• MammaLinda81

Mammaledig i Onsala?

Hej!

Jag heter Linda och bor i Onsala med min sambo och vår lille son Eric som är 4 månader.

Då vi är nyinflyttade till Onsala, så känner vi ännu inte så många här...

Så jag tycker att det skulle vara trevligt att lära känna andra mammalediga här omkring!

• Svar på tråden Mammaledig i Onsala?
  • MammaLinda81

Var det någon av er som kom iväg till öppna förskolan den här veckan?
    Jag lyckades inte det den här veckan heller! Har haft fullt upp med att tapetsera här hemma. Tar sin lilla tid, då man bara kan göra det när Eric sover...

Hoppas ni får en trevlig helg!

• winters

Vi var där en stund, var jättetrevligt, det kommer att bli fler besök!

Vid 10:30 var det sångstund som var mycket uppskattat och efteråt fikade vi. Om man kom tidigare kunde man även få göra fotavtryck i gips, det ska vi nog försöka någon gång. Personalen var mysig och det var kul att träffa andra.

På onsdagen var vi på matprat med en kostvetare från Landstinget, det var bra info inför matstarten som vi nog börjar med så smått nästa månad.

Ha en bra helg!

• MammaLinda81

Låter som man inte får missa öppna förskolan, skoj!
    Måste ta oss dit snart! Vet inte än om det blir denna veckan, mycket snö...
    Men det är väl på tisdagar som det är endast öppet för bebisar, 0-1 år?

Låter intressant med matpratet! Ångrar lite att vi inte varit på nåt sånt...

• MammaLinda81

Förresten, har någon av er ställt er i kö till dagis/förskola här i Onsala?
    Eller planerar ni att göra det?

• winters

Japp, på tisdag är det bara för 0-1 år. Får se om vi går i morgon, vi sladdade ut på 4-månaderskontroll på BVC i dag! :)

Vi har inte kollat på dagis så mycket, Oscar kommer nog att börja innan eller efter sommaren nästa år, så det är ett tag kvar även om tiden går fort! :) Är dock lite sugen på Pontos vid Älskogsbräcka, det ligger nära oss och på väg till jobbet.

Oscar 091001
  • MammaLinda81

Hoppas det gick bra på BVC! Hur mycket vägde Oscar?

Är det främst på tisdagar som du tänkt gå till öppna förskolan i fortsättningen?

Vi har inte heller kollat på dagis, borde börja göra det. Eventuellt ska Eric börja redan till hösten i år, beror lite på jobb och ifall han får plats.
    Har ingen koll på vilka dagisar som finns, så jag får nog börja kolla upp detta!

• winters

Allt var bra på BVC, han vägde 7,2 kg och var 65 cm. I dag var vi på första träffen med föräldragruppen, det var kul att det har kommit i gång!

Tror att vi kommer att försöka gå på tisdagar, men nu var föräldraträffarna oxå på tisdagar, så jag vet inte... Tänker nog testa en annan dag någon gång, så får vi se vad han tycker om det. Det är ju alltid kul att träffa jämnåriga så att man kan dela erfarenheter och han tycker om att stirra på andra bebisar! :)

Det finns ju väldigt många dagis, en del har tom ingen kö för att det har byggts upp så mycket nu. Var öppet hus på de kommunala förra veckan, men det går ju säkert att få komma och hälsa på om man ringer innan!

Oscar 091001
  • MammaLinda81

Blev ingen öppen förskola igår heller...
    Jag och Eric åkte in till Gbg med mormor istället. Gick smidigare än jag trott att åka med buss och tåg, så det kommer bli fler gånger! Det jobbigaste var att ta sig till busshållplatsen! Fanns lite för mycket snö på vissa ställen och då är det inte så lätt med barnvagn...

Det var synd att jag missade öppet hus på dagisarna, hade varit bra att besöka några. Men som du säger, winters, så kan man säkert få komma och hälsa på i efterhand.

• winters

Vi var inte heller på öppna förskolan i går, vi var på föräldraträff. Och nästa vecka är det rimma o ramsa på biblioteket, så då blir det inte heller något. Men veckan efter kanske! :)

Oscar 091001
  • Tottis

Hmmm Winters... undrar om inte vi går i samma föräldrargrupp?? Går oxå på föräldragrupp på tisdagar. Var borta första gången, förra tisdagen, då vi var helt insnöade men var där igår då vi var på Onsala bibliotek. Känns det bekant?

Svar på tråden Mammaledig i Onsala?