• mona83

All we want for Christmas is Michael

Hmm, ä säkert morötter som gör Svante kass i magen. Han fick en liten som mellanmål igår och idag fick jag tvätta hans rumpa.
    Han hade inte fått nån morot innan, bara hö och lite foder och då var han inte dålig i magen alls.

• mona83
    Brooke skrev 2009-12-31 11:56:53 följande:
    Då får du hitta någon annan go bit åt han =)
    Han är ändå inte så förtjust i morötter i vilket fall som helst. Finns ju mkt annat han kan äta...
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-31 13:04:38 följande:
    Mona - hur gammal va erat marsvin som dog? Min kusins vän har ett marsvin som troligtvis kan ha fått en hjärnblödning, hon drar ena bakbenet efter sig. Och hon är 2 ½ år drygt... Men jag sa att oftast så får marsvinen hjärnblödning på slutet.. Eftersom om jag minns rätt så sa du att dem får det oftast..
    Mitt marsvin var nästan 6 år, alltså ålder....

Jag har svårt att tro att det är hjärnblödning det marsvinet har råkat ut för. Dom brukar inte kunna gå alls efter en.
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-31 14:34:23 följande:
    Kommer ni ihåg dessa då?? haha jag stod alltid och mimade till dem på lågstadiet.
    ">

">

Jag har en skiva med Steps nånstanns i nån kartong
  • mona83
    MuSiCLoVeR skrev 2009-12-31 16:15:03 följande:
    Hej! Jag vet inte om ni känner igen mig hette snart3barnsmamman innan, men iaf ,jag vill önska ett GOTT NYTT ÅR till er alla på denna tråden!
    Tack det samma
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-31 22:26:52 följande:
    happ då har man slösat 20 min på att spela dataspel...."bara" en timme kvar tills det är dags att göra sig iordning för tolvslaget...varför känns det som att nästan alla har kul förutom jag?
    Åh jag som trodde att jag var den enda som var hemma och hade tråkigt...
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-31 22:55:35 följande:
    Hmm undrar va den kan vara då :/
    Har dom gett marsvinet c-vitamin utöver et som finns i fodret? tänkte om det kunde vara skörbjug eller förtvinade muskler eller nått.

Min kusins marsvin fick avlivas pga att musklerna i bakbenen förtvinade, han var över 6 år...

För mina marsvin har alla fått hjärnblödning och dom har inte ens kunnat stå upp efteråt. Min yngsta som dött var runt 2 år. Deras mamma dog vid 3-4 års ålder. Hjärnblödning hon med.
    Dom blir ju medvetslösa ganska kort stund efter en hjärnblödning. därför jag är tveksam till att det är det.

Dom får ta marsvinet till en vetrinär så fort dom kan det...
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-31 23:04:27 följande:
    Gillade Steps mkt under en period i min ungdom, spelades jätte flitigt då
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-31 23:15:44 följande:
    nej blä vilken tråkig nyårsafton det här blev :/ nu skjuter dem rätt mycket fyrverkerier också...vill så gärna gå ner till parken och kolla men vågar ju inte gå själv, finns alldeles för många galna fyllon där nu..
    Jag tycker det har varit skit tråkigt sen juldagen.
    Julafton då rusade tiden fram, alla hade jätte trevligt. Barnen lekte och hade sig med lill kusinen och farfar Thomas undrade om Leah alltid var över allt samtidigt .
    Juldagen då bara önskade man att tiden skulle gåm dagen sniglade sig fram verkligen och sen dess har jag varit så rastlös och känt att jag verkligen vill göra nått. Men har ingen aning om vad alls.
    Idag är heller inget undantag....
    Så jag ska gå och göra en sats chokladbollar nu när ungarna sover och sen ska jag fira det nya året med att kolla på Törnfåglarna, går tiden lite ett tag iaf...
    I´m really in love in a fairytaile
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-31 23:15:44 följande:
    nej blä vilken tråkig nyårsafton det här blev :/ nu skjuter dem rätt mycket fyrverkerier också...vill så gärna gå ner till parken och kolla men vågar ju inte gå själv, finns alldeles för många galna fyllon där nu..
    Här har dom skjutit till och från hela dagen.
    Jag kan förstå att man inte vill gå ut helt själv den här dagen på året...
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael