• Lady Namárië

Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?

Min fyraårige son kom hem och ville det. Jag är förtvivlad. Hur kommer de andra barnen och föräldrarna att reagera?

Ska vi låta honom få sin vilja igenom, eller är det vårt ansvar att styra in honom på något mer stereotypt och mindre provocerande?

Vad tycker du? Kan man verkligen låta en POJKE vara tärning i Luciatåget?

So say we all
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?
  • Stårschan

Ja, under förutsättning att han fixar sin egen tärningsdräkt. Gamla soffdynor brukar vara bra som stoppning för att få hörnen skarpa.

Fä dör, fränder dör; du ska själv också dö; ett vet jag som aldrig dör; dom över död man.
  • ÖNadja

Lady Namárië skrev 2009-12-01 20:56:21 följande:

hemskt! Men de är väl blåa, hoppas jag?
    Ja har ett par blåa åt han men han föredrar dom rosa med Hallo Kitty!
  • Suri

Tärningar har inget att göra i ett luciatåg!! Det är väl inget Yatzy heller!! Tycker absolut inte man skall uppmuntra spel bland barn. Tänk på alla spelberoende... Usch och fy!

• Alisa

Absolut får pojken vara Tärning!

Han får även vara Spelpjäs, vilket vi ofta ser i Luciatåg.
    När det kommer till Spelplan så finns fortfarande diskussionen om det endast skulle passa tjejer, men det får tiden och ytterligare Luciatåg utvisa.

• Lady Namárië
    Alisa skrev 2009-12-01 21:13:24 följande:
    Absolut får pojken vara Tärning! Han får även vara Spelpjäs, vilket vi ofta ser i Luciatåg.När det kommer till Spelplan så finns fortfarande diskussionen om det endast skulle passa tjejer, men det får tiden och ytterligare Luciatåg utvisa.
    Nej, spelpjäs skulle jag aldrig tillåta. Inte spelkort heller. De "manliga" korten ser ju ut som transor.
    So say we all
  • norgesessan

Min son vill vara en fuskterning...Det ska vara 6or på alla sidorna....

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Grizelda

Nej! För jobbigt att sy kostym!

• Dorian Ertymexx
    norgesessan skrev 2009-12-01 21:32:58 följande:
    Min son vill vara en fuskterning...Det ska vara 6or på alla sidorna....
    Du vill göra din son sexfixerad??? :-O *ringer genast soc, gråtandes*
  • Disco

Japp, självklart. Min skall vara schakpjäsen "bonde" så visst kan han vara tärning.....Låter coolt!

Svar på tråden Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?