• Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-12 23:10:40 följande:
    Sandra: Får jag komma med ett litet tips? Försök typ bestämma dig för vad du ska säga i din videoblogg innan och skriv ner det så det inte blir så mycket pauser mellan ord och eeeeeeeh funderingar mellan.
    Det är det jag gör. Men när jag väl sitter där pratar jag om andra saker oxå.. SÅ jag kan itne hålla mig till ett manus riktigt..
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-12 23:03:41 följande:
    Vad då kategori? Fjortis eller inte fjortis, är det dom kategorierna som finns? Eller finns det fler kategorier som jag missat?
    Asså om du har kollat på klipp som BooBoo har länkat typ Amandavardet, eller Fevis eller va hon hette. Dem sitter och drar i håret och försöker få volym i det genom att puscha upp det :S vilket jag inte gör
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-12 23:10:40 följande:
    Sandra: Får jag komma med ett litet tips? Försök typ bestämma dig för vad du ska säga i din videoblogg innan och skriv ner det så det inte blir så mycket pauser mellan ord och eeeeeeeh funderingar mellan.
    Dessutom sitter dem och säger Ehm, lixom, och låter allmänt omogna ut :S
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-12 23:33:36 följande:
    Va? Vad menar du? Vad har det med saken o göra? Jag kom bara med ett litet tips för att tittarna inte ska tröttna, det blir ju lite segt.. Jag funderade bara på hur man kan göra det mer intressant och inte riskera att någon tycker det blir för tråkigt. Annars så kan du ju alltid redigera klippen innan du lägger in dom. Eller om du är nöjd så fortsätt som du gör!
    Jag tror inte jag kan sluta och säga Ehm, tror ingen kan göra det faktiskt..
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-12 23:36:15 följande:
    Men jag jämförde väl aldrig dig med en fjortis? Jag menade bara på att för att en videoblogg ska lyckas bör man 1, prata om saker som så många som möjligt är intresserade av.2, prata om det så spännande som möjligt för att inte bli en i mängden och försvinna3, få fram det man vill snabbt och effektivt för att tittaren inte ska tröttna.Jag säger inte att du gör fel, men jag antar ju att du vill lyckas med bloggen och nå ut till fler än 10-20 personer, och därför ville jag bara ge dig ett tips eftersom jag ÄR just en tittare!
    jag har inte påstått att du jämför mig med en fjortis du frågade angående kategorier då svarade jag..
    Och det är svårt att sluta säga ehm, när man sitter och pratar så kanske man tappar ordet då kan man inte sitta och försöka säga något annat då låter det istället helt osammanhängande.
    Jag tror det har och göra med ämnet man snackar om, och jag ska ta upp det där som du sa om din polare angående färger och sådär.. Det kan nog bli bra =)
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-12 23:38:42 följande:
    Har du hört någon på nyheterna säga eeeeeeehmmm? Klart man kan sluta säga det.
    nej men dem sitter och läser precis varenda ord på en tvskärm det gör inte jag.. Jag läser lite på måfå, jag har skrivit ett manus men om man sitter och läser det så som man gör när man läser en bok eller så, det blir väldigt konstigt då sitter man inte och pratar med egna ord utan man läser en "bok" typ.
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-12 23:42:44 följande:
    Du svarade på mitt inlägg om eeeeeeem med att det fanns massa bloggar där folk drar sig i håret och säger lixom. Nej, jag förstår om det är svårt att sluta säga eeeeeem om man är van vid det, det var därför jag tipsade om att skriva manus först och sen hålla dig till manuset. Kommer du på andra saker att prata om, avbryt och skriv ner dom också och börja om?
    Är inte den som har tålamodet genom att börja om hela tiden. Det skulle vara om kategorier vet inte vad FL gör ibland. :S
  • Brooke
    Ogabinne skrev 2009-12-12 23:47:38 följande:
    Okej, Sandra. Inte meningen att göra dig ledsen eller känna dig påhoppad. Jag ville bara hjälpa dig eftersom jag antagligen inte är den enda som tycker det är blir tråkigt när det blir långdraget och ist väljer att sluta titta. Alla är vi barn i början och konstruktiv kritik är det bästa sättet att lyckas. Det kanske blir bättre när du blir mer van.
    Som sagt det är bara 3 st ja ghar gjort... Och jag vet att man kan bli bättre genom och få kritik men jag vet redan att jag behöver sluta med ehm, men det är inte så lätt och göra det eftersom jag har problem med vissa saker..
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael