• Boel1

Autismtråd 9

En ny tråd igen! Välkomna alla som vill prata om eller har frågor och funderingar om autism!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:50
    Länk till en tråd med behandlingstips m.m
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-16 10:53
    Länken ovanför blev fel, försöker igen
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48691200.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-18 09:15
    Nu provar jag igen! Observera att länkarna ovanför är fel! Ursäkta att det blev så mycket fel!
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48668891.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-06 21:32
    Länk till autismtråd 10:

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50563666.html

• Svar på tråden Autismtråd 9
  • tillit71
    Skumboll skrev 2010-02-03 10:25:20 följande:
    Men handläggaren sa att läkarintyget måste in denhär veckan....  Skickade in 14 januari.  Har också läst någonstans att riktlinjen är helt VB vid autism. Men vette tusan om FK alltid håller det?  Han är 2,5. 
    Ansökan för vårdbidrag kan göras UTAN läkarintyg!!! Det ska hon på FK veta.
    Men varför skrivs inget läkarintyg?
  • SaramedM
    Skumboll skrev 2010-02-03 09:14:38 följande:
    Och om jag blir sjukskriven så får väl inte jag ta hand om sonen. Då måste ju pappan vara hemma, men utan ersättning? Ekonomiskt är ju det ännu värre...
    nej det är inte säkert, beror på varför du blir sjukskriven
  • Skumboll
    tillit71 skrev 2010-02-03 10:26:56 följande:
    Ansökan för vårdbidrag kan göras UTAN läkarintyg!!! Det ska hon på FK veta. Men varför skrivs inget läkarintyg?
    Jag har skickat in en ansökan men när jag pratade med handläggaren förra veckan så sa hon att jag måste skicka in ett original av läkarintyget den här veckan annars kunde hon inte gå vidare med ansökan = avslag.
    Jadu, säg det, vi får ingenting vi frågar efter. Han vill väl helt enkelt inte skriva något. Eller så har han inte tid. 
    ♥ Simon ♥
  • tillit71
    Skumboll skrev 2010-02-03 10:31:07 följande:
    Jag har skickat in en ansökan men när jag pratade med handläggaren förra veckan så sa hon att jag måste skicka in ett original av läkarintyget den här veckan annars kunde hon inte gå vidare med ansökan = avslag. Jadu, säg det, vi får ingenting vi frågar efter. Han vill väl helt enkelt inte skriva något. Eller så har han inte tid. 
    Men det låter ju helt sjukt...
    Har du skickat in diagnos papprena till FK?

I din ansökan står det i detalj ALLA jobbiga saker? Vet att det är skitjobbigt att skriva ansökan för man måste verkligen klanka ner på sitt egna barn.
  • tillit71

Jag tycker du ska vända dej till högre distans (läkarens chef) o säga att din läkare inte vill / har tid att skriva ett intyg...

• Skumboll
    tillit71 skrev 2010-02-03 10:38:21 följande:
    Men det låter ju helt sjukt... Har du skickat in diagnos papprena till FK? I din ansökan står det i detalj ALLA jobbiga saker? Vet att det är skitjobbigt att skriva ansökan för man måste verkligen klanka ner på sitt egna barn.
    Nej, det var ingen idé sa de som gjorde utredningen. Skickar jag bara in diagnosintyget så skulle vi få avslag direkt för det tar inte upp vilka svårigheter han har.....SUCK! Men får jag inget annat intyg får jag väl skicka in det som jag har. 
    Jodå, 8 st A4 sidor med negativa saker. Det kändes i hjärtat kan jag säga. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    tillit71 skrev 2010-02-03 10:39:26 följande:
    Jag tycker du ska vända dej till högre distans (läkarens chef) o säga att din läkare inte vill / har tid att skriva ett intyg...
    Får nästan göra det. Ska försöka få tag på kuratorn idag, hon skulle nämligen prata med läkaren igår. Hoppas hoppas hon kan hjälpa oss att medla lite...
    ♥ Simon ♥
  • tillit71

Min ansökan var med på flera sidor och sen själva läkarintyget var det mindre skrivet men på det hade dom kopierat in text som jag själv hade med på själva ansökan....

Förresten du har inte lust att brevväxla via vanlig post? Skulle så gärna vilja ha fler att skriva till som har autistiska barn...

• kaffemamma

måste bara berätta: igår när jag kom hem så sa jag som vanligt Hej killen, hur mår du? Och jag är 95% säker på att jag fick ett "bra" till svar. Det har aldrig hänt förut! Små saker som gör en glad...

• Ejnie
    Skumboll skrev 2010-02-03 08:03:57 följande:
    Säger bara att det är handläggningstider och bla bla bla.  Vi HAR en vilande plats på ett dagis och visst kan vi sätta in honom där. Men då kommer han att gå med drygt 20 andra barn (och han är ju livrädd för barn) och kommer inte få någon mat på dagarna. 
    Ja fast det måste ju varje människa begripa att det inte är ett alternativ, de måste ha en heltidsresurs till honom!
    och så måste jag hitta på något kvickt att skriva här också...
Svar på tråden Autismtråd 9