• Lady Namárië

Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?

Min fyraårige son kom hem och ville det. Jag är förtvivlad. Hur kommer de andra barnen och föräldrarna att reagera?

Ska vi låta honom få sin vilja igenom, eller är det vårt ansvar att styra in honom på något mer stereotypt och mindre provocerande?

Vad tycker du? Kan man verkligen låta en POJKE vara tärning i Luciatåget?

So say we all
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?
  • ÖNadja

Har aldrig förut hört ordet "tärning" annat än i spel sammanhang. =)

Men självklart kan väl sonen vara Tärna, vad är problemet?

Vad spelar det för roll om han är Lucia, pepparkaksgubbe, stjärngosse eller tärna?

Varför ta glädjen från ett barn?
    Barnen har inga begränsningar, det är vi vuxna som har det och vi borde vara mer som barnen.

• Neko

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-01 20:24:55 följande:

Ahem, en T3-a är inte en egen tärning, utan en T6-a vars resultat man delar på hälften! Du kanske tänker på en T4a?
    Jo jag skrev ett tillägg efter mitt förra inlägg, menade förstås t4 =P Pinsam fel med tanke på att jag använde en senast igår =)
  • Dorian Ertymexx
    Neko skrev 2009-12-01 20:27:19 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-01 20:24:55 följande:
    Jo jag skrev ett tillägg efter mitt förra inlägg, menade förstås t4 =P Pinsam fel med tanke på att jag använde en senast igår =)
    Tänkte väl... jisses...
  • Neko

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-01 20:30:34 följande:

Tänkte väl... jisses...
    En halv t6 är ju inte så snyggt att klä ut sig till liksom =O Fast det borde väl bli samma form ifall man delar den på diagonalen... hm.
  • Lady Namárië
    ÖNadja skrev 2009-12-01 20:26:39 följande:
    Har aldrig förut hört ordet "tärning" annat än i spel sammanhang. =)Men självklart kan väl sonen vara Tärna, vad är problemet? Vad spelar det för roll om han är Lucia, pepparkaksgubbe, stjärngosse eller tärna?Varför ta glädjen från ett barn?Barnen har inga begränsningar, det är vi vuxna som har det och vi borde vara mer som barnen.
    Men det är viktigt att begränsa barnen! Annars kan de växa upp och bli sådana där feminister!
    So say we all
  • Trailer T

Nej hur skulle det se ut om alla fick som dom ville.Mina barn får aldrig som dom vill

• Dorian Ertymexx
    ÖNadja skrev 2009-12-01 20:26:39 följande:
    Har aldrig förut hört ordet "tärning" annat än i spel sammanhang. =)Men självklart kan väl sonen vara Tärna, vad är problemet? Vad spelar det för roll om han är Lucia, pepparkaksgubbe, stjärngosse eller tärna?Varför ta glädjen från ett barn?Barnen har inga begränsningar, det är vi vuxna som har det och vi borde vara mer som barnen.
    Gud, klär du dina pojkar i rosa klänningar också?
  • ÖNadja

Haha! såg precis att tråden låg i sandlådan. =)

Dorian Ertymexx skrev 2009-12-01 20:42:58 följande:

Gud, klär du dina pojkar i rosa klänningar också?
    Nu när det är isigt å snö ute så klär ja även sonen i högklackat! =)
  • Lady Namárië
    ÖNadja skrev 2009-12-01 20:52:00 följande:
     Nu när det är isigt å snö ute så klär ja även sonen i högklackat! =)
    hemskt! Men de är väl blåa, hoppas jag?
    So say we all
  • Dimitra

Absolut inte!! Vad blir det nästa gång? Biljardboll? Monopol-kort? Stoppa vansinnet redan nu annars kommer du att bli vansinnig på alla syuppdrag.

The Dimitra universe.
Svar på tråden Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?