• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • mamma på vift
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:47:03 följande:
    hmm... men det gillar jag inte lika mkt som minevi.... attans vad svårt. Hur kom ni andra fram till vilket namn ni skulle ha?
    Mitt namn var ganska självklart med tanke på vad jag syr Det är ett namn som jag använt som alias på nätet ett bra tag (sedan 2005 tror jag) och när jag började sy igen kändes det bara rätt att använda det!
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Infinite Joy
    mamma på vift skrev 2010-02-24 22:08:52 följande:
    Mitt namn var ganska självklart med tanke på vad jag syr Det är ett namn som jag använt som alias på nätet ett bra tag (sedan 2005 tror jag) och när jag började sy igen kändes det bara rätt att använda det!
    Superfina alster... och som du säger, passande namn!
  • Skumboll
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 22:11:14 följande:
    fina kläder och bra namn!
    Tack. Önskar jag tog för vana att lägga in att nysytt men så blir det ju aldrig...
    ♥ Simon ♥
  • madebyinferno
    Skumboll skrev 2010-02-24 20:17:10 följande:
    Det var Lokatt!  Se inlägg 2946 & 2983
    tackar
    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • Jalapeno
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:55:44 följande:
    Vad fyndig han var. Coolt namn!
    tack, jag borde registrera det
    jag gillade också minevi och vildfrö. BLir det viktigt att alla tre är med kan du lägga in en symbol i namnet och säga att det är hans. 
    Jag kollade in snorks namnlapp på syfestivalen. Ursnygg, både design och kvalitet. Beställer du namnlappar från hennes leverantör kan du designa hur du vill
  • Infinite Joy
    Jalapeno skrev 2010-02-24 22:22:40 följande:
    tack, jag borde registrera det jag gillade också minevi och vildfrö. BLir det viktigt att alla tre är med kan du lägga in en symbol i namnet och säga att det är hans.  Jag kollade in snorks namnlapp på syfestivalen. Ursnygg, både design och kvalitet. Beställer du namnlappar från hennes leverantör kan du designa hur du vill
    Ja, det borde du verkligen!!

Smart med symbol. Snork?
  • Bling1975
    mrsIce skrev 2010-02-24 21:07:39 följande:
    Har ett par muddbyxor från Lindex i stl 62, de är ganska så pösiga över låren. Favoritbyxorna är från Villervalla, men det är resår i midjan och kantband i benen, men de är lite tajta över rumpan, ganska smala i låren och långa i benen =) Var lite lurigt att mäta, men såhär: Lindex muddbyxor (velourdelen): Ytterbenslängd: 26 cm Innerbenslängd: 13 cm Midjebredd: 14 cm (halva fram) (mudden var 9 cm på halva fram) Lårbredd: 14 cm Midjemudden är 8 cm lång Muddarna vid benslut var  7 cm lång och 6 cm bred (x 2 eftersom den låg dubbel) Villervalla: Ytterbenslängd: 32 cm Innerbenslängd: 20 cm Midjebredd: 9,5 Lårbredd: 12 cm Hoppas du förstår hur jag menar...
    Tack snälla! Vilken skillnad i mått det är på olika modeller, men jag tror jag testar lite villervalla stuk för jag vill gärna ha det lite tajt. Det trista är att min brors bebis inte ens är född ännu och jag lär ju vilja sy en hel del till den redan nu.

Jag skulle nog behöva en lånebebis! Någon som har en över i valfri storlek?
    Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd