• Brooke

All we want for Christmas is Michael

Bevabus skrev 2010-01-06 22:44:23 följande:
    Just den här gången så vet jag faktiskt inte.Men jag tvättar alltid händerna efter att ha klappat Linus så han brukar inte vara så farlig. Hans hö är värre dock, men det har jag inte rört idag...Jag är allergisk emot katter, hundar, hästar, någon sorts pollen och någon sorts mögel. Tror jag bara fick nåt ämne i ögat av damm eller så :/Det börjar gå över. Obehagligt när ögat sväller upp dock. Eller det är inte själva med ögat men den där lilla körteln som sitter vid tårkanalen.
    Usch :(
    Jag brukar känna av något på sommaren men jag vet inte vad det kan vara om det är allergi eller annat, jag brukar köpa en allergi nässpray på sommaren och den funkar kanonbra, så det måste ju nästan vara nån allergi av nå slag..

i måndags morse så vakna jag av att jag inte kunde få nån luft överhuvudtaget. Var såå jädra täppt i ena näsborren :S Vette tusan vad de var..
  • Brooke
    Bevabus skrev 2010-01-06 22:53:01 följande:
    Jo det kan vara allergi...Tabletterna jag har är kanon. Bara att ta när man känner minsta lilla tecken på allergi, för dom är helt ofarliga och håller hela dagen. Jättesmå också så de är lätta att svälja.
    Okej.. Jag funderar på om jag ska gå till läkaren och testa mig..
    mona83 skrev 2010-01-06 22:54:28 följande:
    Tobias ögon svullnade fint i våras vid ett par ggr. Han tom vaknade med svullna ögon. Svullna, röda och rinnande...  Så jag sökte och han är björkpollen allergiker
    Förfärligt att vara allergis i en sån ung ålder =(
  • Brooke
    Bevabus skrev 2010-01-06 23:01:05 följande:
    Ja det är väl lika bra. Allergier förvärras om man utsätter sig för ämnet ofta. Om jag gosar med katter ofta t.ex. så blir min allergi värre. Så det är ju bra om du får reda på exakt vad det är du reagerar på så du kan hålla dig borta ifrån det.Vissa saker är ju dock omöjliga att undvika. Som det där möglet. Det kommer fram på växter på våren när snön smälter. Så det är ju precis överallt. Det finns ingen värre årstid för mig....jag älskar våren, men fy tusan så många allergibekymmer jag har då...
    Joo,, men det konstiga är ju att jag inte reagerar på djur :S Jag kan sticka ner näsan i Isas Nacke och gosa med min brors katter. Så det är något annat jag reagerar på :S Men frågan är vad, kan ju vara vad som helst i princip :/
  • Brooke
    Bevabus skrev 2010-01-06 23:05:59 följande:
    Nej men det har ju inget med djur att göra om du bara reagerar på sommaren. Då är det någon sorts pollen eller liknande.
    Ja jag hoppas på att det är pollen eller annat skulle nog inte klara av att sälja Isadora faktiskt =(
    mona83 skrev 2010-01-06 23:05:17 följande:
    Så länge inte mina barn utvecklar pälsallergi är jag glad. Men okej skulle vara ännu gladare om han inte var allergisk alls. Kan inte vara kul på våren med all pollen i luften även om det bara var björken han reagerade på när han gjorde pricktest. Brorsan vart allergisk när han var tonåring, först katt, sen olika pollen och hö.Men vem vet, kan ju komma fler allergier med tiden.
    Nää för ni har väl endel pälsdjur? Katter, Kanin och ni har haft marsvin?
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael