• Fru T

Vi från Linköping! Del: 6

vill bara säga att du inte ska ta det som ja skriver som kritik! jag skriver vad ja tycker, tänker och gör. Vad en annan tycker känns bäst kan inte ja avgöra...
    Om du tycker det känns smidigt att lyfta ur en tung stol ur bilen varje gång å sen dra den på små hjul så får du självklart göra det, men att välja en stol för att du kan dra den på hjul eller sätta dig ner och gå runt å gemföra, klämma, känna å fråga vilken som passar er bil bäst, passer ert barn bäst å håller bäst säkerhet bestämmer du själv hur du vill göra.

(ja vet vilken stol du pratar om å ja såg en stackars bebis dras i den på marknivå å skakades om å såg inte all spec bekvämt ut, inte heller spec säkert då hon gick över en parkering)

• Fru T
    dinana skrev 2009-11-23 23:05:05 följande:
    fast jag ser ju mathilda som äldre än Leonard eftersom hon var beräknad två veckor innan honom.. så för mig så kommer hon alltid vara två veckor äldre.
    fast om ja skulle räkna så så skulle hon ju va två veckor äldre än hon igentligen är å det ÄR hon inte... Hon har en födelsedag å det räcker me den
  • Fru T
    dinana skrev 2009-11-24 15:28:14 följande:
    ja födelsedag är ju en helt annan sak, leonard fyller år den 19e maj, och kommer alltid att göra det. men när man går på kontroll så utgår man ju alltid ifrån att han är en månad för tidig ocj kommer alltid att göra då han är prematur. Åtminstone det första året. Men de brukar ju komma ikapp sen när de blir äldre. Förstår inte vad som är fel med det. En bebis som föds i vecka 26 är ju liksom fyra månader när de jämngamla föds och inte kan man utgå från att han/hon skall jämföras med jämnåriga tre-fyra månaders då.
    men att man inte kan jämföra en 3månaders prematur med en 3månaders icke prematur, det fattar ja me. ja jämför förövrigt inte Mathilda med andra bebisar då hon utvecklas i sin egen takt. vissa saker är hon tidig med å vissa sen... sånna är alla barn...

men nu pratade ja ju om när man ska säga hur gamla dom är... blir lite lustigt om man ska säga: han är 6 månader MEN igentligen skulle han vart 5 månader helatiden....
  • Fru T
    dinana skrev 2009-11-25 10:28:17 följande:
    Å så kom ju mammapenningen idag också.. spännande å se hur mycket som finns kvar av den nu när autogirona dras vid 12.
    alla våra räkningar dras från mannens konto, gemensam ekonomi va det
  • Fru T
    dinana skrev 2009-11-25 23:44:29 följande:
    hoppas detsamma. sambon sticker på söndag och är borta en hel vecka. hoppas verkligen att barnen hinenr bli friska så jag kan ha M på dagis som vanligt så jag slipper å gå hemma. I morgon får hon allt gå tillbaka till dagis för jag har så mycket att göra imorgon att jag knappt kan hålla ordning på allt. Får ta å skriva ner allt för att inte missa nått
    Men snälla ser du inte själv vad du skriver? Tänk efter en gång till... Först hoppas du barnen ska bli friska så M kan gå till dagis å sen ska hon helt plötsligt till dagis iallafall... nehedu barn ska va hemma minst en frisk dag för att inte dra med sig smitta till alla andra ungarna. inte konstigt det ständigt går sjukdomar på dagis om folk gör som du!

Tillome jag som vuxen stannar hemma en frisk dag (beroende på vad ja vart för sjuk9 för att inte smitta andra på tex arbete eller dylikt...
  • Fru T
    Mandarin skrev 2009-11-26 12:55:22 följande:
    Måste båda föräldrar var med om man ska göra pass till barnen?
    Japp
  • Fru T
    dinana skrev 2009-11-26 22:55:06 följande:
    exakt.. feberfria så får de minsann gå till dagis.. vad är det som är så fel att lämna M på dagis helt plötsligt. de sa till och med på dagis att de är feberfria så är det inga problem. är de bara pigga så är det "no problema".idag har de dock varit hemma, men imorgon skall jag iväg så då får M gå på dagis som vanligt, hon hade feber i söndags-måndags men har varit feberfri sedan dess.. däremot hostar hon som tusan, men det gör ju vi andra också.
    Det va du själv som sa att du hoppades att hon skulle bli frisk så hon kunde gå dit, alltså va det du som fick det att låta som om hon va sjuk...

Tänker man på vad man skriver så slipper man missförstånd!
  • Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-26 20:44:29 följande:

Hm, ok..vad säger ni andra då? Fru T och Ewa? Och om det är någon mer som vill?
    Ja TROR ja kan, har lite svårt att tänka frammåt. känner total förvirring i hjärnan då
  • Fru T
    dinana skrev 2009-11-27 15:40:50 följande:
    Man behöver väl inte ha feber för att man är sjuk. Jag brukar vara förkyld hela vinterhalvåret och inte ligger jag hemma för det.
    Ne å det sa jag väll inte!? Ta å läs va du själv skerv en gång till så kanske du fattar va vi reagerade på... (eftersom du inte verkar förstå när vi förklarar)
  • Fru T

I morgon fyller VärldensBästasteJAG år så snart kommer mamma å ska va barnvakt å mannen å ja ska ta bussen ner te stan å förfesten (han är ledig en fredagskväll, kors i taket)

Skumpan ligger på kylning å humöret är på topp

I morron kl 10 kommer stora lass med hö till stallet som ska upp på skullen. Jippie (tur att min man tar det

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6