• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • yrväder
    78Misan skrev 2010-02-25 10:08:10 följande:
    datorerna krånglar och jag har för mycket ej sy/arb relaterat att göra. behöver en rejäl spark känns det som. Sitter o märker sonens kläder som är urvuxna det ska va klädbytardag på lördag så då passar jag på att lämna in en del. Ska till Gbg imorgon med en kompis.... hoppas man hittar lite inspiration där. Fick dock iväg en express beställning på keps igår hoppas bara att posten sköter sig så den kommer fram.
  • 78Misan
    browniieee skrev 2010-02-25 10:25:18 följande:
    Ja jag såg det med de säljer "rullar". Jag behöver 4 meter totalt och de säljs i rullar om 13 meter... Så därmed min fråga hihi...
    fast jag tror nästan det blir billigare att köpa 13m från stoffostil än 4 m från en butik,
    Längtar efter sommar
  • browniieee
    78Misan skrev 2010-02-25 10:29:01 följande:
    fast jag tror nästan det blir billigare att köpa 13m från stoffostil än 4 m från en butik,
    men vad ska jag med 13 meter till?
  • uniMog
    browniieee skrev 2010-02-25 10:30:46 följande:
    Sätt ut på tradera
    Sy klänningar i mängder
    Dekorera alla stolar med små rosetter
    Fläta håret på närmaste manliga person och knyt in band

I can Cum Lauder
  • Mari78 m pojktriss
    ak74 skrev 2010-02-25 09:37:27 följande:
    Och mina barn har fått heta "minigangster" Undra varför  Det kanske kunde vara ett alternativ för mig...?
    Finns det inte ett företag som heter Gangstar eller ngt liknande? Jag tror risken finns att de skulle kunna opponera sig. Jag använde ju tidigare Älsklingsbarn, men fick byta då det fanns ett företag med inregistrerat Älskade barn. Så liknande eller likalydande namn kan ge avslag och företag med väl inarbetade namn kan opponera sig och få rätt även om de inte har namnet varumärkesskyddat. Det är minst sagt snårigt.
  • 78Misan
    browniieee skrev 2010-02-25 10:30:46 följande:
    Tradera
    klänningar
    hårspänne
    solhatt
    kudde
    duk
    sjal
    Längtar efter sommar
  • 78Misan
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-02-25 10:43:04 följande:
    Finns det inte ett företag som heter Gangstar eller ngt liknande? Jag tror risken finns att de skulle kunna opponera sig. Jag använde ju tidigare Älsklingsbarn, men fick byta då det fanns ett företag med inregistrerat Älskade barn. Så liknande eller likalydande namn kan ge avslag och företag med väl inarbetade namn kan opponera sig och få rätt även om de inte har namnet varumärkesskyddat. Det är minst sagt snårigt.
    Gangstar säljer barnkläder via homepartyn
    Längtar efter sommar
  • browniieee
    Pejgan skrev 2010-02-25 10:40:46 följande:
    Sätt ut på traderaSy klänningar i mängderDekorera alla stolar med små rosetterFläta håret på närmaste manliga person och knyt in band
    hehe det var en bra del med förslag Men tror inte jag får någon användning för mer än det jag behöver
    78Misan skrev 2010-02-25 10:45:04 följande:
    Traderaklänningarhårspännesolhattkuddeduksjal
  • Kyssen
    Yrväder: Vet faktiskt inte, men jag kontaktade dem ju efter tips från dig så din borde väl vara på väg oxå?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd