• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2009-12-21 11:44:19 följande:
    här har man ju turen att ha två spjälsängsbarn.. de sover endast i spjälsängen... mammas å pappas säng är endast till för oss.. visst det är mysigt med barn i sängen, men ännu skönare när de ligger i sina egna sängen å sover. skulle inte falla mig in att låta dem sova i vår säng.... men sen ammar jag ju inte heller... men tyckte i och för sig inte om att ligga ner å amma heller.
    Fast ibland har man ju inget val.
    Vincent somnar i sin säng på kvällen, sen kommer han in till våran säng själv sen på natten för att han är ledsen och vill ha närhet. Vi har försökt att söva om honom i hans säng, men då sover han bara kanske 5 min och sen vaknar han igen och är ledsen, då får han självklart ligga mellan oss! För så somnar han om direkt och sover resten av natten.
    Skulle aldrig falla mig in att tvinga mina barn att sova i sina sängar om de inte vill.
    Visst är det väldigt skönt när jag och sambon har sängen för oss själva, men nångång slutar ju barnen sova i mammas och pappas säng oxå.
    Leo brukar oxå komma in ibland nu för tiden, det har han inte gjort på flera år, men självklart får han oxå sova hos oss då. Det blir trångt men oxå mysigt
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • kitty3465
    Fru T skrev 2009-12-21 11:30:30 följande:
    han va tre månader va, då har han en ökningsperiod nu. Skitjobbigt kan det vara men går förhoppningsvis över snabbt!
    jaså hade jag inte en aning om.hoppas det stämmer så det bara är tillfälligt =)
    dinana skrev 2009-12-21 11:44:19 följande:
    här har man ju turen att ha två spjälsängsbarn.. de sover endast i spjälsängen... mammas å pappas säng är endast till för oss.. visst det är mysigt med barn i sängen, men ännu skönare när de ligger i sina egna sängen å sover. skulle inte falla mig in att låta dem sova i vår säng.... men sen ammar jag ju inte heller... men tyckte i och för sig inte om att ligga ner å amma heller.
    Kan inte påstå att jag direkt väljer att ha arvid i sängen..när vi har försökt söva honom i sin säng skriker han i panik tills vi tar upp honom.
  • Fru T

Nån som använder Libero blöjor i storlek 3??

Ja känner att det är dax att gå upp till 4orna å har ett oöppnat paket 3or liggandess....

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-21 12:03:52 följande:
    Fast ibland har man ju inget val. Vincent somnar i sin säng på kvällen, sen kommer han in till våran säng själv sen på natten för att han är ledsen och vill ha närhet. Vi har försökt att söva om honom i hans säng, men då sover han bara kanske 5 min och sen vaknar han igen och är ledsen, då får han självklart ligga mellan oss! För så somnar han om direkt och sover resten av natten. Skulle aldrig falla mig in att tvinga mina barn att sova i sina sängar om de inte vill. Visst är det väldigt skönt när jag och sambon har sängen för oss själva, men nångång slutar ju barnen sova i mammas och pappas säng oxå. Leo brukar oxå komma in ibland nu för tiden, det har han inte gjort på flera år, men självklart får han oxå sova hos oss då. Det blir trångt men oxå mysigt
    Här tvingar vi inte barnet med något, men de har aldrig fått sova i vår säng och har aldrig brytt sig om det heller. De ligegr inte i vår säng och vi ligger inte i deras.. =)
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Fru T
    Kan inte påstå att jag direkt väljer att ha arvid i sängen..när vi har försökt söva honom i sin säng skriker han i panik tills vi tar upp honom.
    han vill ha mer mat å äter då oftare för att producera mer
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2009-12-21 12:18:31 följande:
    Här tvingar vi inte barnet med något, men de har aldrig fått sova i vår säng och har aldrig brytt sig om det heller. De ligegr inte i vår säng och vi ligger inte i deras.. =)
    Ok. Men jag hoppas att du hade tänkt annorlunda om du hade haft barn som vägrade sin egna säng.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T

Mathilda har sovit i vår säng i perioder, första månaden sov hon bara i vår säng, det fanns inget alternativ för mig och det va defenitift det smidigase under amningsperioden. hon började sova på heltid i sin säng när ja sluta amma. Innan dess kunde ja amningsnatta i vår säng å sen lyfta över henne till sin å sen när hon vakna frammåt morgonkvisten å ville amma igen så fick hon ligga kvar i sängen... Hon käka å mamma sov. Liggamma is riktigt ba skit!
    Nu har hon haft en dröm period och vaknat stup i kvarten och vart otröstlig i sin säng så självklart har hon då fått sova i vår säng, tätt intill mamma så hon känt min närhet så fort hon vaknat till! Nu har hon börjat sova i sin säng igen.

Jah har inge som hällst problem med att mysa med mitt barn, vilket man gör när man sover ihop. Tedde tycker det blir lite trångt så han är ju glad när hon sover i sin egen

• kitty3465
    Fru T skrev 2009-12-21 12:18:59 följande:
    han vill ha mer mat å äter då oftare för att producera mer
    det låter väldigt logiskt =) tur att nattammning är så smidigt.
  • Fru T
    det låter väldigt logiskt =) tur att nattammning är så smidigt.
    ja ellerhur när ja amma så liggamma jag massor å när hon ville äta på natten så sov ja nästan när hon låg å åt
  • Tingelingstar

Kitty:

Tänk på att det är en period som går över. Har ni en spjälsäng som går att fälla ner på sidorna? Provat att ha en filt (eller 2) mellan er medan du ammar som du sedan lägger brevid hans ansikte när han ska sova?

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6