• MammaLinda81

Mammaledig i Onsala?

Hej!

Jag heter Linda och bor i Onsala med min sambo och vår lille son Eric som är 4 månader.

Då vi är nyinflyttade till Onsala, så känner vi ännu inte så många här...

Så jag tycker att det skulle vara trevligt att lära känna andra mammalediga här omkring!

• Svar på tråden Mammaledig i Onsala?
  • winters

Det stämmer fint, vi satt bredvid varandra! Tänkte nästan att det borde vara någon här man stöter på där eller på öppna förskolan. Ses kanske nästa vecka om ni kommer på rytmiken, annars om ett par veckor!

Mamma Linda, såg nu att vi skulle få info i föräldragruppen från dagis den 2 mars, går du i någon föräldragrupp?
    Vad bra att det gick bra att ta sig in till stan förresten, det är alltid kul med lite utflykter!

Oscar 091001
  • MammaLinda81

Mina föräldraträffar var i november och december, men jag hade ingen möjlighet att gå på någon av dom tillfällena, tyvärr!! :(
    Hmm, undrar ifall jag skulle kunna göra ett gästspel på er föräldraträff den 2 mars...!
    Hade verkligen varit bra att få den informationen om dagis!

• MammaLinda81

Nu har jag gjort en intresseanmälan till Babysim i Kungsbacka. Hoppas det finns platser kvar på kursen som startar v. 9.
    Ingen annan här som ska babysimma?

Hade helst velat att min sambo kunde följa med på simningen, men han måste ju jobba. Så jag och Eric får försöka klara oss själva! Får se hur det går...

• winters

Du kan ju alltid ringa BVC och kolla, det går säkert att komma om du har missat det!

Vi vill oxå prova att simma, men jag skulle oxå gärna se att min man kan vara med. Får se om vi kollar upp det i Kungsbacka. Annars tänkte vi prova på drop-in på Dalheimers hus i Majorna, men de har stängt pga ventilationsproblem... Var det Aqua Barn du har anmält dig till?

Oscar 091001
  • MammaLinda81

Ja, Aqua Barn. De kommer att ringa mig, hoppas de gör det denna veckan, så man vet om man får plats.
    Tycker du ska kolla upp simningen i Kungsbacka, vore skoj med nån mer härifrån! {#lang_emotions_smile}

• MammaLinda81

Idag ringde äntligen Aqua Barn, men tyvärr så sa de att det är fullbokat på babysimmet i Kungsbacka som börjar v. 9. Det verkade även ganska omöjligt att få plats på kursen som startar v. 16. De enda de kunde erbjuda var Åby simhall eller Lilla Bommen. Så vi valde att börja på Åby simhall v. 10. Första veckan teori, sedan simning...

Ska bli skoj!

• winters

Vad synd, jag som precis gjorde en intresseanmälan till Kungsbacka! :( Äsch, då vet jag inte vad jag vill göra, får försöka fundera ut till de ringer... Lilla Bommen har vi träningskort på, det är en trevlig bassäng. Undrar om man kan gå på drop-in på t ex Vattenpalatset och sedan haka på fortsättningskursen i Kungsbacka?

På tisdag tänkte vi försöka ta oss till öppna förskolan, förra veckan var vi på rimma o ramsa på Onsala bibliotek, det tyckte Oscar var kul! Var mysigt, många nya ramsor som jag aldrig hört, så dit får vi gå igen för repetition! :)

Oscar 091001
  • MammaLinda81

Ja, tyckte också att det var synd! Hade ju varit så mycket smidigare att simma i Kungsbacka! :(

Vi ska också försöka ta oss till öppna förskolan på tisdag. Vilken tid var det de öppnar?

• winters

Vi kom inte iväg i dag heller, Oscar är lite snuvig så vi håller oss inne. Vet inte ens om de har öppet i dag pga snön på taken, men de kanske är en av förskolorna som är öppna i dag. Nytt försök nästa vecka! :)

Kan inte bestämma mig om simningen, skulle gärna gå på onsdagar för då har vi inga andra aktiviteter. Får se om vi hoppar på en fortsättningskurs om det går i Kba och simmar på drop-in så länge.

Oscar 091001
  • MammaLinda81

Vi kom inte heller iväg! Eric var lite småkrasslig i helgen, så det var bäst att stanna hemma... Vi ska nog också göra ett nytt försök nästa vecka, fast då har vi även teorilektion i babysim kl. 14 samma dag... :)

Verkligen synd att det var fullbokat i Kba!

Svar på tråden Mammaledig i Onsala?