hur stor ungen är...
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-12-15 20:04:34 följande:
    Härlig inställning. "Ingen har ju dött där.." Vi väntar tills det sker, minimera riskerna låter ju onödigt.
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-15 20:25:33 följande:
    Så den dagen någon dör sänker de farten? Jisses. Undrar om jubelidioterna är de som kör bilarna eller de som bestämmer över hastighetsgränserna?
    eller hur!
    dessutom bestämdes den här hastigheten när det bara låg 3 hus intill vägen och det inte bodde barnfamiljer i någon av dom. Nu är det 5 hus precis intill vägen och det bor barnfamiljer i 3 av dom! Det borde ju ändra läget lite tycker man...
    Nellie 060510 Leah 090921
  • Marayah
    SmileyMalin skrev 2009-12-15 20:45:42 följande:
    eller hur!dessutom bestämdes den här hastigheten när det bara låg 3 hus intill vägen och det inte bodde barnfamiljer i någon av dom. Nu är det 5 hus precis intill vägen och det bor barnfamiljer i 3 av dom! Det borde ju ändra läget lite tycker man...
    Fan så sjukt asså!!
  • Familjetrollet
    konstigt vilka totala jubelidioter som får ta körkort ändå.....Vårt hus ligger precis efter en kurva med noll sikt på en liten landsväg. Trots att det är livsfarligt att köra mer än max 40-50 km/h så har den här pisskommunen satt hastighetsbegränsningen till 70....När vi ber dom sänka är svaret "men ingen har ju dött där........"Idag kommer en idiot sladdande på den snorhala vägen i typ 90 km/h!Ett under att jag inte fick in idioten i trädgården! Känns som ett mirakel att varken barn eller hundar blivit ihjälkörda än Funderar på att gömma mig i ett buske och typ köra ut en gammal barnvagn eller når mitt framför nästa fartdåre!Fäörhoppningsvis skulle det då finnas en mindre hjärndöd fåntratt som förpestar världen
    var ruttet gjort av kommunen.
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-15 17:23:50 följande:
    Har ni tips på någon pulkabacke häromkring? Jag har hört att det finns en i skogen i Valla, finns det fler? Nu verkar det ju faktiskt komma en del snö!
    det finns en nybggd i ryd,tyvärr stuvar den rejält åt alla håll.sen finns en bra i skäggetorp.här ska vi nog till pulkabacken i helgen.inte det lättaste med en sjövild stor 30 kg valp
  • Tingelingstar
    JePaLuLi skrev 2009-12-15 17:10:43 följande:
    Haha, jo han har ett humör ibland den unge herrn Men han hade ju så kul!Tack!

Samma här. När de börjar bli lite tyngre och framförallt sprattlar mer så tycker jag att de är toppen att ha! Vi badade också alltid tillsammans och det var ju dessutom bättre för ryggen att ha en sån. Vi har också en sån dyrare variant, en blå nalle med halkskydd, den har varit jättebra. Tror den kostade 349 :- eller nåt sånt, men klart mycket bättre än de billigare varianterna!. Badstol har vi aldrig testat, men det verkar ju toppen det med!
    Exakt en sån har vi också . Den har varit guld värd.
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-15 17:26:02 följande:
    Vi kände aldrig behov av varken badhjälp eller badstol, men jag har bekanta som tagit loss benen från en IKEA matstol och har den i badet, det ska tydligen funka. Då har man dessutom fler användningsområden för stolen. En badstol kan man väl inte ha användning för i mer än ett par månader? Typ när barnet vill sitta upp men ännu inte är stadig?
    Jag har också hört talas om det men aldrig provat. Risken är väl ganska stor att den välter om man fyller med lite mer vatten? Det mesta man köper åt bebisar har man inte användning för mer än några månader .
  • Cacan
    Maria84 skrev 2009-12-14 07:42:55 följande:
    Cacan - välkommen hit och stort grattis!! Vad säger storasyster? Man kanske borde ta och skaka liv i den andra tråden igen.
    Tack! hon är nöjd!! o det går jättebra änsålänge!
    Ja, det vore roligt om den andra tråden vakna till liv. Sj ärlv har jag tycärr inte vart så aktiv den senaste tiden!
  • Maria84
    Cacan skrev 2009-12-15 21:52:41 följande:
    Tack! hon är nöjd!! o det går jättebra änsålänge! Ja, det vore roligt om den andra tråden vakna till liv. Sj ärlv har jag tycärr inte vart så aktiv den senaste tiden!
    Låter härligt!
    Se om jag hinner skaka liv i den under morrondagen och se om de andra nappar, de flesta jobbar eller pluggar ju för fullt. Har dem dock på FB
    Nej men det är ju förståeligt att du inte har varit det
  • Firstandhappy

äntligen hemma igen, nu sova innan det börjar bli ljust igen...

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6