• lillie

LCHF

Hallon är väl lite mindre kolhydrater i, om det är ett alternativ för dig.

• lillie

Jag har visst trillat bort från den senaste listan.

VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981              90,3          0              0                      0
    zaarah                  83,5          0              0                      0
    frökenskabb         63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella              70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                  121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                   1
    Sariat                   57.6            0             0                     0
    gemigsinnesro      105.3        - 2.7         - 2.7                  4 dagar
    Lillie                      71,4         -3             -3                     1
    Sunflower33334     85              0              0                    4 dagar
  • lillie
    Cam82 skrev 2010-01-08 11:57:52 följande:
    Jag gick nog upp strax över 1 kilo ca, jag åt mkt kolisar den dagen, men sedan inget mer, det var i tisdags som jag åt detta. Nu äter jag strikt lchf som jag gjort sedan den 26/12.
    Ok, då har det bara gått några dagar. Du kanske har bundit en del vatten som inte kommit ut än? Har läst om något liknande på ifokus-sidan, men kommer inte ihåg riktigt. Skulle tro det rättar till sig om du fortsätter lchf, man tycker inte det borde ta så lång tid. Vet inte hur ofta du väger dig men väntar t. ex till på måndag och se vad det står på vågen. Då har det ju gått nästan en vecka.
  • lillie
    Cam82 skrev 2010-01-08 15:36:53 följande:
    Jag är beroende av vågen och väger mig mest varje morgon, haha :p ja det kan ju vara vatten, jag väntar och ser.
    Jag förstår {#lang_emotions_smile}. Jag var själv sådan innan, fast det var ett antal år sen. Hade lite problem med ätstörningar när jag var yngre och ett tag var jag fixerad vid vågen. Längtade när jag gick och la mig efter att få väga mig på morgonen och studsade upp ur sängen på morgnarna...

Nu har jag vägdag en speciellt dag i veckan, ska försöka hålla mig till det.
  • lillie

Tisdagar har jag som vägningsdag {#lang_emotions_smile}. Ska bli spännande ställa sig på vågen då.

• lillie
    gemigsinnesro skrev 2010-01-08 16:23:16 följande:
    Tjoho vad nöjd jag är:). Har gått ner 4.3 kg på 1 vecka precis, utan att ha kört helt strikt.  Men så väger jag väldigt mycket från början iofs men nöjd ändå.
    Härligt! Grattis!! Har du satt något mål hur mycket du vill gå ner?
  • lillie

För mig har "suget" till stor del försvunnit i och med att jag började äta LCHF. Är inne på min andra vecka och mår oförskämt bra. Första veckan kände jag lite mer sug men tycker att det försvinner mer och mer. Jag har inte ätit några mellanmål alls och inte känt behov av det heller. Däremot har det slunkit ner någon bit mörk choklad emellanåt. Det har funkat för mig, kanske olika hur pass kolhydratkänslig man är.

Något som känns jätteviktigt för mig är att inte tjata ut maten och att det måste smaka gott. Jag kan inte pressa i mig en massa kokta ägg eller äta blomkål och blomkålsmos till varje måltid. Har lätt för att tröttna på och få avsmak för mat så försöker därför variera maten så mycket jag kan.

• lillie

Usch då. Är det just efter du äter avocado eller är det efter fet mat i allmänhet du får ont? Jag har fått lugn mage av LCHF. Vad brukar du äta på en dag ungefär, alltså hur ser matsedeln ut?

• lillie
    sunflower33334 skrev 2010-01-09 15:14:25 följande:
    Snacksar ni något på kvällen? Jag har svårt att inte äta nåt kvällstid och undrar om ni har något bra tips? Vad jag tar nu varvar mellan ost med smör eller ölkorv, ibland jordnötter men jag tror det är för mycket kolhydrater i dessa.
    Tycker suget på kvällarna försvinner mer och mer. Men det beror ju också på hur sent man äter sitt senaste mål mat och vad det innehåller? Hur dags brukar du äta på eftermiddagen/kvällen?

Förra veckan kände jag lite sug på kvällarna och då tog jag antingen ett par bitar mörk choklad (över 70 %), några nötter, ost och skinka, en kväll tog jag vispgrädde med hallon.
  • lillie
    sunflower33334 skrev 2010-01-09 15:23:03 följande:
    Vi äter väldigt tidigt, (ca 17.30) pga småbarn, så vid 21-tiden vill jag gärna ha nåt, grädde med hallon är en riktigt bra idé, choklad kan jag nog inte äta, triggar igång mitt enorma sötsug på en gång då tyvärr.
    Ja, jag förstår det är många som går igång på sötsaker. Då är det kanske bäst skippa det. Prova med lite hallon och vispgrädde och se hur det funkar för dig. Det är ju lite kolhydrater i det också, men det kanske inte triggar sötsuget på samma sätt för dig? Annars några ostrullar eller skinkrullar är också gott.
Svar på tråden LCHF