• Fru T

Vi från Linköping! Del: 6

Maria84 skrev 2010-01-02 12:17:12 följande:
    Hm, ett äl-test som jag tog först nu visar två streck medans grav-testet visar neg.. Får nog köpa ett mer pålitligt dyrare grav-test och se vad det visar.. Är ju ganska säker på neg men testlagrets test har varit konstiga på mig tidigare.. Men som sagt, är 99,9% säker på att det visar neg det också.. Nu ska vi packa in oss i bilen för att handla lite på Ikea och hämta hem foder till hästarna.
    Jag tog ju ett ÄL test den mogonen ja fick pluss! Ja vaknade på morgonen å bara kände att nonting är inte som det brukar, hade inget gravtest hemma å sa det att om ÄL stickan ger utslag så åker jag till Apoteket så fort dom öppnar... Det va det starkaste utslag jag någonsin fått på ÄL test å när ja sen testade med ett Preg så viss va det två sträck där med! det va ju 4 dagar inan MIM dessutom

Ja vet att man inte ska lita på ÄLtesterna men du ska nog inte ge upp ändå, åk till apoteket å köp Preg..

Håller tummarna för dig!!!
  • Fru T

Wehoooooo

Ewa å ja sitter å pratar om utgången å vi vill nu boka in
    Lördagen den 6e Februari!

(det är det ända datumet Tedde är ledig och kan ta Mathilda)

hoppas så många som möjligt vill/kan följa me

Vina hemma hos nån å sen svänga dom lurviga på krogen:

Linda
    Ewa

• Fru T
    thelifesaviour skrev 2010-01-02 20:06:34 följande:
    Oh, oh, oh!Idag har Stina skrattat! Det var fantastiskt.
    första skrattet är heeelt underbart
  • Fru T

Mathilda började runt 3 månader, fnissades en del i Grekland vill ja minnas men det va inte förens när vi va hemma därifrån som det satte igång på alvar hon fyllde ju tre månader där nere...

log gjorde hon från första stund så gott som helatiden men ja har vett att veta att det va gaser...

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2010-01-03 11:21:16 följande:
    ja Både Molgan o William har lett från väldigt tidig ålder med, alla barn är ju födda med den "funktionen, men sen är det ju skillnad på att grimas "le" och att verkligen le och sen gå över till att skratta. Man kan ju höra ganska tidigt att barnen skrattar men sen om det är ett verkligt skratt eller bara ett "ofrivilligt" läte är ju en annan femma.. Skrattar på "riktigt" är när man kan framkalla det genom bus eller om de leker med något de tycker är kul..
    Ja det där "ofrivilliga skrattet" hörde vi tiidigt, när hon sov
  • Fru T
    dinana skrev 2010-01-03 21:13:29 följande:
    Känner igen det där. Kan säga att vi åkte mycket bil när vi var små för min pappa älskade att åka på Europaresor när vi var små.. Har nog varit i hela Europa och rest med bil och ja bilresorna var väl sådär. Men man vänjer sig konstigt nog rätt fort efter 200-300 mil så känns det helt naturligt och känns konstigt att komma hem sen å bara stå still. Haha.. 
    Hahaha låter som när min mor med familj åkte europa runt i ett sträck när dom va små

Morfar sträckkörde å ville inte stanna å satt å kedjerökte, systrarna tre satt inklämda i baksätet... det är ungefär så dom beskriver den resan...
  • Fru T
    dinana skrev 2010-01-04 22:09:13 följande:
    Menar du att du hellre jobabr på ett ställe där du blir dåligt behandlad och inte trivs än på ett ställe du trivs, bara du får pengar.
    Man får lättare ett nytt jobb om man redan har ett än om man sitter hemma på A-kassa så JA jag skulle defenitivt välja ett dåligt jobb framför inget jobb!
  • Fru T
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-04 22:22:47 följande:
    Lite kuriosa: Jag sommarjobbade på äldreboende för 20 kr/timmen. (Jo det är sant, och nej det var inte på 1800-talet). Det var länge min morot för att läsa vidare och få ett annat jobb. När jag tyckte allt var motigt med studierna så sa mamma alltid "tänk på Gullvivan" och då gick allt mycket lättare.  
    Jag extrajobbade på en Pizzeria på helgerna under gymnasiet, jobbade varannan helg å tjänade hela 30 spänn i timman

Men kul va det!
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2010-01-04 23:18:05 följande:
    Måste göra ett tillägg i debatten.En bra utbildning är ingen garant för att få ett jobb. Jag är utbildad högskoleingenjör. Marknaden skriker efter sådana. Problemet är bara att jag har läst fel inriktning och i den branschen jag vill in i gäller det ofta att känna folk. Sa jag att jag är arbetslös när jag inte är mammaledig...?
    Ne gu nej, det finns ju aldrig några garantier för jobb, inte änns inom det man är utbildad inom
  • Fru T

håller me alla andra om att pendla Linköping - Norrköping är ingenting!

ja gjorde det i över ett å när ja jobbade på wettex, ja jag satt å åkte första tåget som går från linköping i över ett år till ett fabriksjobb! pendeln tar 23 minuter.
    jag packeterade disktrasor i 8h/dan men jädrar va ja trivdes på det jobbet
    Har haft ett antal fabriksjobb och dom är nog dom jag trivts  bäst på, ja förutom hästjobben där man jobbar så gott som dygnet runt för en månadslön på 10.000 å sliter arslet av sig. Men va gör det när man får göra det man älskar!

Doch har jag valt att inte arbeta mer med hästar då det inte passar in på min livsstil med familj, det funkar inte att vara iväg på tävling var å varannan helg å jobba 12 timmars dagar när man har barn... inte för mig iallafall...

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6