• Fru T

Vi från Linköping! Del: 6

Firstandhappy skrev 2009-12-19 12:44:56 följande:
    Om det skulle vara skadligt för barn att börja gå tidigt så får man väl tvinga dom att ligga. barn börjar gå när de är redo för det, varken tidigare eller senare... vare sig de har gåstol eller inte.och ska man dra en paralell mellan att de som börjar gå tidigt skulle ha läs och skrivsvårigheter får man väl räkna på att ca 50 % av befolkningen skulle vara skadade då..
    JePaLuLi skrev 2009-12-19 13:05:36 följande:
    Att kalla dem skadade var väl lite drastiskt, men de har sett ett samband och det är ju inte mer med det. Att skelettet för så små inte är gjort för att gå är ju ganska logiskt. Men sen är ju allt relativt så klart. Och 11 månader tex räknas ju inte som tidigt.
    det finns ett samban å både jag och min bror har båda gått tidigt och har dysleksi, sen om det är DÄRFÖR, det är nog inte hela sanningen, dyseleksi är ju dessutom ärftligt å jag har både en far och en mor med dysleksi...
    Och som sagt, ett barn skulle ju inte börja gå om det inte va redo, det är ju inget man kan tvinga dom till liksom
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-12-19 16:38:00 följande:
    fick fram att det va 86 de visades första gången, men det är ju skit samma, men allt annat fick vi samma fakta på.
    då hade vi inte äns nån tv hemma sååå....
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-12-19 17:05:49 följande:
    Malaco? Är det inte Haribo som gör gummibjörnarna!?
    jupp det är det färglada å goda
  • Fru T
    dinana skrev 2009-12-19 22:46:53 följande:
    kanske behöver mer vätska i kroppen. ger ni honom vatten extra när ni matar honom?
    en 6 veckor gammal bebis ska inte behöva extra vatten om man blandar ersättningen rätt...
    playmate86 skrev 2009-12-19 22:17:32 följande:
    ja han får profylac nu istället för nan då han troligtvis är allergisk mot komjölks proetin
    men vilken dag bytte ni, har han bajsat nångång efter bytet? som sagt så är det kanske så att han kommer bajsa mer sällan på den maten han får nu.. dom kan ju va olika på olika mat! Än tycker ja inte du behöver va så orolig, så länge han verkar må bra för övrig. avvakta tills på måndag å har han fortfarande inte bajsat så tycker ja du ska ringa bvc och rådfråga, det är inte så lätt för oss att veta vad som ska göras då alla bebisar är olika. hoppas det löser sig snart
  • Fru T

ja kom på nu att när Mathilda va lite trög å hade lite ont i magen när hon va pytte så maserade ja hennes mage med hennes knän, försiktigt och i cirklar, det hjälpte henne bra och hon tyckte det va skönt å kunde slappna av

• Fru T
    kitty3465 skrev 2009-12-21 11:07:08 följande:
    my god..har legat o ammat hela jävla natten i natt känns det som..gick inte o söva om honom utan han ville bara ligga o snutta o fick han inte det vrålskrek han.usch känner mig helt koma i huvet..samsovning är ju mysigt på sitt sätt men just nu känns det som jag skulle göra vad som helst för att få arvid o sova i sin egen säng :S
    han va tre månader va, då har han en ökningsperiod nu. Skitjobbigt kan det vara men går förhoppningsvis över snabbt!
  • Fru T

Nån som använder Libero blöjor i storlek 3??

Ja känner att det är dax att gå upp till 4orna å har ett oöppnat paket 3or liggandess....

• Fru T
    Kan inte påstå att jag direkt väljer att ha arvid i sängen..när vi har försökt söva honom i sin säng skriker han i panik tills vi tar upp honom.
    han vill ha mer mat å äter då oftare för att producera mer
  • Fru T

Mathilda har sovit i vår säng i perioder, första månaden sov hon bara i vår säng, det fanns inget alternativ för mig och det va defenitift det smidigase under amningsperioden. hon började sova på heltid i sin säng när ja sluta amma. Innan dess kunde ja amningsnatta i vår säng å sen lyfta över henne till sin å sen när hon vakna frammåt morgonkvisten å ville amma igen så fick hon ligga kvar i sängen... Hon käka å mamma sov. Liggamma is riktigt ba skit!
    Nu har hon haft en dröm period och vaknat stup i kvarten och vart otröstlig i sin säng så självklart har hon då fått sova i vår säng, tätt intill mamma så hon känt min närhet så fort hon vaknat till! Nu har hon börjat sova i sin säng igen.

Jah har inge som hällst problem med att mysa med mitt barn, vilket man gör när man sover ihop. Tedde tycker det blir lite trångt så han är ju glad när hon sover i sin egen

• Fru T
    det låter väldigt logiskt =) tur att nattammning är så smidigt.
    ja ellerhur när ja amma så liggamma jag massor å när hon ville äta på natten så sov ja nästan när hon låg å åt
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6