• Mariohn

Hur ser en ful/vacker människa ut?

Kom igen nu. Jag vet att vi alla vill ge sken av att vi tycker att det är insidan som räknas men innerst inne har vi alla en personlig åsikt om vad som är fult eller inte rent utseendemässigt. Alla vet att det finns människor som blir otroligt vackra när de öppnar munnen och andra som blir precis tvärtom. Men denna tråden handlar om en människa vi aldrig tilltalat eller vet någonting om. Människan är ful/vacker till utseendet. Hur ser h*n ut enligt dig? Vad är riktigt fult och när vi ändå är i farten, vad är riktigt vackert?

Kommentarer som "det är insidan som räknas" är inte intressanta. Det vet vi redan. Och ja. Detta är en barnslig tråd.

• Svar på tråden Hur ser en ful/vacker människa ut?
  • La Lola

Hm....
    En ful människa för mig är tex en kille som är alldeles för muskulös o vältränad.
    Det finner jag riktigt oattraktivt.

En vacker människa.....hm....är tex en tjej med kurvor. Gärna lite mullig med bred rumpa.
    Välskött hår är vackert oxå!!! Tycker det är riktigt skabbigt med slitet långt hår!

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Stårschan

Det är ju inte helt lätt att svara på... Mycket lättare om man fick se en massa bilder som man fick välja "ful eller vacker" på.

Men överlag. Jag tycker att mörkt hår är vackrare än ljust. Vältränat snyggare än magert/fett/pumpat. Grop i hakan och smilgropar förfular. Konkav ansiktsform är ful. Skrattrynkor är vackra. Långa ögonfransar är vacket, särskilt till djupt liggande ögon. Höga kindben är vackra.

Vänligen tillse att hjärnan är inkopplad i god tid innan du öppnar munnen.
  • Xerxes

La Lola skrev 2009-11-20 18:42:14 följande:

Hm.... En ful människa för mig är tex en kille som är alldeles för muskulös o vältränad. Det finner jag riktigt oattraktivt. En vacker människa.....hm....är tex en tjej med kurvor. Gärna lite mullig med bred rumpa. Välskött hår är vackert oxå!!! Tycker det är riktigt skabbigt med slitet långt hår!
    Sånt där säger en hel del om hur personens inre, om man är överdrivet vältränad så antyder det osäkerhet och att man tränar bara för att kompensera för något. Samma grej med håret, orkar man inte sköta det antyder det psykisk sjukdom.

Men generellt tycker jag det är meningslöst att titta på ett nollställt ansikte och uttala sig om personen är vacker eller ful. Människor är levande och allt levande rör sig. Så för mig handlar det mycket om kroppspråk. Folk som går runt och spänner sig, aldrig ler eller som tittar ner i golvet är de fulaste som finns.
  • PixL
    Stårschan skrev 2009-11-20 18:48:00 följande:
    Det är ju inte helt lätt att svara på... Mycket lättare om man fick se en massa bilder som man fick välja "ful eller vacker" på.Men överlag. Jag tycker att mörkt hår är vackrare än ljust. Vältränat snyggare än magert/fett/pumpat. Grop i hakan och smilgropar förfular. Konkav ansiktsform är ful. Skrattrynkor är vackra. Långa ögonfransar är vacket, särskilt till djupt liggande ögon. Höga kindben är vackra.
    Är smilgropar fult?
    *gråter*
  • doriah

Tycker oftast att snygg-snygga människior är...ja, inte fula men ganska tråkiga. Ett snyggo, rent utseendemässigt är en snygg-snygg med stor näsa/aldeles för många tänder/bred rumpa etc.

• Toddes mamma

För mig handlar det nog om utstrålningen, alltså om jag enbart ska se till det yttre. Ser jag en enligt andra super-snygg tjej som utstrålar "bitch", kaxig, översittar-fasoner, så tycker jag att hon är ful..
    Ser jag däremot en tjej som kanske inte har ett jätte-fint yttre, men som det typ "lyser" om, kan jag tycka att hon är jätte-vacker.
    Flummigt eller??!

• PixL

Män som ser ut som de går på anabola är fula, smala människor är i regel snyggare än tjocka, människor som har en cool, egen stil är oftare snygga än de som ser ut som alla andra, blekta tatueringar är fult, långt välskött hår är snyggt, långa naglar är äckligt och därmed fult.

• MickeN1973
    Mariohn skrev 2009-11-20 18:36:32 följande:
    Men kom i luckan.
    Nej jag kommer hellre i slidan...
Svar på tråden Hur ser en ful/vacker människa ut?