• MammaLinda81

Mammaledig i Onsala?

Hej!

Jag heter Linda och bor i Onsala med min sambo och vår lille son Eric som är 4 månader.

Då vi är nyinflyttade till Onsala, så känner vi ännu inte så många här...

Så jag tycker att det skulle vara trevligt att lära känna andra mammalediga här omkring!

• Svar på tråden Mammaledig i Onsala?
  • Tottis

Hej! Är också relativt nyinflyttad här! Bor i Buerås och har inte gått på MVC eller föräldrargrupp här så jag känner ingen i Kungsbacka/Onsala. Kommer från Göteborg från början men närmast från Bohus och har bott här sedan mitten av Augusti. Första barnet fick jag för 2 månader sedan.

• winters

Hejsan!
    Bor oxå i Onsala, i Buerås. Är hemma med min lille kille som blir 3 ½ månad i dag.
    Tänkte försöka gå till öppna förskolan på tisdag och han är frisk då. Är sjuk för första gången, och vill inte alls samarbeta när man ska få ut snoret! :)

• MammaLinda81

Hej Winters!
    Min 5-månaders har också varit sjuk för första gången i veckan. Så jag känner igen det där med snoret, inte lätt att få ut det! :)
    Funderar också på att gå till öppna förskolan, har ju inte lyckats ta mig dit innan...får se hur Eric mår!

• winters

Hej alla!
    Vi kom inte iväg till öppna förskolan i dag heller. En kompis ville ses, så vi gör ett nytt försök nästa vecka igen! :)

Några bra aktivitetsförslag? Vi ska gå på barnrytmiken, men den som börjar 1 feb var fullbokad när vi skulle köpa biljetter innan jul, så vi börjar 1 april. Har även anmält oss till rimma o ramsa på Onsala Bibliotek. Ska bli kul!

• Jenny 28

Hej!
    Är mammaledig med vårt andra barn, en pojke som är 9 mån. Storebror är 4 år. Bor i Presse, det är ju nära Skällared. Vi flyttade in 1 november, så jag har inte hunnit lära känna så många ännu.

• MammaLinda81

Hej!

Vi kom inte heller iväg till öppna förskolan... :( Nytt försök nästa vecka!

Har inte heller några aktivitetsförslag...
    Är det nån av er som varit på babysim?

Winters, var nånstans ska ni gå på babyrytmik?

Jenny, vad kul att det äntligen dyker upp nån som bor nära mig! Glömmer lätt bort hur stort Onsala ändå är...
    Har du varit på nån föräldraträff eller öppna förskolan här i Onsala?

• Jenny 28

hej igen
    jag har inte varit varken på föräldraträff eller öppna förskolan ännu, vi har haft fullt upp med att komma iordning och med att fira jul. var är öppna förskolan? har hört att Noas ark på fredagar ska vara roligt för barnen. sen kan man ju alltid ses hemma hos varandra också, fika lite o så.

• winters

Babyrytmiken är på Fyren (biblioteket i Kungsbacka). Köpte biljetter på turistbyrån, 200 kr för fem gånger. Verkar poppis eftersom feb-mars var fullt redan i december...

För oss har ingen föräldragrupp startat ännu, hoppas att det drar igång snart!

Babysim i Kungsbacka känns inte helt idealiskt eftersom det är på ons fm och jag vill gärna att min man ska vara med, iaf i början. Ska testa drop-in i Göteborg först. Måste ju vänja honom vid vatten inför sommaren! :)

• MammaLinda81

Öppna förskolan är på Hagens förskola som ligger vid vårdcentralen. Har ännu inte varit där tyvärr...har också haft fullt upp med att fixa i huset.

Noas ark låter skoj. Dit skulle man kunna gå när det blivit lite varmare/bättre väder.

Fika låter trevligt! Kan även ta långpromenader sen när våren kommer...

Svar på tråden Mammaledig i Onsala?