• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Fru T
    dinana skrev 2009-12-06 18:50:42 följande:
    Ah tack detsamma. Ja Leonard är ju varken lång eller fet, han är helt enkelt normal och ligger på normalkurvan (trots att han är prematur). Han har sin egen kurva helt enkelt och den börjar normalisera sig nu.. Inte rakt upp som i början =) Molly har också storlek 104 i kläder, 110 i en del tröjor... men så blir hon ju tre år snart också.. så hon ligger nog rätt rätt på sin kurva.
    det är ju bra att kan följer sin egen kurva å ingen annans

Min kompis 4åring har 110 i kläder men han är lite liten dock men hennes snart 2 åring drar runt 94 om ja minns rätt...

Alla barn är ju unika på sitt eget sätt!

teddes barnbarn är en "stor" liten grabb å när han fyllde 1 i oktober ville hon ha kläder i 80-86 till honom... å 86 orna satt liite stort då..
  • Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-06 20:27:13 följande:

Tack för idag alla som var med Jättetrevligt var det och supergod mat Är såå mätt nu.Nu ska jag passa på att mysa med sambon för 5.30 åker han till stockholm imorgon bitti och kommer inte hem förrän på fredag kväll Han ska på utbildning med jobbet..
    proppmätt va ordet!

Njut ordäntligt ikväll du får hojta till om det blir fööör jobbigt med nåt i veckan, ja bor ju inte så långt bort så ja kan komma förbi en sväng om det krisar
  • dinana

Jag köpte en body  i 86 till Leonard idag från Polarn och pyret och den satt perfekt... jaja... 80-86 motsvarar 19/21 läste jag nu i strumpsorlek så det stämmer ju nästan.. fast jag tycker ju 19/21 är små.... men men.. det är kanske för att de används så mycket och hinner slitas... 68-74 motsvarade 16/18. Men det är alldeles för litet för L.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Mätte förresten hans fot nu och den är 10,8 cm lång.

• Fru T
    dinana skrev 2009-12-06 20:48:03 följande:
    Mätte förresten hans fot nu och den är 10,8 cm lång.
    Mathildas fot är 10 cm

Lindex storleksguide www.lindex.com/se/shop/mattabell-barn/ självklart är alla barn olika och kläder skiljer sig från butik till butik, Pop tycker ja dock har stora storlekar å tex Lindex små...

fötter är ju nånting som kan växa som gräs när dom är små (eller små å små) när ja gick i mellanstadiet så hade ja nästan lika stora fötter som nu, ja såg ut som ett L kan ja säga
  • dinana
    Fru T skrev 2009-12-06 20:57:06 följande:
    Mathildas fot är 10 cm Lindex storleksguide www.lindex.com/se/shop/mattabell-barn/ självklart är alla barn olika och kläder skiljer sig från butik till butik, Pop tycker ja dock har stora storlekar å tex Lindex små... fötter är ju nånting som kan växa som gräs när dom är små (eller små å små) när ja gick i mellanstadiet så hade ja nästan lika stora fötter som nu, ja såg ut som ett L kan ja säga
    Ja, det där är konstigt.. när jag gick i grundskolan, eller i alla fall sista året så hade jag storlek 38.. men nu har jag 37-37,5
  • Indratvillingmamma

Apropå storlekar så tycker en del att kläderna är lagom när de sitter precis, och en del tycker att de är lagom när man viker upp två varv. Så där kan en del av skillnaden också ligga.
    Mina ongar är så petiga med kläder så jag är glad om de tar på sig något som ser hyfsat normalt ut.

• Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-06 20:27:13 följande:

Tack för idag alla som var med Jättetrevligt var det och supergod mat Är såå mätt nu. Nu ska jag passa på att mysa med sambon för 5.30 åker han till stockholm imorgon bitti och kommer inte hem förrän på fredag kväll Han ska på utbildning med jobbet..
    Tack detsamma, vi får passa på att träffas i veckan o trötta ut barnen tillsammans...

Spank jo very much fore tonajt...
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-12-06 20:43:03 följande:
    proppmätt va ordet!Njut ordäntligt ikväll du får hojta till om det blir fööör jobbigt med nåt i veckan, ja bor ju inte så långt bort så ja kan komma förbi en sväng om det krisar
    Tack det var snällt Det ska jag tänka på
    Lilian kommer nog och sover hos mig på torsdag, det uppskattar jag oxå, för jag hatar att sova själv.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • thelifesaviour

Pust. En helt utmattad mamma är jag nu.
    Tack alla för ikväll. :)

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6