Inlägg från: Isanje |Visa alla inlägg
  • Isanje

Unga mödrar Danmark

sasssyy skrev 2010-05-11 09:04:22 följande:
    nä det har inte så mycket med ålder att göra i hennes fall.. men rent praktiskt om hon vore äldre skulle hon förmodligen ha något lättare att säga ifrån... och det där med att hon gav kakor till Tino.. jag blev såååå arg...
    hade Stella varit äldre så kanske inte tantan hade varit så på Stella hela tiden...

Ja fy fan om min morsa hade kommit och gjort så med mina barn,trampatöver mina regler... håhå de hade hon fått veta att det är sista gången hon gör de.
  • Isanje
    AmandaBrun skrev 2010-05-11 09:57:37 följande:
    Ja fast då har väl inte din mor haft huvudansvaret över dina barn de första åren heller?
    nej men spelar det någon roll? det är Stella som är mamman,och mormorn får snällt lyssna på vilka regler hon har för Tino och sluta köra över henne. Tänk hur Stella känner sig när hon gör så.
  • Isanje
    sasssyy skrev 2010-05-11 10:05:54 följande:
    Sen är det ju så att MS mamma har TAGIT ansvaret... MS är ung mamma och vet kanske inte alltid hur hon ska tackla saker... mamman har klart och tydligt inte låtit MS försöka på egen hand utan har tagit över och gjort på sitt vis... vilket gjort MS till "handikappad" i sitt föräldraskap. Tycker som någon sa att MS visar en mognad nu och försöker stå på egna ben och sköta sig själv men med en mamma som hänger i hasorna hela tiden är det svårt..eller har ni glömt när mamman varit o plastikopererat sig hur dåååålig hon var och krävde att MS skulle vara där och laga mat åt henne. herregud hon hade inte gjort en hjärtoperation utan en ansiktslyftning och hon var rätt så duktig på att skuldbelägga MS för att hon inte kom direkt.... Jag menar.. det är en mamma som är väldigt lik min mamma...klarar sig inte själv men räknar med att hon ska vara familjens överhuvud. Att hon lägger sig i och tar över Tinos uppfostran är nog minst lika mycket för att hon själv inte ska bli lämnad ensam.
    Ja men det är ju det jag menade att mormorn istället för att ta över skulle stått på avstånd och hjälpt och gett råd när Stella ber henne om det,inte köra över Stella när hon försöker själv. Tror det var därför Stella ville flytta,någon som kärringen absolut inte ville. Tror du har rätt i att hon vill inte stå där själv,och bo själv.
  • Isanje
    C060908 skrev 2010-05-11 12:00:31 följande:
    Ohhhhh vad löjlig jag tycker att Stine är... Snacka om att överdriva.. "Den timmen jag och Isabella är ensama är den längsta timmen på hela dagen" snacka om att gnälla... Nej jag gillade henne mer som ensamstående när hon klarade allt, nu har hon blivit mesig.
    Jag tycker också hon va löjlig,först tycker jag synd om henne,men sen ringde hon sin mamma och bad henne komma och byta blöja för det kunde hom inte göra? sen när Benno kom hem så hade jag minsann inte varit så illa idag,hon hade ju inte spytt eller nått
  • Isanje
    C060908 skrev 2010-05-11 15:05:28 följande:
    Konstigt det där.. Sen en grej jag reagerade rätt mkt på också såg ni att när han hade lagat mat så satt han vi bordet ensam med Isabella och matade henne. Medans Stine låg framför tvn och åt och kollade på Topmodell och pratade knappt med Benno? :-S Jag tyckte iallafall att hon kunde stängt av tvn.. Hade det varit jag, så hade jag iaf försökt att sätta mig vid bordet med min familj, men jag är en sånn kärring som tycker att familjen skall äta tillsammans.
    Jo det tycker jag med att hon skulle gjort,äter hon inte så kunde hon ta fantan med sig och sitta med dem ändå,jag är också en kärring som tycker man ska äta tillsammans
  • Isanje

Jag tycker att Line är såååå sööööööt (heter och stavas de så?)

• Isanje
    marla333 skrev 2010-05-11 18:10:54 följande:
    stör mig också på att de röker när de är gravida. är de inte bevisat med forskning att det inte är nyttigt att röka när man är gravid?  första gången jag var hos bm så fick jag höra hur dåligt det var att röka och dricka när man är gravid. fick fylla i en enkät om mina drickvanor och rökvanor som jag hade innan och så gick vi igenom det, och jag röker inte ens!  är det inte 18års gräns i danmark på tobak som i sverige?
    Har för mig att om man rökar så finns det en risk att kärlen i moderkakan 'täpps igen' så bebisen inte växer som den ska... elelr är jag ute och cyklar?
  • Isanje
    marla333 skrev 2010-05-11 20:03:03 följande:
    tycker det är konstigt att bm är så hårda på att informera om det här i sverige. tror inte jag sett många gravida här röka... fast det kanske har med åldern att göra också? att de är unga och omogna kanske? tycker att de flesta i serien har problem med sin familj och omgivning, typ alkoholiserade förälder eller problem i skolan eller sånt. att de har varit problembarn. eller har jag för mkt fördomar nu? =)
    Sverige ligger nära Danmark men det är en helt annan sak där. En helt annan syn på alkohol och tobak
  • Isanje
    Dallandra skrev 2010-05-12 15:23:02 följande:
    Jag reagerade också när hannas mamma började pussa och smeka magen... kändes obehgligt och "fel" på något sätt.... Tycker att hennes mamma ser lite bohemiskt ut, varken positivt eller negativt Tycker även att hon ser "sliten" ut, som att hon haft ett hårt liv.....
    Jag håller med dig,det kändes fel att hon gjorde det...
  • Isanje

Tycker synd om Inges familj,om styvmamman som var orolig för bebisen och Inge när hon skulle till jobbet. Jag blev lite irriterad på vad inte sa "jag kan inte ha bebisen och blöjor i huvudet hela tiden,då blir jag galen"

Svar på tråden Unga mödrar Danmark