Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Thea pratar om nålar i sin Coverlock guide.

Jag kör på Schmetz (tror jag att det var) som hon rekomenderade på både OL och CL i 80 samt 90 beroende på tyg. I vanliga maskinen har jag samma märke men blandat både vanliga och jerseynålar. Har några jeansnålar till den också för tjockare projekt.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Millimina, var kan man se dina fina knapper, hittade ingen blogg?

• Bling1975
    emmize skrev 2010-02-11 21:44:24 följande:
    Nån som har en HQ s15???
    Är det huskylocken du menar så har jag den. Men jag är absolut inget proffs på den utan verkligen nybörjare.
  • Bling1975
    emmize skrev 2010-02-11 21:54:15 följande:
    Japp det är den jag menar. Har du bra inställning på trådspänningen på den? Klarar inte att få det snyggt. Kan inte du deta med dig av vad du ställt in den på för siffror
    Jag har faktiskt bara följt instruktionsbokens rekomendationer för olika sömmar och tyger och det har oftast blivit ok. Blir det dåligt ändå så har det varit nålen eller så har tråden inte riktigt fastnat mellan trådspänningsplattorna.
  • Bling1975
    emmize skrev 2010-02-12 09:48:51 följande:
    Nä det kan inte bero på att jag haft tyget för långt ifrån knivarna, för tyget har klippts... Nån annan som kan ha nån ide om vad det kan vara?
    Fast det är ju en bit mellan kniven och nålarna på S15, drar man tyget lite snett så blir det löst i kanten. Jag har tex inte lyckats göra några bra svängar alls med maskinen på tex dregglisar. Jag har ju sett att andra har gjort det, men jag vet inte om avståndet är lite kortare på andra/dyrare maskiner.
  • Bling1975
    sarahl skrev 2010-02-14 16:29:50 följande:
    ingen som har tips på vad man kan sy av mellantjock ull tyg? har en bit som bara ligger.
    Små bebisskor kan bli gulligt. Finns massor med gratismönster på nätet och inspiration från typ Etsy. Sök på booties.
  • Bling1975

Mari, jag håller med de andra, det blev lite väl skrikigt. Överlag så tycker jag att man ska försöka ha en rätt lugn design om man har mycket bilder i bloggen. Då kommer dina fina alster bättre till sin rätt. Jag hade nog faktiskt bytt både bakgrunden och den orangea spalten mot brunt så det blev mer enhetligt.

• Bling1975

Jag önskar att jag kunde gå på fredag, men jag har på tok för mycket jobb den här veckan. Vilken dag brukar vara lugnast av lördag och söndag?

• Bling1975
    GOBLIgobli skrev 2010-02-16 08:36:15 följande:
    Söndag.
    Jag misstänkte det, passar mig bra, får bara hoppas att det finns tyg kvar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd