• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Leos och Vincents mamma
    playmate86 skrev 2009-12-21 22:27:03 följande:
    behöver nu akut hjälpa av er här inne.venicent har nu ätit profylac ett tag sen fick vi en burk ersättning från bava som heter althera och han vart direkt sämre kan inte få vår profylac förens om en vecka och han verkar inte kunna bajsa han tar i och tar i men inget kommer han har jätte ont i magen och det är kanon spänt.... han har nu skrikit sen kl 6 till och från av smärta och kramper i magen pruttar som bara den men inget bajs, provat massera magen och allt man kan tänka sig hur får jag honom att bajsa så han slipper ha så himla ont jag gråter snart pga hans smärta blir helt knäckt och han har så ont...
    Men ring sjukvårdsrådgivningen!! Vi kan ju tyvärr inte göra nåt.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Indratvillingmamma

Varför kan ni inte få den andra förrän om en vecka?

• playmate86

dom sa bara massera magen och vänta ett par dagar och har han inte bajsat om fyra till fem dagar skulle vi åka in... blir idiot på dem

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-21 22:29:01 följande:

Men ring sjukvårdsrådgivningen!! Vi kan ju tyvärr inte göra nåt.
  • Indratvillingmamma

Nu har vi packat det mesta. Sjukt mycket grejer behöver man tydligen för en norrlandstripp på två veckor. Och inte lär vi ha färre saker med oss tillbaks efter en jul med min släkt heller.
    De har visserligen internet där också men jag kommer nog ta lite jullov ifrån datorn.. försöka i alla fall.

Hoppas alla får en mysig jul!

• playmate86

för att receptet är inte klrt föräns då och apoteken fått hem maten då

Indratvillingmamma skrev 2009-12-21 22:29:36 följande:
    Varför kan ni inte få den andra förrän om en vecka?
    playmate86 skrev 2009-12-21 22:31:21 följande:
    dom sa bara massera magen och vänta ett par dagar och har han inte bajsat om fyra till fem dagar skulle vi åka in... blir idiot på demLeos och Vincents mamma skrev 2009-12-21 22:29:01 följande:
    Ja, men då får du göra det. Vi har ju oxå bara kommit med de råden. Annars får du åka in till akuten.
  • playmate86

finns det inget annat man kan göra för att hjälpa honom att bajsa. det är ju som cement

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-21 22:34:37 följande:

Ja, men då får du göra det. Vi har ju oxå bara kommit med de råden. Annars får du åka in till akuten.
  • Fru T
    playmate86 skrev 2009-12-21 22:31:21 följande:
    dom sa bara massera magen och vänta ett par dagar och har han inte bajsat om fyra till fem dagar skulle vi åka in... blir idiot på demLeos och Vincents mamma skrev 2009-12-21 22:29:01 följande:
    Ring igen! Om han bara skriker å skriker så har han uppenbarligen ont. Vi kan tyvärr inte hjälpa dig med mer än att säga att du ska stå på dig...
  • playmate86

okej ska göra det... ska prova med termometer och salva med och se om det vill funka

Fru T skrev 2009-12-21 22:36:47 följande:
    Ring igen! Om han bara skriker å skriker så har han uppenbarligen ont. Vi kan tyvärr inte hjälpa dig med mer än att säga att du ska stå på dig...
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-21 22:31:45 följande:
    Nu har vi packat det mesta. Sjukt mycket grejer behöver man tydligen för en norrlandstripp på två veckor. Och inte lär vi ha färre saker med oss tillbaks efter en jul med min släkt heller. De har visserligen internet där också men jag kommer nog ta lite jullov ifrån datorn.. försöka i alla fall. Hoppas alla får en mysig jul!
    Ha det så trevligt Och God Jul.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6