• Lady Namárië

Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?

Min fyraårige son kom hem och ville det. Jag är förtvivlad. Hur kommer de andra barnen och föräldrarna att reagera?

Ska vi låta honom få sin vilja igenom, eller är det vårt ansvar att styra in honom på något mer stereotypt och mindre provocerande?

Vad tycker du? Kan man verkligen låta en POJKE vara tärning i Luciatåget?

So say we all
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?
  • Lady Namárië
    Linda och Fredrik skrev 2009-12-01 19:38:46 följande:
    Hihi stavfel i all ära men lite roligt blir det när det är ett helt annat ord man får till Tippar på att det ä TÄRNA som TS menar och Inte en Tärning som man spelar spel med... Men självklart kan pojken vara tärna om det är det han vill... Tror knappast att de andra barnen bryr sig. Bara inskränkta föräldrar med ett fyrkantigt tänk som kan reagera på något sådant!
    Nu förstår jag inte alls? Problemet är alltså att han vill vara tärning trots att han har snopp.
    So say we all
  • 8Viola2

Tärning -Nej
    Tärna - Javisst

• LaFontaine

Hur fan kan du ens tänka tanken att låta din son vara tärning? Allvarligt talat? Fattar du inte hur de andra barnen kommer att kasta runt honom, spela yatzy och frysa ut honom om han inte faller åt rätt håll!

Och förresten, inte nog med att dräkten gör honom tjock. Prickar förstorar också. Så det så!

• Lady Namárië
    LaFontaine skrev 2009-12-01 19:42:34 följande:
    Hur fan kan du ens tänka tanken att låta din son vara tärning? Allvarligt talat? Fattar du inte hur de andra barnen kommer att kasta runt honom, spela yatzy och frysa ut honom om han inte faller åt rätt håll!Och förresten, inte nog med att dräkten gör honom tjock. Prickar förstorar också. Så det så!
    Åh nej! det låter ju hemskt! Har du egen erfarenhet av saken?
    So say we all
  • Neko

På mitt barns förskola finns en lista på vad de får vara (tomte, tärna, pepparkaksgubbe... etc ) och det står inte vilka kön som får vara vad som tur är. Har tänkt låta min son vara en blandning av tärna och tomte =P

• uniMog

ja om du tar en rollspelstärning. Det är manligt.

I can Cum Lauder
  • Neko
    Pejgan skrev 2009-12-01 19:48:46 följande:
    =D
  • LaFontaine

Lady Namárië skrev 2009-12-01 19:45:00 följande:

Åh nej! det låter ju hemskt! Har du egen erfarenhet av saken?
    Ja. Jag var så baktung så mina klasskompisar hamnade alltid på så låga siffror. Det var hemskt att höra hur de hånade mig när tärningen i parallellklassen hade stora tuttar och således alltid hamnade på högre siffror. Tro mig, det är inget du önskar utsätta din son för...

*Nickard förnumstigt*
  • zazla

Låter du din son vara tärning i ett luciatåg så vill jag se en bild!

Men seriöst en liten stund: min kompis (kille) var faktiskt tärna i vårt luciatåg på dagis. Han pappa var vansinnig på honom, jag minns det än idag (vi måste ha varit 5-6 år).Han stod där och försökte få på honom den fula struten men min kompis vägrade, han ville ha glitter. Han stod på sig och i min mammas fotoalbum går vi hand i hand som tärnor båda två i luciatåget Och vet ni, för 1,5 år sedan var jag på hans bröllop och han gifte sig - med en tjej! I dag har de en son ihop också

• Dorian Ertymexx
    Pejgan skrev 2009-12-01 19:48:46 följande:
    Gud, visar vad du kan, din feministflateröding... Rollspelstärningar är nerdigt! Vill du att TS barn ska bli mobbat?
Svar på tråden Kan en POJKE vara tärning i Luciatåget?