-
Fan vad smartOgabinne skrev 2010-01-13 21:16:55 följande:De får köa för Mona. "Nummerlappar till vänster tack. Sir, ställ dig i kön, det är fler som väntar."
-
Varför blir jag så provocerad när min polare säger att hon ska gå ner i vikt när hon väger 65 kilo? Blir det varje gång hon tjatar om sin vikt. Hon borde fan vara nöjd. Jag hade varit jätte nöjd om jag vägde så. Men kanske blir så för att jag tycker inte hon behöver gå ner i vikt medans jag sitter här överviktig så det sjunger om det och vill gå ner 30 kilo till för att hamna på normalvikt....
Jag trodde att jag skulle vara nöjd när jag gått ner till vikten jag hade innan barnen vilket jag har gjort nu pga hypern. Men nu vill jag ner ännu mera. Så jag förstår ju att man aldrig blir nöjd. Men det känns bara så onödigt att hålla på att gå ner i vikt när man inte behöver det.... -
Hon är ju aldrig nöjd med vikten vad hon än väger :-/.Ogabinne skrev 2010-01-13 21:39:32 följande:Antagligen för att hon inte själv är nöjd. Du ska inte bli arg för att hon vill gå ner i vikt. Jag har samma sak med min kompis, fast tvärtom. Jag väger kanske 73 kilo och är inte tjock, jag har däremot en del kilon för mkt, och om jag fick bort dom skulle jag bli slankare och vara nöjdare med mig själv. Min kompis väger 130-140 kilo och blir alltid sur när vi pratar om träning osv och jag nämner att jag vill gå ner i vikt. För henne ser min kropp ut som en dröm, men det gör den inte för mig. Jag får alltid förklara för henne att innan jag fick barn hade jag en helt platt mage med mycket muskler, nu är jag slapp och magen hänger och putar och innan jag får tillbaka den kommer jag inte vara nöjd.
Jag vågar inte ens säga min vikt till nån för jag skäms att berätta vad jag väger när folk frågar...Ändå vet jag att jag har gått ner massor i vikt. Och borde vara mera nöjd. -
Då är det konesrt dags i norrköping. Killer QueenBevabus skrev 2010-01-13 21:42:22 följande:vad händer den 24 mars?
-
Jag förstår mig bara inte på personer som är missnöjda när dom inte har nått att vara missnöjd med. Hon har inte ens fött barn eller varit gravid...
-
Borde visserligen inte bli provocerad men det känns jobbigt att höra smala personer snacka om viktnedgång när det inte ens behövs nån...
-
Ogabinne du som har barn på dagis, när får man första dagisavgiften? Tobias har gått sen sen 1 sep och inte fått nån räkning än. Visserligen har jag ingen inkomst men det är ju sånt som den trevliga soc betalar då
. -
Jo det är ju sant.Ogabinne skrev 2010-01-13 21:58:22 följande:Nej, det är jättesvårt att förstå varför andra är missnöjda med sitt utseende när man själv tycker dom ser jättebra ut. Men allt är ju relativt, vad som är snyggt i den enes öga är inte alls snyggt i den andres. Alltid ser vi ju sju hundra fel på oss själva som inte de i vår omgivning ser.
Men för mig som är överviktig så är det obegripligt när smala personer vill gå ner i vikt. Antar att det alltid kommer vara så. -
Nej det har jag inte sagt nått om heller... För alla behöver träna mer eller mindreOgabinne skrev 2010-01-13 22:01:17 följande:I _dina_ ögon behövs det inte. Men i hennes ögon kanske det behövs. Skulle hon däremot bli äckligt smal och säga att hon behöver gå ner i vikt, då är det ju något som är fel. Men så länge hon ändå är hälsosam så låt henne hållas. Jag blir arg när folk säger till mgi att jag inte behöver gå ner i vikt. JAG tycker det, JAG ser mina brister som kanske duger i andras ögon men inte i mina. Och vill jag få bort några kilon så vill jag få göra det. Man måste inte vara kraftigt överviktig för att få träna. -
^Ogabinne skrev 2010-01-13 22:02:29 följande:Har du ingen inkomst så betalar du ingen dagisavgift!Jag har haft dagisplats i 2,5 år och än har jag inte betalat en krona eftersom jag pluggar och min inkomst är för låg för att de ska debitera mig.
Ah så det är därför jag inte fått räkningar. trodde det var sånt som soc betalade tills man fick en inkomst.