Inlägg från: numberone |Visa alla inlägg
  • numberone

LCHF

Hur är det med Keldas ostsås?

Ellen 080618, Agnes 090615
  • numberone

Så nu är första dagen avklarad och andra dagen gryr med denna nya mat. Jag vägde mig i torsdags så på torsdag är det ny vägning som gäller.... Jag har svårt att få in att man går ner i vikt på detta men ni är ju bevis på att det går. Jag är lite rädd att jag äter för mycket....

• numberone
    Sagalin skrev 2010-02-22 08:36:23 följande:
    Glöm inte att dricka mycket vatten i början, när man tömmer sina glykogendepåer blir man väldigt törstig.I början ska du äta när du är hungrig och tills du är mätt. Glöm inte att mäta dig, ibland vissar måtten mer minus än vågen.
    Tack för tipset med vatten och mätning!! Jag ska köpa en ny kolsyrepatron för jag är inte så glad i vatten annars...men bubblor är gottigt!
  • numberone

Min flicka har luktat aceton ett par gånger å det är när hon fått i sig på tok för lite vätska....

• numberone

Jag tror att jag missbrukar ost typ brie och bavaria blue... MEn jag är så sugen på nåt hela tiden...

• numberone

Jag har så jäkla stora bekymmer med att min mage är 12 famnar djup ungefär och jag kan äta HELA tiden... suck!

• numberone
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 16:49:21 följande:
    Kan du verkligen äta hur mtk fett som helst? Men om, gör det, ät tills du är mätt, för till slut vill kroppen inte har hur mkt om helst, när den väl ställt om sig. Jag äter mkt i början, sen stabiliserar det sig. Tror nog det gör det för dig också, så länge det är fett och protein du äter.
    Det är andra dagen med denna kosten Kanske är det sockerdjävulen som inte blir tillfredsställd som gör att jag är väldigt sugen... Äter kanske för lite fett med.  Får ser hur det är imorn...
  • numberone
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 18:02:10 följande:
    Andra dagen? hahaha....du kanske tom kommer att må riktigt skit om några dagar. Huvudvärk, illamående, yrsel...MEN det viktiga är ju att veta att det går över! Skriv ner vad du äter så kan du få tip och råd!Att "avgifta" sig från sockret är om att vara riktigt bakfull ett bra tag, ivarjefall var det så för mig. Sen kanske du är van vid att äta nån diet? Då man SKA vara hungrig. Så är det inte med LCHF, ät tills du är mätt, skit i hur mkt så länge det inte är kolhydrater
    Hihi började skratta av ditt svar... det kändes som en lättnad, att det är så här...

Har bakat super goda kex ikväll ... MUMS!!! Å det var gör smarrigt med smör på. Måste man ta smör eller är det lika ok med Bregott?
  • numberone
    Jen nifer skrev 2010-02-22 19:41:45 följande:
    jag har bregott:)
    Det känns mindre glansigt i munnen av det tycker jag...
  • numberone

Hur är det med vinmarineradkassler, icas?

Sen tänkte jag höra med er när det gäller sås, hur ni tips på att få den tjockare?

Svar på tråden LCHF