Sytråden spinner vidare - röd tråd
Jag tänkte försöka mig på att sy en omlottjacka i fleece till mitt blivande brorsbarn. Jag vill sy den i max stl 62, kan man ha luva på en så liten eller bör jag göra den utan luva?
Jag tänkte försöka mig på att sy en omlottjacka i fleece till mitt blivande brorsbarn. Jag vill sy den i max stl 62, kan man ha luva på en så liten eller bör jag göra den utan luva?
Mimmi - det var precis så där gulligt jag hade tänkt mig, superfin kombo också. Men jag kanske gör en utan luva istället och spar den gulliga tanken till egna barn så ingen tycker jag är knäpp då luva verkar lite kontroversiellt på bebisar.
Mycket trevligt med bilder här också, kanske inspirerar och lockar till fördjupning i era bloggar om man ser något snyggt.
Gobli - vad blev det?
Aha, jag har beställt några få ringar och hållare från etsy, men de har inte dykt upp ännu. Funderar lite på den där kantbandsmojängen som viker tre varv istället på fyra från ebay också. Men jag kanske ska bli vän med den jag har först.
Jag köpte från PacifierClipSupplies den 12 december. Det har stått rätt länge att det är skickat men det har inte kommit ännu. Men det har ju varit en hel del helger så jag ger det nån vecka till innan jag mejlar och frågar.
Det är gekko som har den i sin blogg.
Nu har jag hittat den, de har tom tagit fram en för coverpron och den kostar bara 27 dollar inkl frakt. Måste nog slå till på den
Jag hade tänkt mig samma som Gekko, 1-3/8 inch, då blir det ca 12 mm som på den jag har och det ser bra ut. Men de är så billiga så man kanske ska passa på att ta två bredder, en smalare kan ju vara snyggt i små storlekar.
Den här tänkte jag köpa:
cgi.ebay.com/JANOME-COVERPRO-FITS-MACHINE-BINDER-A-1-3-8-CUT_W0QQitemZ290383955034QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0
Har idag äntligen fått till ett snyggt kantband i trikå med nya maskinen och mojängen. I morgon är det dags att trä om den i någon fin färg och provsy på ett riktigt plagg.