• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Indratvillingmamma

Våra barn har aldrig sovit i vår säng, men de sover tillsammans med varandra. Jag har på känn att de skulle sovit med oss om de inte vore två. De har sin trygghet i varandra på natten. De sover hela nätterna utan att vakna också. Jag är hur glad som helst för det för jag kan verkligen inte sova med barn i sängen. Men vore det så att de hade haft det behovet så hade vi förstås fått lösa det. Ställt en till säng ihop med vår till exempel så att den blivit bredare. (Jag sov i en egen säng bredvid mammas och pappas när jag var liten, upp till 6 år tror jag)

• Firstandhappy
    Marayah skrev 2009-12-21 18:17:10 följande:
    Våra barn har alltid sovit i sina sängar, eller ja nästan iaf. I början sovs de några stunder med oss. Men jag har inte ammat så länge heller. Så ja tror att de skulle vara skillnad om jag ammat längre.. Och vi skulle ju aldrig neka barnen att komma till oss om dom skulle vara mörkrädd eller liknande. Marko har perioder då han kommer in till oss. Filip känner sig relativt trygg i sin säng. Han vägrar somna i vår för det kan ju vara faaarligt att sova ju.
    precis samma här, wille sover oftast bäst i sin säng, men skulle han vara orolig får han följa med in o sova med oss om det är det han känner sig trygg med, Molgan sover fortfarande väldigt ofta i vår säng o det får han göra tills han kan sova i sin säng o känna sig trygg där. Tyckte bara det va så skönt att han sov i 6 timmar sist i sin säng, sen när han vaknade o inte ville sova där mer så fick han komma över till oss...
    En säng är bara en säng o skulle de kräkas eller kissa i den så får jag väl byta sen, just nu går mina barns trygghet o välbefinnande framför allt.. eller ja "just nu" innebär ju förvisso för alltid.
  • Firstandhappy

wohoooo om ca 2 timmar ska jag åka o hämta "nya" bordet.... kom på att jag kan ha middag hemma för 10 personer sen...

• Leos och Vincents mamma
    Marayah skrev 2009-12-21 18:17:10 följande:
    Våra barn har alltid sovit i sina sängar, eller ja nästan iaf. I början sovs de några stunder med oss. Men jag har inte ammat så länge heller. Så ja tror att de skulle vara skillnad om jag ammat längre.. Och vi skulle ju aldrig neka barnen att komma till oss om dom skulle vara mörkrädd eller liknande. Marko har perioder då han kommer in till oss. Filip känner sig relativt trygg i sin säng. Han vägrar somna i vår för det kan ju vara faaarligt att sova ju.
    Fast jag ammade ju nästan inte alls, men Vincent har alltid varit ett sånt barn som kräver mycket närhet och då får han ju det såklart Leo har alltid varit mera självständig och trygg i sig själv.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

Hehe, när jag var liten så sov vi allihopa i samma rum.. ja tills de byggde ut huset så att storasyster fick ett eget rum och de gjorde om vardagsrummet till ett mindre rum med sovalkov så storebror fick sova där. Men jag fick nog eget rum när jag var två år.. men har alltid sovit i egen säng. Tills jag träffa sambon då.. =) Då har vi delat säng

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • kitty3465
    Tingelingstar skrev 2009-12-21 13:39:41 följande:
    Är det så att du får svårt att sova utan att kunna röra på dig kanske du kan prova att kasta ut karln . Max hade en liten period då han bara somnade i famnen på en. Jag kunde inte sova sådär utan att kunna vända på mig så A fick dra fram tältsängen, så låg jag mer på hans sida av sängen tills lillen somnade. Sedan flyttade jag bara över så behövde jag inte röra lillen. Filten blev varm och luktade mamma medan vi gosade så den tröstade ganska bra när jag inte fanns kvar precis brevid.
    haha tanken har slagit mig du! hihi...
    ska testa o använda mig av en filt när vi ammar, är ju bra att ha som tröst inte bara på natten ju.

Här har vi haft lite lilla julafton med sebbes släkt för vi ska fira med min iår. Arvid var inte direkt på topphumör, övertrött o jätte skrikig,ville inte att nån annan än jag skulle hålla honom. Nån mer med bebis som vill att kvällarna ska vara sittandes i soffan o amma i lugn o ro? =)
  • kitty3465

kan tilläga att arvid gärna får sova hos mig, tvingar absolut inte ner honom i vagnen skrikandes. men ibland så känns det som att vi ligger o väcker varandra o trängs =) Ibland skulle det dock vara mysigt att ligga bredvid sebbe med vi får ju inte så mkt tid med varandra själva längre ;)

Har faktiskt provat att ge honom ersättning som sista mål för o kolla om han sov bättre på det, blev ingen skillnad dock.

• thelifesaviour
    kitty3465 skrev 2009-12-21 20:48:38 följande:
    Nån mer med bebis som vill att kvällarna ska vara sittandes i soffan o amma i lugn o ro? =)
    Haha, ja, helst så! Just nu är hon tokigt lättstörd när vi ammar också, går inte alls om det händer för mycket runt omkring.
  • Fru T

Jisses här har ja aldrig tur å vinner aldrig nånting, å så går ja å vinner en super läcker åkpåse värd närmare 1000 spänn

www.skurk-kids.com/ kika i högerspalten :)

• playmate86

behöver nu akut hjälpa av er här inne.

venicent har nu ätit profylac ett tag sen fick vi en burk ersättning från bava som heter althera och han vart direkt sämre kan inte få vår profylac förens om en vecka och han verkar inte kunna bajsa han tar i och tar i men inget kommer han har jätte ont i magen och det är kanon spänt.... han har nu skrikit sen kl 6 till och från av smärta och kramper i magen pruttar som bara den men inget bajs, provat massera magen och allt man kan tänka sig hur får jag honom att bajsa så han slipper ha så himla ont jag gråter snart pga hans smärta blir helt knäckt och han har så ont...

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6