pcalma skrev 2010-02-03 22:00:20 följande:
Skäms nästan över hur bra vi har det när jag hör hur andra får kämpa med näbbar o klor! Att det ska vara så olika i landet!Vi har aldrig behövt att strida mer än om att dottern skulle få medicin på förskola efter frukost, men nu ges det utan problem.Annars har vi blivit/blir serverade på silverfat. Resurs till båda barnen på dagis utan att vi ens behövt att fråga efter det. Hjälp med utökade tider på dagis, stängsel, larm o en massa andra hjälpmedel. Samtalsstöd i form av en som kommer hit från ett mobilt team en g varannan vecka. Hon handleder o vi pratar av poss o hon pepprar oss mm mm.Ofattbart att det ska vara så olika..Likså tänkte jag att jag nog får kämpa iom skolstart till hösten, men det låter så bra när jag pratat med skolan, hon ska få en egen person med kunskap i ämnet! Hoppas att det inte är prata bara för det låter för bra för att vara sant.Isf får jag kämpa en gnutta jag med, men det orkar man ju isf när man inte behövt det innan. Energin behövs ju till annat o det är inte klokt att det ska vara på detta viset!!Kramar till er tappra o ge er inte!!
Du ska inte skämmas!
Med flera så krävande barn är det väl underbart att någonting flyter på?
Men ändå, vilken skillnad det kan vara
Vi frå kämpa för ALLT, vi har just fått nej av HAB att få ett symbolixschema och programmet Bildfabriken som hjälpmedel! helt absurt
Skolan kommer jag att få bråka med det vet jag, blir en utmaning utan dess like
M ska ha egen resurs, inte som nu på fösklan där pengarna används för att öka på personalen i gruppen
vilken kommun bor du i så jag vet vart jag ska flytta?