Inlägg från: Isanje |Visa alla inlägg
  • Isanje

Unga mödrar Danmark

AmandaBrun skrev 2010-05-25 19:00:29 följande:
    Ja! Imorgon menar jag ju
    *puuuh* blev nervös där
  • Isanje
    Nifelheim skrev 2010-05-26 10:08:58 följande:
    Sa de inte innan Cicilaya (hur det nu stavas) föddes att socialen ville ha koll för att de inte trodde att Hannah skulle kunna tygla sitt humör. Förmodligen har hon blivit anmäld för misshandel/skadegörelse eller dylikt tidigare.
    Hon kan ju likagärna haft problem i skolan och varit uppkäftig mot lärare
  • Isanje
    Nifelheim skrev 2010-05-26 10:21:23 följande:
    Fast att bara vara uppkäftig får du knappast socialens uppmärksamhet av.
    Har man problem i skolan så kan man få det ja,eller bråkig och stökig på lektioner. Man behöver ju inte dra det till misshandel eller skadegörelse,kan vara något mindre också
  • Isanje

Gud va jag tyker synd om Hannah och hennes mamma

• Isanje
    sasssyy skrev 2010-05-26 17:10:50 följande:
    nja.. tycker synd..alltså jag tror att det är mycket mer till storyn än vi får se... det är ju tydligt att de är väldigt tajta och det kanske inte är så bra för barnet...att mormor går upp på nätterna är ju ett tecken på att hon faktiskt tar över lite, att man hjälper till är ju toppen, men en dag måste ju Hanna klara det själv och sköta varje natt som vilken ensamstående mamma som helst liksom.. Samtidigt ser jag inte problemet i att en så ung tjej får lite hjälp av mamma....men som sagt.. det är nog lite mer än vad vi får se. Det är ganska svårt att sätta någon under tvång på "ungmödrahem". Men tvillingmamman stör jag mig lite på.. två månader sen hon födde.. och hon tror redan hon är gravid+?? Födde inte hon vaginalt, jag fick inte klartecken att ha sex förrän efter 6-7 veckor och jag födde bara EN......och vore ju smart att skydda sig då om man nu inte kan vänta med att pippa..
    Mjo så kan det vara... men de känns ju mer som att Inge borde ha problem med soc,om Hannah har det menar jag...
  • Isanje
    sasssyy skrev 2010-05-26 17:14:33 följande:
    mhmmm.... håller med ..fast Hanna har helt klart varit väl beblandad med soc sedan tidigare, och allt vinklas ju för att bli bra tv. Sen vet jag ju en del om vad som händer sen utan att säga för mycket så är du inte fel ute...
    Jo sant. Men så vitt vad vi ser på tv så verkar Hanna vara en bra mamma,till skillnad från Inge,de få minuterna man får se Inge så märker man att det är något som inte är som det ska
  • Isanje

Bara jag som inte får kalla kårar av Hannahs mamma? Visst pussa henne på magen när hon var gravid var för mycket,men hon sa sälv "ag har förlorat dig så många gånger att ag inte kan räkna" Vad hon menar med det vet ag inte,men det kanske är därför de står varann så nära?

• Isanje

Jävla Inge asså. "Detta är bäst för Annabell" Mmmm eller hur,ta henne från den ända tryggheten hon har,ge henne till morsan och dra. Skit bra. Stackars styvmamman som bara grät,och pappan också. aaaaaaaaaaaaargggggggggggggggggggh va arg jag r

• Isanje
    sasssyy skrev 2010-05-31 17:28:53 följande:
    hon gör ju inget själv.. bara beordrar sin mors att hämta nappar, trasa hälla över i annan flaska osv .. inte konstigt att styvmamman lackade och sade ifrån och då passade det väl inte för Inge längre... när hon inte blev uppassad längre
    Precis! Hon föyttade ifrån biomamman till sin pappa när hon inte accepterade graviditeten (vilket jag tror mer var att biomamman ifrågasatte hur Inge kan ta hand om ett barn) och nu när pappan och styvmamman  ställer krav på Inge så flyttar hon igen. Sen om kexen,så fick inte jag ge innan min dotter fick tänder,majskrokar är bättre då,de smälter och behövs inte tuggas sönder.
  • Isanje
    Rocktroll skrev 2010-05-31 17:48:59 följande:
    Min dotter äter mariekex men har inte en enda tand fast hon är visserligen inte 4 mån vilket jag med tycker äl lite väl tidigt.
    Haha jag menar att BVC sa att det ska man inte ge,och då gav jag henne majskrokar att gnaga på istället,nu va hon lite äldre än Annabelle men iaf
Svar på tråden Unga mödrar Danmark