• Fru T

Vi från Linköping! Del: 6

Funderade ett tag där om ja skulle ta å fylla en hel sida själv men nu orkar ja inte längre, går å snytar mig iställe

• Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-12-30 12:18:34 följande:
    Då borde du få pengarna tillbaka ju. Om du orkar gå tillbaka med dem vill säga...
    nje dom va så billiga så ja skiter i´t dessutom tvättade ja dom innan ja tog på dom (som alla andra kläder) Hon kan ha dom ett tag iallafall..
  • Fru T
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-30 16:48:46 följande:
    Bara för att man har S eller M så har man ju inte anorexia.
    Ne knappast ja är betydligt rundare än ja var för några år sen (ja 10 kg + är faktist skillnad) men ligger fortfarande kvar på samma storlek, har S i det mästa men även en del M och XS går på... Ja tycker inte alls storlekarna är speciellt små...
  • Fru T
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-30 17:02:17 följande:
    Och jag som har S tycker att "allt" som är kvar på rean är i XL. Så det beror väl på vad man letar efter. Det finns ju aldrig det som man själv letar efter. Däremot tycker jag det är dumt att du använder ordet anorexiafolk om normalviktiga människor.
    Ja samma här, ja letar mjukisbyxor å det är överflöd i stoooora storlekar...

Det mästa på rean, vad man än tittar på, är i antingen xxs eller L å XL...
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-12-30 18:15:59 följande:
    Haha :D Tänk att dela en pommes med Calle. ;D
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-12-30 16:46:50 följande:
    ush vad trsithär är jag och stora tösen hemkomna från stan.jag lyckades hitta två par byxor i stl 46.allt är ju i bara storlekar för anoreixafolk.det var en tant brevid som tyckte samma sak,hon gnällde över att det bara fanns S och M på allt.stl 44 var bara att glömma,de kom inte ens över knäna.här ska det bantas from i morgon.
    ja tycker inte du ser såå stor ut, har du verkligen den storleken? {#lang_emotions_surprised} Ja tycker min mor ser större ut än va du gjort dom gånger ja sett dig å hon har defenitivt inte så stora storlekar..

Å ne ja tjafsar inte om storlek nu heller så ta det som en komplimang!
  • Fru T
    dinana skrev 2009-12-30 18:11:14 följande:
    Håller med.. de rear bara ut små storlekar.. tyvärr...
    det är ett välldigt spännande symrom...

Små människor tycker att det bara finns stooora kläder å Stora människor tycker att det bara finns smååå kläder... så igentligen borde det ju finnas nåt till alla, eller??
  • Fru T
    dinana skrev 2009-12-30 19:02:55 följande:
    är de felmärkta så skall du ju självklart få byta ut dem. tycker det låter rätt självklart. jag gick å kolla på kläder på kappahl häromdagen och det var jättesvårt att avgöra storlek på olika byxor. En del modeller ser ju ut å vara typ storlek 74 men så står det 86 i dem.. speciellt smala byxor. Brukar passa bra till Leonard då eftersom de är breda runt magen.
    fast bensinen till stan eller ikano som går åt att bara starta bilen i den här kylan kostar mer än byxorna så nee, ja skiter i´t Hon kan ju faktist ha dom nu...
  • Fru T
    dinana skrev 2009-12-30 19:04:17 följande:
    Mmm.. och så provar man ett par L och de känns dom S.. tycker det är fel av butikerna att ha sådan märkning på kläderna... Large i byxor på typ Gina är ju som ett par Small på KappAhl.
    så upplever inte ja det, men sen får man ju tänka att tex Gina och Cubus är UNGDOMSaffärer och tex LIndex å Kappahl är VUXEN affärer..

I dom förstnämda är kläderna "riktade" och "anpassade" till den yngre generationen i kroppsform (du vet när man inte riktigt har fått dom fina kvinliga formerna)

Medans dom sistnämda är mer tiktade till tec Kvinnokroppar...

Därav skillnaden på kläderna
  • Fru T
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-30 19:10:56 följande:
    Lösningen är att vi handlar kläder åt varandra helt enkelt och så ses vi och byter påsar?
    ja såå gör vi
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6