• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • browniieee

Någon som vet vart jag kan hitta ett sånt "band" som finns längst ner på klänningen?

http://linuslotta.com/productInfo.asp?qProductId=99504&qProductColorId=0&qNavigation=&qNavigationBrand=&qNavigationClass=&qNavigationGroup=&qBrand=&qClass=&qGroup=&qStyle=&qSize=&qPage=1&scrollBarSelectedIndex=&qFilterType=0&qSizeGroup=&qvirtualClass=&language_id=1&gender=1&qSiteId=3
    Vill alltså gärna ha det "vågigt" och färdigt att sy på bara. Jag har sett att bibbi har men hennes mönster passade inte riktigt in på det tyg jag använder som är detta, http://www.stoffochstil.se/ImageRoot/5/5/0/550000/550000_l.jpg

• mrsIce
    Bling1975 skrev 2010-02-24 22:50:34 följande:
    Tack snälla! Vilken skillnad i mått det är på olika modeller, men jag tror jag testar lite villervalla stuk för jag vill gärna ha det lite tajt. Det trista är att min brors bebis inte ens är född ännu och jag lär ju vilja sy en hel del till den redan nu. Jag skulle nog behöva en lånebebis! Någon som har en över i valfri storlek?
    Kommer du till Karlstad så kan du få tjuvkika på min!

Jag sydde ett par byxor i liknande villervalla-stuk för en tid sedan, men med resår i nederkant. Då använde jag mönstret i Ottobre nr 4 -2008 (modell nr 2), tog stl 62 i midjan och 74 i benen, blev lite för stora för lillfröken, så jag tog bort 1 cm på ytterbenens sidosöm, då blev de perfekta!
  • Skumboll
    browniieee skrev 2010-02-24 23:58:25 följande:
    Någon som vet vart jag kan hitta ett sånt "band" som finns längst ner på klänningen? linuslotta.com/productInfo.asp?qProductId=995... Vill alltså gärna ha det "vågigt" och färdigt att sy på bara. Jag har sett att bibbi har men hennes mönster passade inte riktigt in på det tyg jag använder som är detta, www.stoffochstil.se/ImageRoot/5/5/0/550000/55...
    Stoff och stil har också några sådana band; 
    ♥ Simon ♥
  • Kyssen
    Yrväder: Har du fått din nya bandkantare än? Jag fick min häromdagen, och kan väl inte påstå att den direkt passade bra, men den gick åtminstone att skruva fast hjälpligt, och visst - den fick plats, men att säga att den "passar" Janome är nästan som att svära i kyrkan . Har provsytt med den och resultatet blev trots allt riktigt lyckat även om jag måste använda tejp för att få den att sitta fast ordentligt!
  • ak74
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:41:40 följande:
    Har verkligen försökt knåpa för att få in minstingen också, men det är svårt att få något bra tycker jag. Fler barn blir det nog inte, kanske när jag är 35 har jag sagt. Vill nog att de jag redan har ska komma upp i skolålder innan jag skulle ha orken. Vildfrö gillar jag med (kallar nog iofs barnen det mesta.... och så har jag en vana att sätta frö bakom). Känns lite som att det kan bli lite vad som helst av ett vildfrö när man planterar det.... och så speglar det inte personligheten (som tex busfrö) förutsatt att man ser det så som jag beskrev det först, för vild har ju även den andra betydelsen.
    Och mina barn har fått heta "minigangster" Undra varför {#lang_emotions_innocent} Det kanske kunde vara ett alternativ för mig...?
  • yrväder
    Kyssen skrev 2010-02-25 09:25:47 följande:
    Yrväder: Har du fått din nya bandkantare än? Jag fick min häromdagen, och kan väl inte påstå att den direkt passade bra, men den gick åtminstone att skruva fast hjälpligt, och visst - den fick plats, men att säga att den "passar" Janome är nästan som att svära i kyrkan . Har provsytt med den och resultatet blev trots allt riktigt lyckat även om jag måste använda tejp för att få den att sitta fast ordentligt!
    nope, när skickade dom din? Dom skickade min tisdag den 9:e. Låter ju bra att den går att använda iaf.
  • 78Misan

datorerna krånglar och jag har för mycket ej sy/arb relaterat att göra. behöver en rejäl spark känns det som. Sitter o märker sonens kläder som är urvuxna det ska va klädbytardag på lördag så då passar jag på att lämna in en del.

Ska till Gbg imorgon med en kompis.... hoppas man hittar lite inspiration där.

Fick dock iväg en express beställning på keps igår hoppas bara att posten sköter sig så den kommer fram.

Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd