• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-05 20:22:52 följande:

Jag tänkte det oxå, köpte ett 15 pack för att vara på den säkra sidan. Men känns jobbigt att koka allt det om det blir massor över då det bara är jag i våran familj som äter ägg
    Ja gör ett var det borde bli bra

slänger i alla potatisar som ja köpte, blir det över så mosar ja ju det till grodan sen

den stuvade spenaten, är det många som gillar??
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-12-05 20:57:12 följande:
    Ja gör ett var det borde bli bra slänger i alla potatisar som ja köpte, blir det över så mosar ja ju det till grodan sen den stuvade spenaten, är det många som gillar??
    Jag äter inte stuvad spenat
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Mandarin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-05 21:11:17 följande:

Jag äter inte stuvad spenat
    inte min fawo häller men jag kan smaka lite
  • Firstandhappy

syns imorgon..... lövly lövly....

• Apipoulai
    Mandarin skrev 2009-12-05 21:12:26 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-05 21:11:17 följande:
    inte min fawo häller men jag kan smaka lite
    Stuvad spenat? Har man det på julbordet? Jag trodde det var bruna bönor.
    Mina föräldrar brukar duka fram röd- och grönkål. Men jag äter bara barnmaten iaf. Potatis, köttbullar, prinskorv etc. ;)
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-12-06 14:19:53 följande:
    Stuvad spenat? Har man det på julbordet? Jag trodde det var bruna bönor. Mina föräldrar brukar duka fram röd- och grönkål. Men jag äter bara barnmaten iaf. Potatis, köttbullar, prinskorv etc. ;)
    Jaa, stuvad spenat har jag aldrig haft på julbordet. Rödkål är goda grejer! Jag äter nästan bara sill och lax och ost. Och sillsallad! Potatis, köttbullar och prinskorvar har jag inte mycket för.

Jag var och handlade nyss och det var helt slut på vörtbröd, men jag köpte kavring istället, hoppas det kan kännas ok..
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-12-06 14:19:53 följande:
    Stuvad spenat? Har man det på julbordet? Jag trodde det var bruna bönor.Mina föräldrar brukar duka fram röd- och grönkål. Men jag äter bara barnmaten iaf. Potatis, köttbullar, prinskorv etc. ;)
    Vi hae det men inga bönor men sen har vi en ingift skåning som promt ska ha brunkål på tallriken...

Det kan ju skilja sig enormt vad folk har... men att vi har spenat kan vara för att det va en av mycket få grejer som det gick att få i mig när ja va liten å extremt kräsen så dom kanske införde det då

En period levde jag på typ panerad fisk, stuvad spenat, potatis, ärtor och fiskbullar i hummersås.. nåt annat gick det inte att få in i munnen på mig..
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-12-06 14:24:21 följande:
    Vi hae det men inga bönor men sen har vi en ingift skåning som promt ska ha brunkål på tallriken... Det kan ju skilja sig enormt vad folk har... men att vi har spenat kan vara för att det va en av mycket få grejer som det gick att få i mig när ja va liten å extremt kräsen så dom kanske införde det då En period levde jag på typ panerad fisk, stuvad spenat, potatis, ärtor och fiskbullar i hummersås.. nåt annat gick det inte att få in i munnen på mig..
    Haha, i min familj fick man också införa massa konstigheter på julbordet, i o m att jag inte är så förtjust i kött. Men stuvad spenat är ju gott, så det gör ju inte så mycket :)
  • Mandarin

Min pappa äter bryssel kål...... inte sååååå gott tycker resten av familjen. Jag brukar äta en för trabitionens skull.

• Leos och Vincents mamma

Jag äter inte mycket alls på julbordet egentligen, prinskorv, köttbullar, potatis, lax och ägg. Resten tycker jag inte om. Förutom farmors goda finska lådor som är ett måste julbordet hemma hos farmor och farfar som är finnar

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6