• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Bling1975
    Mimmi 71 skrev 2010-02-26 07:47:38 följande:
    Min CP funkade toppenbra på tjock fleece (den bruna jag använde mig av är riktig kraftig - ett fynd från Tygvaruhusets fyndlåda ). Mudden jag använde mig av var ekologisk muddväv från Andersson & Hjalmarsson och är sydd med standardvikaren (dvs 4 lager). Ioch för sig är mudden inte riktigt lika tjock som S&S mudd. 4.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/S0NiWa6BlBI/AA...
    Jag ska prova igen med nya pressafoten som verkar bättre. För hur mycket jag än höll på att ändra pressafotstrycket så var jag tvungen att hjälpa till och mata genom att dra på baksidan. {#lang_emotions_yell}
    Stitch längtar efter Lilo
  • Skumboll

Apropå CP, för att få en snygg söm på baksidan har jag behövt dra upp trådspänningen på gripartråden ända till 7an. {#lang_emotions_surprised} Tycker det känns lite mycket, hur har ni andra ställt in trådspänningen?

♥ Simon ♥
  • Catwomen07

Ni som har sytt efter Ottobres gratismönster på linne. Hur är de i storleken? dvs: motsvarar deras 92:en 92:a eller ska jag välja mindre?

• Knastroll82
    Catwomen07 skrev 2010-02-26 09:36:02 följande:
    Ni som har sytt efter Ottobres gratismönster på linne. Hur är de i storleken? dvs: motsvarar deras 92:en 92:a eller ska jag välja mindre?
    Jag ritar mina mönster själv, men vad jag hört så upplevs Ottobremönstren som vida och korta.
  • Mimmi 71
    Catwomen07 skrev 2010-02-26 09:36:02 följande:
    Fast jag tror att just detta mönster stämmer väl överens med hur man vill att det skall vara. Dock har jag inte sytt efter det själv utan det är enbart hörsägen (med reservation för att jag kommer ihåg rätt dessutom )
  • 78Misan

nu blir det syfestival i Gbg hoppas det inte är alltför halt tur man har dubbdäck på bilen

Längtar efter sommar
  • NCL
    madebyinferno skrev 2010-02-25 22:42:19 följande:
    såg den senaste varianten av dessa på en barnbutik och då hade de lösa bokstäver som man kunde hänga barnets namn lr nått i vagnen - istället för reg. skyltarna som är "gamla" nu Ullerull:supersöta
    Jag sydde sådana till sonen när han föddes för 3,5 år sedan och blev så förvånad när jag såg att man kan köpa dem nu.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd