Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

All we want for Christmas is Michael

mona83 skrev 2009-12-29 00:48:48 följande:
    Undrar när Leah tänker somna om igen? Hatar när dom vaknar innan man hunnit lägga sig eller när man lägger sig
    Åh, minns när de var pyttebebisar, o man gått o lagt sig och preciiiiiiiis på väg o somna, där mellan vaken och sovande. Så hör man... eeeeeeeeeeh, eeeeeeeeeeeh, eeeeeeeeeh!
    Åååååh neeeeeeeej, inte nuuuuuu, soooooooov!!!! O så upp, som en levande död, om och om och om igen... life of a single mom, aint life great!

Nu knoppar jag också! Nightynight!
  • Ogabinne

Kan tillägga: Är så OTROLIGT glad att mina barn vuxit ifrån det där nu, ingen välling, inga vakna om nätterna. Det är god natt, sen ligger de kvar i sina sängar o somnar direkt. Sover hela natten. Aldrig mera bebis för min del, den tiden är long gone!

• Ogabinne

O jag är tillbaka igen. Funderar över en sak. Varför är så många engelska/amerikanska ungdomar så otroligt nonchiga över sitt språk? varför gör de sig till så otroligt, byter ut bokstäver, lägger till bokstäver, skriver som de uttalar orden, ord efter ord efter ord? Jag ser detta väldigt ofta på tex youtube och andra sajter. Visst gör vi så också ibland, med något ord. Oxå tex. Eller slänger in lite svengelska ord och så där. Men när det ser ut så här så börjar jag fan undra.

luv dhs song wii miss u mjj wii luv u rip

Vilket jag antar ska betyda "Love this song we miss you MJ love you RIP." Fattar inte meningen med att förlöjliga sig själv och sitt språk på det sättet.

• Ogabinne

Fast kom på nu, att man ser det väldigt ofta på svenska också... Folk som skriver som om de var fyllda med vacuum.

• Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-29 09:26:34 följande:
    Leah brukar sova hela nätterna, men hon har nätter hon vaknar. Nån natt jag vaknade till nångång på natten, orkade inte kolla vad kl var, men efter en stund så kollade jag. Då var kl 5.Igår vaknade hon vid halv 12 och sen var hon vaken till halv 2, då släckte jag. Tänkte att hon kanske är vaken bara för att jag sitter oc h väntar på att hon ska somna... Mkt riktigt. Hon somnade fort när jag lagt mig. Sen vaknade man kl 7 av att en annan unge tyckte det var morron....Så idag känner man sig såååå pigg
    Hehe förstår det. Hoppas hon sover bättre nu. Mina kan också ha sådana perioder ibland då de sover lättare och vaknar lättare. Idag har de öppnat ett helt paket tamponger och dragit ut i sitt rum. Vad roligt det ska bli att städa upp alla de där små små pytteplastbitarna... suck
  • Ogabinne
    mona83 skrev 2009-12-29 09:33:27 följande:
    När min moster sitter på msn och skriver med en av sina tonårsdöttrar när dom är hos sin pappa brukar hon säga åt henne att skriva på svenska Blir tydligen mkt slang där...
    Hahaha! Jag har nog dock inte stött på något på svenska som skrivit så dåligt som det exemplet på engelska jag hittade igår.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2009-12-29 10:44:46 följande:
    morn morn, jag vaknade av väckarklockan 9:39 men tror ni inte jag somnade om en timme ändå? jooooo.kl 12 kommer två kompisar hit iaf och kollar på film
    Vad mys!! Jag sov till halv elva så tampongkriget får jag skylla mig själv för.
  • Ogabinne
    Bevabus skrev 2009-12-29 10:53:45 följande:
    det första jag gör är att kolla på Bondi, jag börjar allvarligt tro att jag behöver avgiftning.
    Har du inte kollat slut på alla avsnitt än? Vad gör du när dom är slut? Börjar om?
  • Ogabinne

Här hittade jag en till kille som gör Aint no sunshine skitbra. Tycker sånt här är så häftigt. När det kommer en person till en talangtävling, sjunger inför publik för första gången, och får en hel publik att slänga sig upp, skrika och jubla. Det måste vara helt otroligt att vara med om.

Svar på tråden All we want for Christmas is Michael