• Lady Namárië

Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?

Min fyraårige son kom hem och ville det. Jag är förtvivlad. Hur kommer de andra barnen och föräldrarna att reagera?

Ska vi låta honom få sin vilja igenom, eller är det vårt ansvar att styra in honom på något mer stereotypt och mindre provocerande?

Vad tycker du? Kan man verkligen låta en POJKE vara tärning i Luciatåget?

So say we all
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?
  • Lady Namárië
    zazla skrev 2009-12-01 19:49:56 följande:
    Låter du din son vara tärning i ett luciatåg så vill jag se en bild! Men seriöst en liten stund: min kompis (kille) var faktiskt tärna i vårt luciatåg på dagis. Han pappa var vansinnig på honom, jag minns det än idag (vi måste ha varit 5-6 år).Han stod där och försökte få på honom den fula struten men min kompis vägrade, han ville ha glitter. Han stod på sig och i min mammas fotoalbum går vi hand i hand som tärnor båda två i luciatåget Och vet ni, för 1,5 år sedan var jag på hans bröllop och han gifte sig - med en tjej! I dag har de en son ihop också
    Jag antar att han tänker sig nåt sånt här, fast med glitter: http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Articles/5219217/di-main_Full.jpg

(Och för att också vara seriös: Så klart han skall få vara tärna! Men det lät så kul när han kallade det tärning. )
    LaFontaine skrev 2009-12-01 19:49:41 följande:
    Ja. Jag var så baktung så mina klasskompisar hamnade alltid på så låga siffror. Det var hemskt att höra hur de hånade mig när tärningen i parallellklassen hade stora tuttar och således alltid hamnade på högre siffror. Tro mig, det är inget du önskar utsätta din son för...*Nickard förnumstigt*
    Det låter ju gräsligt! Du hade sex baktill alltså, och hon fram?
    Pejgan skrev 2009-12-01 19:48:46 följande:
    ja om du tar en rollspelstärning. Det är manligt.
    Finns det någon som är speciellt manlig? T20, kanske? Jag har hört att det är viktigt att låta pojkarna bli för feminina.
    So say we all
  • uniMog
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-01 19:54:24 följande:
    Gud, visar vad du kan, din feministflateröding... Rollspelstärningar är nerdigt! Vill du att TS barn ska bli mobbat?
    Men hallå. Vilket århundrade är du ifrån? Nördar är inne.
    I can Cum Lauder
  • Lady Namárië
    Lady Namárië skrev 2009-12-01 19:57:03 följande:
    Jag har hört att det är viktigt att låta pojkarna bli för feminina.
    Att INTE låta pojkarna bli för feminina, förstås! Herregud, vad händer med mig?
    So say we all
  • Dragonfly

Ojojoj, JAG tycker INTE att det passar sig att en pojke är tärning. En tärning har i alla tider varit en flicka med långt rött, hår. Stackars rödhåriga flicka som nu måste dela rollen som, eller kanske inte alls får vara, tärning..

• Lady Namárië
    trasdockan skrev 2009-12-01 20:00:58 följande:
    Ojojoj, JAG tycker INTE att det passar sig att en pojke är tärning. En tärning har i alla tider varit en flicka med långt rött, hår. Stackars rödhåriga flicka som nu måste dela rollen som, eller kanske inte alls får vara, tärning..
    Ja, traditioner är mycket viktigt. Det bästa vore ju om de helt enkelt hade en omröstning på förskolan för att välja ut vem som får vara tärnng.
    So say we all
  • Dorian Ertymexx

Lady Namárië skrev 2009-12-01 19:58:02 följande:

Att INTE låta pojkarna bli för feminina, förstås! Herregud, vad händer med mig?
    Du börjar bli smittad! Snart röstar du rött, hatar män och vill sliska på andra brudar - och inte för att göra din man het!!!
  • Lady Namárië
    Dorian Ertymexx skrev 2009-12-01 20:10:12 följande:
    Lady Namárië skrev 2009-12-01 19:58:02 följande: Du börjar bli smittad! Snart röstar du rött, hatar män och vill sliska på andra brudar - och inte för att göra din man het!!!
    Åh neeeeej! vad skall jag ta mig till?

Men det är ju självklart. Det r så det går när man börjar rucka på traditionerna i Luciatåget. *snyft*
    So say we all
  • Dragonfly

Lady Namárië skrev 2009-12-01 20:09:32 följande:

Ja, traditioner är mycket viktigt. Det bästa vore ju om de helt enkelt hade en omröstning på förskolan för att välja ut vem som får vara tärnng.
    Jamen precis! Fram för mer demokrati o förskolan!
Svar på tråden Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?