• Mariohn

Hur ser en ful/vacker människa ut?

Kom igen nu. Jag vet att vi alla vill ge sken av att vi tycker att det är insidan som räknas men innerst inne har vi alla en personlig åsikt om vad som är fult eller inte rent utseendemässigt. Alla vet att det finns människor som blir otroligt vackra när de öppnar munnen och andra som blir precis tvärtom. Men denna tråden handlar om en människa vi aldrig tilltalat eller vet någonting om. Människan är ful/vacker till utseendet. Hur ser h*n ut enligt dig? Vad är riktigt fult och när vi ändå är i farten, vad är riktigt vackert?

Kommentarer som "det är insidan som räknas" är inte intressanta. Det vet vi redan. Och ja. Detta är en barnslig tråd.

• Svar på tråden Hur ser en ful/vacker människa ut?
  • Stårschan
    PixL skrev 2009-11-20 19:42:26 följande:
    Är smilgropar fult? *gråter*
    Tycker JAG ja, men jag är ju bara en fis i världsrymden! Gråt inte lilla du!

Sen upptäcker jag att jag har ändrat smak rätt mycket genom åren. (Man behöver bara titta på vilka affischer på "snygga killar" man hade uppsatta i tonårsrummet för att få sig en funderare över vad man egentligen gick på för 20 år sedan!)
    Vänligen tillse att hjärnan är inkopplad i god tid innan du öppnar munnen.
  • Bam
    PixL skrev 2009-11-20 19:42:26 följande:
    Är smilgropar fult?*gråter*
    Smilgropar är nog det finaste man kan hitta på en människa.
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • LyckligtSlut

Utseende. Första intrycket alltså. Nu kommer det. Hata mig inte.

Man:

Pumpad, bodybuilder, solbränd eller mörkare hy (svart är ok), kritvita stora tänder, tribaltatueringar (taggtråd runt överarmen), 80-talssnagg, tight skjorta/t-shirt som framhäver pumpet, ögonen tätt ihop, smalt huvud, för liten mun.

Kvinna:

Hårda märkbart förstorade bröst på jättespinkig kropp ELLER jättetjock, brunbränd, mörk svart (här är dock medelmörk hy ok), hårt opererade läppar, bortrakade ögonbryn som är påmålade hårt igen (gäller inte vissa alt.stilar), hårig kropp, mycket synliga muskler, smalt huvud, täta små ögon, hippe/flum-stil.

MEN vill tillägga att jag faktiskt inte bryr mig om något om jag blir kär eller blir kompis. Grymt bra egenskap hos mig, anser jag.

• Bam
    LyckligtSlut skrev 2009-11-20 22:32:22 följande:
    Utseende. Första intrycket alltså. Nu kommer det. Hata mig inte.Man:Pumpad, bodybuilder, solbränd eller mörkare hy (svart är ok), kritvita stora tänder, tribaltatueringar (taggtråd runt överarmen), 80-talssnagg, tight skjorta/t-shirt som framhäver pumpet, ögonen tätt ihop, smalt huvud, för liten mun.Kvinna:Hårda märkbart förstorade bröst på jättespinkig kropp ELLER jättetjock, brunbränd, mörk svart (här är dock medelmörk hy ok), hårt opererade läppar, bortrakade ögonbryn som är påmålade hårt igen (gäller inte vissa alt.stilar), hårig kropp, mycket synliga muskler, smalt huvud, täta små ögon, hippe/flum-stil.MEN vill tillägga att jag faktiskt inte bryr mig om något om jag blir kär eller blir kompis. Grymt bra egenskap hos mig, anser jag.
    Det du beskrev var ju bara fult.
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • LyckligtSlut
    Bam skrev 2009-11-20 22:34:20 följande:
    Det du beskrev var ju bara fult.
    Jo men var det inte de fula sakerna?
  • EliLeoMa

Toddes mamma skrev 2009-11-20 19:43:21 följande:

För mig handlar det nog om utstrålningen, alltså om jag enbart ska se till det yttre. Ser jag en enligt andra super-snygg tjej som utstrålar "bitch", kaxig, översittar-fasoner, så tycker jag att hon är ful..Ser jag däremot en tjej som kanske inte har ett jätte-fint yttre, men som det typ "lyser" om, kan jag tycka att hon är jätte-vacker. Flummigt eller??!
    Håller med. Ustrålningen/personligheten ser man ofta, även om man inte "känner" personen ifråga. Det mest oattraktiva som finns är en människa som ser ut att tycka att han/hon själv är störst, bäst och vackrast.
  • Användarnamn är för mesar

En tjock kropp är ful. Finnar = fult. Kort hår på tjejer är oftast ganska fult.
    Sneda eller missfärgade tänderär fult. Sen sitter det ju mest i ansiktsdragen. Svårt att förklara. Hade det varit tillåtet så hade jag länkat till vissa människors profiler här på FL för att definiera ful.

• Användarnamn är för mesar

Toddes mamma skrev 2009-11-20 19:43:21 följande:

För mig handlar det nog om utstrålningen, alltså om jag enbart ska se till det yttre. Ser jag en enligt andra super-snygg tjej som utstrålar "bitch", kaxig, översittar-fasoner, så tycker jag att hon är ful.. Ser jag däremot en tjej som kanske inte har ett jätte-fint yttre, men som det typ "lyser" om, kan jag tycka att hon är jätte-vacker. Flummigt eller??!
    Åh sånt dravel.
  • LyckligtSlut

Oh skulle man skriva de vackra sakerna också?

Okej, ska skriva de VACKRA också då:

Man:

Mager, bara lite tränad, lång, blek, skarpa ansiktsdrag, sovit i kostym-look.

Kvinna:

Rödhårig eller blond, blek, fräknig, röda läppar, stora ögon, höga kindben, synliga nyckelben, långa ben, klänning eller kjol - ALDRIG byxor förutom vid träning kanske eller vissa alt.stilar, lång lockigt hår, korta naglar med avskavt nagellack, sotigt smink, gärna röd lång klänning med slits och vit pälsbolero^^

Svar på tråden Hur ser en ful/vacker människa ut?