-
ok. Hur känner du dig efter träningen då? Äter du något då?Karo Lina skrev 2010-01-11 16:17:45 följande:Jag tränar minst 4 gånger i veckan och har gjort det ganska länge. Märker ingen större skillnad. Förr hann jag sällan äta innan träningen och då var jag väldigt trött och kände mig svag men nu är jag aldrig hungrig så det är skönt. Jag kör typ friskis-jympa och core. -
Usch, känner mig lite allmänt låg på lchf ikväll

Har inte fått till maten alls idag. Bara bacon, stekt ägg och makrill i tomat på finn crisp. En gurkbit fick jag ner också och en bit mörk choklad 75%. Helt fantasilöst och kände mig inte sugen på nåt vettigt. Sen la jag in skiten på minmat.net och fick fram att det var typ 1245 kalorier, drygt 21 gram kolhydrater och 57 gram protein, fettet kommer jag inte ihåg med det var rätt högt som sig bör. Så då var jag liksom "klar" både med protein och kolhydrater men hade bara fått i mig 1245 kalorier. Vad fasen ska jag äta till kvällsmat då? Rent smör? Nä fy vad trött jag blev.... Det blev i alla fall två ostskivor och en liten bit Blå Castello på ett flatbröd till kvällen. Lite lite proviva Mango utblandat i vatten.
Vet inte om jag är för hård angående kolhydraterna? Tycker det är så svårt se hur mycket kolisar man ska äta. Under 100 g kolhydrater om dagen så räknas det ju som lågkolhydratkost, men tydligen ligger många så lågt som under 20. Vissa till och med under 5, men det är inget jag strävar efter.
Sen är jag så in i helvete trött på ägg
. Och baconet brände bara fast i morse... -
Tack för peppningen, liten blå. Ska prova rökt makrill, det låter gott. Fast jag gillar makrill i tomatsås så just den biten är ok för mig. Kokt ägg vill jag inte se, än mindre mosa det i smör...
Vad är ostchips förresten? Det har jag nog missat.
Jo jag brukar försöka få till mer lagad mat, men idag var det bara blä.
Nej, ger upp gör jag inte men behöver verkligen lite pepp så tack för det och kramen
Tror jag ska vispa lite grädde och ta en 7-8 hallon och njuta lite. -
Undrar om det funkar så dåligt idag för att jag har mens. Det kan ju inverka på det mesta...
-
VIKTLISTA VECKA 2
Namn Startvikt Vikt +/- Totalt Antal veckor
frökenskabb 67.2 62.3 -1.1 -4.9 5Sariat 57.6 54.9 -2.7 -2.7 1
Sunflower 85 84,5 0,5 -0,5 1
mysmarre 89 84 -5 5 5
Lillie 74,4 70,3 -1.1 -4,1 2
Vägningsdag idag.... och det gick ju bra
Hoppas på en bättre dag idag med maten för min del. Kul att vi är några stycken som kämpar på! Har ni någon målvikt/delmål ni vill ner till? -
Vad är det för lchf-bröd ni bakar?
-
Jag känner också att jag blir mer törstig.
-
Morrn morrn liten blå!
Klurar lite på vad jag ska äta till frukost. Tror jag ska knapersteka lite bacon. Köpte god salami och getost igår också... Massa keso har jag också. -
Åt getsosten med salami till lunch istället. Lite strimlad sallad, 3 små cocktailtomate och lite hårdost till. Ingen bamselunch precis men det får duga. Ska ju äta mer senareEn Liten Blå skrev 2010-01-13 08:51:58 följande:låter gott! ska du rulla in getosten i salamin? Åh.. blev ju sugen på sånt nu jag med!
. Ska ta en kopp te nu och det får nog slinka ner en liten ruta 75%.....
Ja getost är förbannat gott och salamin var pepprig och fin
-
Hej tjejer
Har pausat lite både från FL och LCHF. Åkte nämligen på kräksjukan.... Puh, det var en pärs. Idag har det börjat vända lite. Läser ikapp tråden och återkommer när jag är ok igen. Kram på er. -
Hej tjejer!
Är tillbaka halvt om halvt på benen igen efter den gräsliga kräksjukan jag och mina barn åkte på förra veckan. Fy f*n, vad hemskt det var. Tack ni som peppade mig lite med inlägg
. Kosten är fortfarande väldigt beroende på vad min mage tål just nu och det är inte så mycket jag kan göra åt. Börjar sakta försöka få in lchf igen.
Är det någon som vill länka till vikttråden? Jag provade med frökenskabbs länk i TS men då kommer jag bara tillbaka till den här tråden
.
Kram på er -
Nu hittar jag inte vikttråden... skulle skriva in min vikt idag
. Nån som kan länka?
Har haft jättemycket besvär med mage/kost efter vinterkräksjukan för två veckor sen. Gör så gott jag kan.