curiosa skrev 2010-01-10 21:19:26 följande:
Jahopp denna dieten har jag inte testat ännu och den verkar klart uppskattad och det verkar som man slipper gå hungrig så man kanske skulle testa. Är det egentligen "bara" att ta bort så mkt av kolhydraterna som möjligt? (typ bröd, potatis, pasta och ris) och äta fett och protein istället?? Har försökt att googla men hittar inget vettigt där det verkligen beskrivs vad och hur man gör.
Hej!
Har du kolla på
kolhydrater.ifokus.se/ Ett tips att göra det annars, där finns hur mycket info som helst.
Kolhydrater ska man äta lite av, hur många gram om dagen är lite olika hur man väljer och hur pass känslig för kolhydrater man är. Man plockar bort det du skriver men även mycket annat såsom mjöl, gryn, musli, flingor, en hel del frukter, majs, läsk, saft, juice, godis. Ett litet riktmärke är att det ska vara max 5 g kolhydrater per 100 g. Men man kan även äta lite av sånt som har över 5 g bara man försöker ha koll på det totala kolhydratintaget.
Jag är nybörjare själv så håller själv på och lär mig om dieten. Är inne på min andra vecka.